Biertopic

Het is een bedoel je die white chocolate strawberry pie? Dat is een sour mocht het wat uitmaken

De plus in leende heeft me toch een assortiment aan speciaal bier :open_mouth::open_mouth::open_mouth::scream::scream::scream::scream:

Echt een aanrader als je daar in de buurt bent.
En het moge duidelijk zijn dat de verpakking (en aanbieding) me over de streep trokken bij deze.

10 likes

De plus in Asten ook! Dus misschien hebben meerdere plus winkels dat wel. En tegenwoordig bij ons de Jan linders ook echt veel! Laatst hadden ze daar ook allemaal speciale van de moersleutel bijvoorbeeld.

1 like

Ja deze brouwerij verkoopt ook bij de Jan linders en jumbo!

Edit: oh je schreef ook bij de Jan linders haha, ik dacht plus. Anyway ze zijn wel aan te raden

1 like

Oh ik kom normaal nooit bij de plus! Ik ga het bij mn locale ook checken. Maar heb iig nog niet eerder in een supermarkt zoveel verschillende speciaalbieren gezien. En van brouwerijen die ik niet ken :grinning:

1 like

Ik heb ook weer wat biertjes gehad:

Ben normaal niet zo van de sours maar deze was echt mega lekker. Imperial sour ale met framboos en rabarber. Zoetig wel en heel erg smaakvol. Had praktisch het idee dat ik fruitsap aan het drinken was.

Deze ook gehad, gekocht voor de woordgrap (cinnamon = zin om een), maar het bier vind ik eigenlijk niet zo bijzonder

Deze van een brouwerij uit Estland. Een van de goedkopere stouts die ik gehad heb (volgens mij betaalde ik 4.5 voor een blikje) en hij was erg lekker! Zoet wel, maar daar houd ik wel van. Van deze soort hadden ze ook nog een rum kokos variant, maar die was helaas al uitverkocht.

9 likes

Waar heb je ze vandaan? :eyes:

Ik ga vanavond deze drinken: Cocoa Mostra - Aslin Beer Company - Untappd

16,5% echt zin in

1 like

Oooh ik had die rum cocos maar ik ben m kwijt :upside_down_face:🥲 echt heel stom want ik weet bijna zeker dat ik hem in de kast heb gezet maar nu kan ik 'm niet meer vinden.

Ik was er heel benieuwd naar, sowieso die pastry stouts lijken me heel lekker.

De afgelopen weken heb ik alleen maar 0,0 heinies gedronken (en Spaanse pils) dus weinig boeiends haha.

Maar onze bierwinkel heeft als het goed is nu de pompoenbieren en bock uitgezet dus ik ga volgende week eens kijken (en kopen) wat ze hebben :grinning::grinning::grinning:

Bockbier is echt mijn lievelings gedeelte van de herfst.

1 like

Bierwinkel in Groningen (Folkingestraat zit het). Wajoo dat is wel echt een sterk biertje! Zit veel in ook! Ik moet even dimmen met mijn speciaalbiergebruik, want ik begin een beetje zoals de partners in het leed dat een relatieleed topic te worden, maar ik heb ook nog deze klaarstaan: Big Trouble Al'owa - By The River Brew Co - Untappd

@Bergamot Ohh zonde! Ik was er anders echt benieuwd naar geweest. Waarschijnlijk zoet, en super lekker. Bockbiertjes zijn ook mijn favoriet. Ik ga wel eens naar een biercafé waar ze nu een rumbock op de tap hebben, hmmm.

2 likes

Ik moet echt een auto zodat ik naar Groningen kan rijden. Nummer 1 reden waarom ik rijlessen heb

🥲🥲🥲 same same. Ik had 'm in de plus in Brabant gekocht maar zat al te zoeken of ik m online kon vinden.
Of misschien heeft de bierwinkel hem ook wel want nu krijgt het zo’n “the one that got away” vibe :sweat_smile::rofl::rofl::rofl: misschien vind ik m als we gaan verhuizen…

Daarom heb ik ff van te voren gecompenseerd met de 0.0 dus nu even zonder teveel schuldgevoel genieten van bockseizoen :grinning_face_with_smiling_eyes:🥸 (en daarna winterbied, lentebock, ipa sours en saisons hehehehe).

Ach gelukkig zijn we geen jeroenen :sweat_smile::rofl: (of zijn bierliefhebbers die vrouwen zijn ook een soort jeroenen :thinking:)

@Kurisu ja en natuurlijk op bedevaart naar Westvleteren!

Edit ik kreeg trouwens een mail van crowdsboutnow dat je oproer kan crowdfunden

Ik heb t zelf niet gedaan en ga dat ook niet doen maar misschien vindt hier iemand het interessant (ik vind het rendement slecht)

1 like

Nu er overal weer bok bieren zijn… Welke moet je echt geproefd hebben? :grin:

1 like

Ik vind IJbok heel lekker!
En:
La Chouffe 6666
Brugse Bok
Barbãr bok

Verder ben ik ook wel benieuwd, love een goede bok

1 like

Met dit vieze herfstweer deze stoofpeer stout van Bird Brewery ingeschonken :smiling_face_with_three_hearts: :leaves: :cloud_with_rain:

10 likes

Dit klinkt zo lekker. Ik heb met moeite ook nog een interessant bier gevonden in de buurt laatst:

Vind m lekker! Maar echt 400 soorten pils en ipa, 0 lekkere stout :frowning:

5 likes

Move over psl want pumpkin bier is echt bae
Deze was echt goed, niet zoet maar lekker spicy. 10/10 koopt m nog eens.
Die andere was een prima bock, weinig mis mee maar ook niet heel bijzonder maar dat hoeft niet altijd.

@360

12 likes

Ooooh top!! Nu wil ik ‘m sowieso proberen. Ga meteen opzoeken waar ze ‘m verkopen. Thanks!

Is die met pompoen ook erg bitter of valt het mee?

Ohh @Bergamot ik vond die rumbock juist heerlijk! Proeft goed de smaak van rum er ook bij. Ben nu mega benieuwd naar dat pompoenbiertje.

Ik had dit weekend weer lekkere biertjes:

Deze was echt heerlijk! Je proeft mega goed die kersentaartsmaak, zelfs een beetje het deeg. Was ook echt praktisch vruchtensap, heel lobbig ook, heeft eigenlijk niets meer met bier te maken.

En deze porter had ik ook! Maar die vond ik iets minder. Opzich wel prima, maar er zat een soort gek zurig smaakje aan wat ik niet zo lekker vond.

7 likes

Sorry vergeten op te reageren maar nee helemaal niet bitter! Juist kruidig maar niet zoet.

@Max die cherry pie klinkt ook goed! Ik heb een doos bokbiertjes mee op vakantie dus deze week kan ik weer wat reviews doen :grimacing::sunglasses:

1 like