Biertopic

Stout seizoen is weer begonnen!! Echt mijn favo biersoort.

Paar van mijn favo’s de afgelopen tijd:

• Brouwerij Frontaal: Last Call B.A. 2021
  • Galea Craft Beers: Antwerp
  • Brouwerij Kees: Eclair
  • Brouwerij de Man x Galea: Black Treats

Heb nu een Craft Beer webshop ontdekt op nog geen 5 km van waar ik woon waar je ook kunt afhalen. Daar hebben ze wat specialere biertjes uit voorraad leverbaar :drooling_face:

4 likes

Dit is een Bloody Mary, maar in plaats van vodka zit er bier in. Dus eigenlijk bier met tomatensap. Very strange haha. Combineer dit in elk geval niet met een oliebol.

5 likes

Mijn lekkerste biertjes van de laatste tijd:

Verder vond ik La Trappe Isid’or, Tricky Tripel van Gebrouwen door vrouwen en Bullebak van De eeuwige jeugd top!

Ik ben benieuwd of ik nu nog ergens een pumpkin variant kan vinden, heb deze helemaal gemist. Maar lijkt me echt heerlijk!

7 likes

Ik heb ze nog niet geproefd maar wilde wel even m’n interessante aankopen van vorige week delen

Vooral die tweede ben ik benieuwd naar

5 likes

Ik heb in Japan wel eens echt tomatenbier gekocht. Niet te hakken was dat :woman_shrugging:

@crazyvibes jaa pompoenbier is het beste :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: ik zou dat t hele jaar willen drinken.

Ik heb net een bestelling gedaan bij mijn favo café omdat ik er straks wel graag weer heen zou willen…

2 likes

Ik dacht oeh is Isey d’or een nieuwe versie van de Isidor haha. Is ook een van m’n favo’s!

Pompoenbier klinkt ook goed! Ik ga eens kijken of ze dat hier bij de speciaalbierwinkel hebben

Door deze foto’s krijg ik zin om een bierpakket samen te stellen voor de feestdagen. Wat zijn echt biertjes die je geproefd moet hebben? Tomatenbier was trouwens niet te zuipen, uiteindelijk het halve blik weggegooid. :cry:

1 like

Ik ben hier niet door verrast.

Ik zou zeggen winter/kerstbier van kleine brouwerijen
Webshop - ik heb die grote flessen kerstdiner en kerstgevoel gekocht, misschien leuke tip (denk niet dat hier bestellen zin heeft voor jou hahaha).

En ik vind f*ck de kerstboom staat in de fik van t uiltje een klassieker :grimacing::grimacing::ok_hand:

1 like

Chill! Fuck de kerstboom hebben ze ook. Die gaat op m’n lijstje :smiley:

Ik kan echt totaal niet meer tegen alcohol en drink dus niet, maar wil wel soms graag bij mijn vriend een slokje proeven. Dus hier komt even een totale biern00b haha.

Had wat voor hem meegenomen uit Malmö, waaronder deze vanwege de naam (mijn vriend sleutelt graag aan zijn oude auto):

Hij smaakte bijna naar wijn? Wel lekker!

En deze had hij bij mij al gedronken en hij had me gevraagd of ik er alsjeblieft nog eentje voor hem wilde meenemen. Is een van zijn favoriete speciaalbiertjes geworden en ik snap heel goed waarom. Die passievrucht proef je duidelijk en het is zo lekker! Ik denk dat zelfs mensen die over het algemeen denken veel soorten bier niet zo lekker te vinden deze misschien wel kunnen waarderen:

Edit: bijna niet te lezen, maar het is robot tourist van rocket brewing company

2 likes

Mijn buit voor de feestdagen.

1x Sour
1x Pumpkin ale
1x Saison
2x Stout
2X IPA
1X blond
1X donker blond
1X bier/wijn hybrid

Ben erg benieuwd naar de Sour, Pumpkin ale en peanut butter, jelly s’mores stout. :yum:

5 likes

Welke pumpkin heb je :grinning::grinning:

Skeleton Sage. Ben op aanraden van hier op zoek gegaan naar bier met pompoen haha. Erg benieuwd naar hoe het smaakt.

Ohh nice! Heb je die toevallig in die bierwinkel in de folkingestraat gekocht? Ik ben ook benieuwd nu!

Oeh die ken ik helemaal niet :grinning::grinning::grinning: ik ben ook heel benieuwd!

Jep! Die zijn gewoon open. Ze staan als het goed is bij de sours. Ze hadden ook nog een Pumpkin spice stout als je dat lekker lijkt.

Kunnen we trouwens nog met z’n allen een bier meet up houden als derona weer normaal doet haha. Eerst naar de folkingestraat en daarna door naar de pintelier.

2 likes

Of naar Mout! Serieus een leuk idee, ik ben bij :grinning:

2 likes

Ohhhh als ik dit lees mis ik Groningen!! Love de pintelier

2 likes

Jaaa de pintelier is zo fantastisch. Met z’n allen dicht op elkaar. Heel fijn café haha.

2 likes