Je kunt ook via moleskine zelf bestellen, geen verzendkosten. Je moet er alleen wat langer op wachten.
Nee, Italië en duurt ongeveer een week (soms zelfs minder) en je hebt gewoon track en trace erbij. Je betaalt er geen invoerrechten over.
Oh mooi, dank je!
Ze is hoog gevoelig. Maar om dat nou een geestelijk ziekte te noemen…
@Anna-Maria @Waaierhandje En die ‘therapie’ die ze heeft gevolgd, waren een paar gesprekken bij met de praktijkondersteuner-GGZ (schreef ze in een eerder artikel).
Grrrrrr, ik word hier echt onredelijk boos van, zeg! Ze denkt dat ze met haar ‘openheid’ geestelijke problemen uit de taboesfeer haalt, maar juist omdat haar problemen (op basis van wat ze deelt!), lichter van aard lijken te zijn, komt het over alsof iedereen die ergens mee worstelt weer helemaal herstelt van een paar gesprekjes met de POH-GGZ en ‘leuke dingen doen’ die je ‘energie geven’. Zo werkt dat helaas niet helemaal.
Zo’n jurkje is leuk als je 5 bent en mensen je niet seksualiseren. Of als je naar het strand gaat waar het normaal is om alleen in een bikini (onderbroekformaat-outfit) rond te lopen. Ik vind het zo apart dat ze altijd van die korte jurkjes draagt. Langere jurkjes die tot net boven de knie komen zijn vaak veel classier + dan zie je non steeds haar enorm lange en slanke prachtige benen.
Misschien heb ik mezelf niet helemaal helder verwoord. Mijn ‘zo werkt dat niet helemaal’ was zeker niet naar jou toe gericht, maar meer naar mensen die (volgens mij) daadwerkelijk denken dat geestelijke ziektes te genezen zijn door twee nachten goed slapen en een dagje naar een pretpark gaan. (Even heel overdreven gezegd, haha).
Ik ben het compleet met je eens dat HSP geen ziekte is, maar meer een karaktertrek. Maar ik vind dat Cynthia zich best wel profileert alsof ze ‘lijdt’ aan HSP, wat er in mijn ogen juist voor zorgt dat er een vertekend beeld ontstaat (bij mensen die er niet zo in thuis zijn) van wat geestelijke ziektes dan wél zijn.
Volgens mij zijn wij het in elk geval met elkaar eens
A B C geen hsp
please
Ik denk bij Cynthia altijd dat ze zo erg gebaat zou zijn (geweest) bij een normale baan.
Veel is haar natuurlijk overkomen door het plotselinge succes met haar blog. Hierdoor heeft ze op jonge leeftijd veel kansen gekregen en makkelijk geld verdiend.
Nu gaat het, denk ik, minder makkelijk met geld verdienen. Ze werkt veel alleen, waardoor je teveel in je eigen hoofd blijft zitten. Onderling klagen met je collega’s is ook lastig in dat wereldje denk ik. Ze klagen meer over lastige meiden op fora en dat bedrijf X hen geen gratis koffer wil geven.
Maar ik denk dat een normale baan met normale collega’s en minder geld de oplossing is voor Cynthia haar dip. Back to reality, uit je bubbel. Gewoon normaal werken en het achter kunnen laten om 17 uur. Normaal weekend, minder de druk op jezelf als persoon etc.
Dit was mijn spreekbeurt over het beroep psycholoog.
Maar ze heeft zelf toch niet gezegd een geestelijke ziekte te hebben? Ik zag dat niet staan in het artikel volgens mij.
“Mijn 50% ziekmelding is dan ook van geestelijke aard.”
Maar als dat Broodfonds daarmee akkoord gaat, is het toch niet aan ons om te zeggen dat het daar niet voor bedoeld is. Blijkbaar dan wel.
Dit soort meningen is m.i. precies de reden dat mensen te laat hulp zoeken. Want “het is niet ernstig”, “ik red me wel”. Je bedoeld het waarschijnlijk niet zo, maar je gooit nu een heleboel op aanstelleritis, terwijl het juist zo belangrijk is met dit soort zaken op op tijd hulp te zoeken. Cynthia heeft dit gedaan, en dat is alleen maar goed mijns inziens. Ze zegt ook helemaal niet dat het haar HSP was. Het kan wel iets heel anders zijn, wij waren er niet bij.
Ze geeft ook aan dat ze alles uitgebreide besproken heeft met de leden van het broodfonds, dus dat dit hier weer veroordeeld wordt snap ik niet. Als zij er mee accoord gaan, wie zijn jullie dan om te zeggen dat dit niet kan?!
Maar goed, het gaat om Cynthia, en blijkbaar is het altijd nog populair om Cynthia te bashen.
Mas krijgt kritiek onder haar vlog over die jaccuzi, dat het niet milieuvriendelijk is etc. And she’s not liking it hahaha.
Normaalgesproken zou ik ook mijn schouders ophalen en denken: ach ieder zijn ding. Maar zij is meegeweest naar Spitsbergen en deed alsof ze zo milieubewust was geworden etc. Dus die kritiek vind ik terecht. Ik denk dat ze wou dat ze nooit was meegegaan aangezien ze nu vaker kritische comments krijgt over haar gedrag
@Morganfreeman Ik neem het ook vaak genoeg op voor andere bloggers. Heb ik sowieso regelmatig voor Serena gedaan (maar ja, dan krijg je 9 van de 10 keer weer zo’n kakopmerking als “hallo RobenRita”. Daarom doe ik het niet vaak meer).
Het ging nu toevallig over Cynthia, + dat de opmerking “Maar bij geestelijke ziekte denk ik bijvoorbeeld eerder aan een zware depressie, of borderline en dat soort heftige zaken.” vond ik echt een belachelijke opmerking (ik zie nu dat ik in mn vorige bericht niet alles gequote heb). Alsof je dan pas hulp moet zoeken. Nee, je moet hulp zoeken als je je kut voelt. Niet als je al zwaar depressief bent.Juist door dit soort meningen voelen mensen zich bezwaard om vroeg hulp te zoeken, want het valt toch wel mee? (Oh, en zelfs al is het een karaktertrek, als jij er last van hebt en je kunt daar hulp voor krijgen, dan moet je dat aangrijpen)
Met Mascha heb ik niks, ik vind haar wat overdreven maar als zij happy wordt van wat ze doet, lekker laten doen. Ik zit ieder weekend op de camping, er zullen ook zat mensen zijn die mij daarom een oud wijf vinden. Mogen ze vinden, kan ik niet wakker van liggen, ik word er gelukkig van. Wat Debby doet op Instagram zal ik ook nooit doen. Maar als zij daar blij van wordt, lekker laten doen.
Bashen heb ik op het oude forum nooit gedaan, zou niet weten waarom. Om mezelf beter te voelen? Nergens voor nodig. En ja, ik blijf er bij, het blijft populair om bloggers, met name deze 4, te bashen. Dat zie je wel aan het aantal likes op bash-berichten versus het aantal likes op positieve berichten.
@Morganfreeman Geeft verder niks hoor,kun je ook niet weten! Ik vind bashen echt afkraken zonder reden, of omdat het een bepaald persoon is. Met opbouwende kritiek, of als ze zichzelf tegenspreken is niks mee (denkt nu aan Cynthia en Clinique…)
Waar zie je dat ze op die kritiek reageert?
Hmm vanochtend stond haar reactie onder een comment op de vlog ‘chillen in onze jaccuzi’. Die zie ik nu niet meer staan…. Iemand had uitgerekend hoeveel stroom zo’n ding per dag kost (best veel) en dat ze dat raar vond voor iemand die met het milieu bezig is.
Edit: de comment staat er nog maar de reactie van Mas niet
Wat ik lastig vind aan het broodfonds verhaal van lip is niet dat ze er gebruik van maakt op zich, want ze draagt er zelf aan bij aan haar ‘collega’s’ weten hoe de vork in de steel zit.
Het is meer dat er geen ziekteverklaring van een arts nodig is of keuring door een bedrijfsarts, endat ze lijkt te vergeten dat het plebs in loondienst niet zomaar maanden lang 50% ziek wordt gemeld maar dat je dan door een bedrijfsarts helaas vaak gepusht wordt om snel weer vol aan de bak te zijn.
Het is gewoon hoe out of touch met de ‘echte’ wereld zij is wat me dwars zit en dat klinkt door in het toontje van het artikel.
Sorry voor het onsamenhangende verhaal.