Biertopic

Dit biertje heet wake me up when the pandemic ends. Ik heb me nog nooit zo verbonden gevoeld met een biertje haha. Het smaakt ook echt geweldig.

10 likes

Waarschijnlijk een van de laatste warme dagen, dus vriend en ik zitten al de hele dag in de tuin de zomer biertjes op te drinken haha. Vandaag hadden we:
Budels white gose, echt super lekker zuur, fris, 9/10
Witte lambic, dit is echt een van mn favo, lijkt wel op de Budels, ook heel fris en dorstlessend, 9/10
Rodenbach classic, dit merk ontdekte we deze zomer, een rood/bruin biertje dat ook zurig is, echt mega lekker. Heb de fruitage hiervan eerder gehad en die is ook lekker, lijkt op liefmanns maar iets minder zoet. Ben benieuwd naar hun Grand Cru.
En nu heb ik een desperados lookalike met mojito uit de duitse supermarkt, wel lekker maar beetje te shandy achtig voor mijn smaak

Ik ben nu dit bier aan het drinken, en het is één van m’n favorieten. Je proeft de vanille heel goed, en in combo met de rest van de bock is het echt een 9/10.
image

9 likes

Oeh klinkt goed! Ga deze even opslaan

1 like

Waar haal je deze?

Bij de bierverteller in Ut!
edit: maar niet allemaal kopen want ik wil ook nog :new_moon_with_face:

3 likes

Te ver weg helaas voor mij dus geniet ervan :joy::sob:

Ok ik zal er een voor je laten staan :joy::kissing_heart:

Edit ah damn ik dacht laat ik iets nuttigs toevoegen en vertellen over de bock die ik daar laatst had gekocht en ik ook heel lekker vond (de jongen van de bierverteller noemde m avontuurlijk) maar ik kan m niet meer vinden en heb m niet ingecheckt bij untapped :frowning_face:
Alas. Als ze m nog hebben dan kom ik er op terug!

1 like

Jongens, ik moet een cadeau voor mijn vriend kopen. Zitten hier echte bierliefhebbers en zo ja, welk pakket spreekt jullie aan:

Weet je wat hij normaal lekker bier vindt?
Ik zou zelf zeggen
Nederlandse bierbrouwers
Trappist en Abdij
of Belgisch bierpakket

Safe (niet té uitgesproken maar ook niet gewoon pils) maar wel goede variatie

Mja, hij is wel van het proberen. Dus ik denk dat dat iets te saai zou zijn. Maar verder heb ik er geen verstand van.

Hangt er vanaf waar je vriend van houdt.
Ik vind ipas erg lekker dus ik zou voor het ipa pakket gaan (zit ook een steamworks bij die vind ik erg lekker, in het world of beers zit zelfs de cucumber ale en die is echt tof maar voor de rest vind ik die niet zo spannend)
Nederlandse brouwers is ook wel leuk, relatief grote brouwers dus waarschijnlijk kent ie die allemaal wel maar zijn wel altijd goed.

In elk pakket zitten wel biertjes waarvan ik denk superleuk maar ook biertjes van meh wel ok.
Ik denk dat ik het Nederlandse brouwers pakket het leukste vind en anders dan zou ik zelf wat samenstellen.

2 likes

Ik zou voor de World of beer gaan! Zitten veel verschillende soorten bieren in, dus heb het idee dat je dan minder snel een ‘foute’ keuze maakt. Misschien heeft je vriend een untapped account en kan je kijken wat hij allemaal al heeft geprobeerd?

Ik weet niet of je per se van beerwulf wil, maar deze is misschien ook een leuke optie met bijzondere bieren:

Of iets van Oproer misschien:

Ohh ik heb laatst zo’n lekker biertje gehad, teddy bear kisses heette het. Een stout met kokos en chocolade smaak. Klinkt echt smerig en mierzoet, maar was echt zo lekker

3 likes

Jullie al eens zelf bier gebrouwen? Ik heb mijn vriend voor kerst zo’n zelfbrouwpakket cadeau gedaan voor witbier, en toevallig van zijn broer met kerst ook een brouwpakket voor amberbier gekregen.

Het amberbier is nu eindelijk klaar, na 2x enkele weken te moeten gisten. Afgelopen weekend hebben we 2 van onze 13 flesjes open getrokken en is heel lekker! Qua smaak vergelijkbaar met een Bolleke, maar misschien nog nét iets beter omdat we weten hoeveel moeite en tijd we erin hebben gestoken haha.

Ook leuk om samen met een date te doen dus! Ik was helemaal enthousiast dus heb ook zelf etiketten ontworpen enzo.

6 likes

Leuk! Hoe ging het brouwen bij jullie?

Ik heb laatst zelf een IPA gebrouwen met zo’n pakket. Vond het heel leuk om te doen maar ook een behoorlijke klus. Ik had een pakket voor 5 liter en daarvoor had je onder andere 2 pannen van 10 liter nodig dus dat was nog een hele klus om die te regelen. En onze zeef was ook veel te klein voor de hoeveelheden dus dat was nogal een gepruts steeds, zeker omdat je ook nog steriel moet werken. Het lukte ook niet zo goed om het bier op exact de juiste temperaturen te houden tijdens het maischen en tot slot hadden we geen hydrometer dus het was duimen dat er niet te veel druk op de flessen zou zitten na het gisten en dat ze zouden ontploffen. Uiteindelijk is het wel een lekker biertje geworden (en er is niks ontploft) maar als ik nog eens iets ga brouwen moet ik denk ik investeren in beter materiaal.

2 likes

1 keer bij biologie in de 3e klas ofzo en kon dat niet echt een succes noemen

Oja inderdaad al die extra benodigdheden vond ik ook nogal een gedoe. Wij hebben uiteindelijk 13 flesjes van 33cl dus zo’n 4,3l in totaal overgehouden. Gelukkig zat in ons pakket wel een thermometer en een waterslotje enzo dus we kunnen normaal alles opnieuw gebruiken voor de volgende poging.

Mijn vriend was ervan overtuigd dat de suikertabletten die je in de flesjes doet voor het bottelen niets zouden helpen, en dat ons bier “mislukt” was omdat we niets zagen borrelen tijdens de eerste gisting. Dus we hebben na 7 dagen ofzo al een eerste flesje open gedaan en de smaak was heel goed, maar er zat amper bruis in dus we dachten dat we gefaald hadden. Maar we moesten gewoon wat langer wachten dus zijn eigenlijk wel heel blij met het resultaat!

Bonusfoto van het etiket:
(Ik was jarig vandaar die eenzame ballon op de grond)

9 likes

Zijn mooie flesjes geworden! Super leuk dat je ook zelf een etiket gemaakt hebt. Hebben jullie een kroonkurkmachine om ze dicht te maken?

1 like

Wij hebben in 2016 ook zelf bier gebrouwen. Ik een blond bier ‘Blondjess’ (blond+Jessica) en mijn vriend een American ipa ‘ipanders’. Die van mij hebben we ergens iets fout gedaan want er waren maar 3 van de 10 flesjes die we konden drinken helaas omdat de rest geknapt was en ook niet heel lekker helaas haha! Die van mijn vriend konden we er 7 van de 10 drinken! Ik zal even wat foto’s in de spoiler doen. Helaas toen nog geen goede foto skills haha. We hebben ze ook allebei toegevoegd op Untappd en vonden het wel heel leuk om te maken!

Voor kerst hebben we weer een pakketje om zelf te brouwen gekregen voor blond bier dus dat wordt poging twee en gaan we binnenkort doen!

Slechte foto’s biertjes

3 likes