Beutyblogtopic XL

Het ligt wel wat minder zwart wit dan dit, je hebt btw aftrekken en de auto afschrijven. Afhankelijk van de situatie kun je en de btw aftrekken (of eigenlijk, terugkrijgen) en ook de auto afschrijven.

Ik vind t groen trouwens best een mooie kleur, vind alleen die rare spoiler en die velgen niks.

Belasting geneuzel, voor wie t interessant vindt

Afschrijven en btw terugkrijgen zijn twee verschillende dingen. Als ondernemer krijg je de voorbelasting (BTW) die je hebt betaald over producten terug (dit kun je aftrekken van je omzetbelasting). Vervolgens kun je dingen uit je inventaris afschrijven waardoor je je winst drukt en uiteindelijk dus minder belasting betaalt over je winst.

Dus nee je kan de auto niet zomaar even aftrekken bij je belastingen, maar volgens mij kun je een auto wel afschrijven over een x aantal jaar als je 'm als bedrijf hebt gekocht. Stel dat het 10 jaar is dan kun je 10 jaar lang de waarde van de auto - het vorige jaar in mindering brengen op je winst. Zo is het niet “gratis” maar wel lucratief als je toch een auto wilde voor je zakelijke ritjes.

Wanneer je least zijn dat ook weer bedrijfskosten en ook die kun je in mindering brengen op je winst.

Ik ken eigenlijk ook best veel ondernemers die een auto op de zaak hebben en de enige reden dat ik dat zelf niet had was omdat ik in Amsterdam woonde en gewoon geen auto nodig had.

2 likes

Het is gewoon een lillek ding. Wie hem ook gekocht, geleasd of gesponsord heeft.

Een auto van de zaak is natuurlijk heel iets anders. Daar wordt je gewoon over belast (bijtelling). Mag je officieel anders ook niet privé gebruiken. En Mascha is natuurlijk sowieso niet in loondienst dus die hele verhaal gaat sowieso niet op. Sowieso is het qua extraatjes voor werknemers maar schraal voor, bijna alles is er al af gehaald. 99 van de 100 extraatjes vallen gewoon onder het loon en worden dus belast.

Wauw ik vond die vorige echt veeeel mooier!

Jeetje wat heeft ze allemaal aan zichzelf laten doen

:open_mouth:

Volgt iemand de opruim video’s van Tati? Ik vind haar video’s heel leuk en vind dat ze echt best rigoureus opruimt. Wel denk ik elke keer gooooooooosh wat een berg make up, echt niet normaal wat een collectie zij heeft. Ben benieuwd welke categorieën er nog meer komen.

6 likes

Vind het op zich wel leuk om te zien, maar wat ze wegdoet heeft ze volgens mij ook binnen een maand weer terug aan pakjes…

1 like

Dat denk ik wel ja, als je die uitpak video’s bekijkt… Ik zou denk ik echt gek worden van zo veel spullen. Vraag me af of ze het hierna nou een beetje bij wil houden of dat het langzaam weer uitgroeit tot een goed gevulde winkel qua hoeveelheid. Denk dat als ze kritischer is met wat ze binnen krijgt ze ook meer zou kunnen doneren uiteindelijk omdat het dan niet zo snel over de datum gaat. Niet dat ze dat moet doen natuurlijk, maar zoiets zou ik zelf wel doen denk ik.
Wat ik wel leuk vind bij haar is dat je goed merkt dat ze echt heeel veel plezier beleeft aan al die make up. Dat mis ik tegenwoordig bij veel nederlandse 'beauty’b/vloggers (als je ze nog zo kan noemen)

Ja en Kaj Gorgels ook

@HvO ik vind hem echt lelijk. Niet het model maar de kleur wel. Ik zag hem laatst in het wit en toen vond ik het wel een leuke auto

De dag die je wist dat zou komen…
Wil en Tien hebben een advertorial over middeltjes tegen ongewenst urineverlies :zipper_mouth_face:

22 likes

Alle schaamte voorbij voor een nieuwe Vanillia garderobe😁

10 likes

En vergeet Serena niet! Die kreeg laatst ook een of andere dikke auto toch?

1 like

Die heeft ze volgens mij zelf geleased

Haha mijn buurvrouw heeft wat oudere vriendinnen en die noemen ze de Tena Ladies. Hier ook wel toepasselijk :joy:

3 likes

Ik vind de kleur van de auto wel mooi. Alleen die extra poespas eromheen is wel heel lelijk.

1 like
"Spoiler gevonden

Ik neem aan dat die auto van Mascha ook gewoon belast is omdat ze hem gratis mag huren (verkapte inkomsten) in plaats van dat hij op haar eigen balans staat.
Als je Mascha trouwens al vergelijkt met iemand in loondienst, dan moet je haar wel vergelijken met iemand die een loon van 130k (of wat stond er in de quote?) krijgt. Het leasebudget wat meestal bij zo’n salaris hoort is niet mis hoor. Ik vind het dus allemaal niet zo absurd.

Mascha is ten eerste geen werknemer en als we haar er al mee gaan vergelijken dan kun je haar beter met een bankdirecteur of topadvocaat vergelijken dan met de gemiddelde Nederlander.

@Cozycute

1 like

Vandaag bespreken Mas en Greg wat ze voor hun trouwdag moeten gaan doen. Mas zegt dat ze niet verder komt dan in een mooi hotel in den Haag te gaan slapen. Ja, zegt Greg dan, want ze hebben ook niet echt zin om een weekend naar Florance te gaan. :see_no_evil:
Ik begrijp deze mensen niet. Waarom moet er per se ergens overnacht worden?!

9 likes

Nöken

12 likes

Er worden zoveel sponreizen voor hun geregeld dat als ze zelf iets moeten verzinnen ze een compleet black out krijgen. Kom op, Den Haag. Er is zoveel leuks te zien in Nederland en dan komen ze met Den Haag.

16 likes

Serena heeft weer allerlei kleding (voor de hoofdprijs) op United Wardrobe gezet.
De sponbikini van 2 weken (of korter/ langer?) geleden uit de body bositivity post staat er ook al op.

21 likes