Beutyblogtopic XL

Vlog van vandaag; massa gaat afval ‘spreiden’
Door de rest van NL ook wel afval scheiden genoemd.

You go girl.

51 likes

Hahahahahaha haar levensmotto moet gewoon wel ‘net niet’ zijn het is bijna een talent

6 likes

hahahahahaha #russisch #sorrynotsorry

2 likes

Amen!

Maar sowieso, waarom nu pas beginnen met afval scheiden? Dat doen de meeste mensen toch al jaren?? Maar verder is ze natuurlijk zooo milieubewust

9 likes

Ik erger me ook een beetje aan de mensen die in de comments gaan zeggen: “ja maar ze is wel vegan hoor!!!1!”
Echt whatever dat ze “vegan” (is bij ons mas ook een beetje net niet) is, dan ben je niet ineens zo goed bezig dat je verder niets meer kan doen? Zeker niet als je zegt zo duurzaam en pro milieu te zijn.

2 likes

Nee snap wel dat je niet alles goed kan doen en alle beetjes helpen, maar vind zelf afval scheiden wel één van de meest basic dingen die je kan doen voor het milieu.

Ja ik ook, kleine moeite. Sterker nog, in de gemeente waar mijn ouders wonen moeten we zelfs scheiden. (paper heeft een eigen kliko, we worden aangemoedigd om ook plastic te scheiden met gratis speciale zakken en ophaal diensten)

Ben ik heemaal fan van. Stom genoeg waar ik woon, mag je geen plastic scheiden? Degene die het ophaalt scheidt het met een machine ofzo.

2 likes

Ik scheid mijn afval niet alleen voor het milieu, (ook wel het grootse deel natuurlijk) maar het scheelt ook zo belachelijk veel geld! Plastic en papier kan allemaal graties weg, voor de grijze bak betaal ik per keer.
Maar als je in een villa woont heb je dat soort issues natuuurlijk niet.

13 likes

Ik woon in een appartement en wij hebben gewoon één grote bak waar je alles in moet gooien. (En ja, daar baal ik van! Maar andere bakken worden hier niet opgehaald). Misschien was dat bij haar appartement ook zo?

Wij brengen papier, plastic en metaal altijd naar de milieustraat. En glas in de glasbak. Als alles in de kliko moet ben je onderhand failliet. Ik snap ook niet waarom ze het überhaupt zegt? Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat heel nl afval scheidt (schijdt?). Als ze er niks over had gezegd was niemand erover gevallen dat ze het ‘nu pas’ doet.

En dat vegan eten van mascha haalt ze dubbel en dwars in met haar massaconsumptie. Dat heft elkaar onderhand wel 3x op.

3 likes

Hier ook. Maar ik heb ook geen ruimte in huis om echt alles te scheiden. Papier en glas doe ik trouwens wel. Staan gelukkig niet al te over weg containers daarvoor.

Dat is toch juist niet stom? Want dan wordt het dus ook gedaan voor mensen die het zelf niet zouden doen. Zou juist willen dat ze dat in meer gemeentes zouden hebben.

Ja maar ze scheiden daardoor dus geen papier bijvoorbeeld. En omdat men denkt ach wordt toch gedaan, mikt iedereen ook gewoon glas in die bak.

Oh op die manier, ja dan helpt het alsnog niet echt natuurlijk.

1 like

Erg off topic maar ik heb laatst van Joseph Joseph een speciale recycle vuilnisbak gekocht (totem 48l) ik wist echt niet dat het bestond en ben er vet blij mee!! Geen gehannes met aparte bakjes meer! Je hebt ook een grotere waar ook een gft bakje in zit maar die past hier niet onder de vensterbank dus dat heb ik wel gewoon op het aanrecht.

5 likes

Mag ik vragen welke je hebt gekocht en hoe die bevalt? Is het makkelijk om aan (goedkope) zakken te komen? Is hij niet te snel vol? Ik zoek al eeuwen een fijne afvalscheider. Zat eerst naar eentje van brabantia te kijken, maar dat is het toch niet helemaal.

Joseph Joseph totem 48l :slight_smile: zakken hebben we ook van Joseph Joseph, nog niet gezocht naar goedkopere. Ik weet niet wat jij snel vol vindt… er zijn dus ook grotere formaten te koop dan die ik heb. Onze oude prullenbak met restafval 35l deden we meer dan een maand over om te vullen… dit is dus 24 liter en de lade eronder 1x24 of 2x12. Ik heb daar plastic en papier in. Gft dus op aanrecht ook in een bakje van Joseph Joseph. Maar je kunt bij die intelligent waste bakken zelf bepalen hoe je t indeelt of gebruikt.

3 likes

Weggehaald

21 likes

Deze keer in Mascha’s vlog: water bij vet gooien en je afvragen waarom het zo knettert…

8 likes