Beutyblogtopic XL #8

Omgggg die aardbeien van mas. Ik wil ook :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue:

1 like

Nou bijna half is niet heel toch. Voorbij de start maar niet aan het einde van het begin. En ik vond het lief hoe krek deed, ze had die doos voor zichzelf besteld en hij deed gewoon bescheiden.

5 likes

Wie moet er ook aan denken dat zo’n stukje loempia korst precies tussen je tanden schiet?

5 likes

Ja helaas is het echt zo, in die facebook groep houdt ze ook video q&a’s met John, maar inderdaad apart dat ze het verder niet promoot

Ja het is eigenlijk toch heel veelzeggend dat ze het niet promoot of zelfs noemt?

ik word helemaal niet goed van die swipe up links van alles en iedereen (met name mas en serena)

1 like

Wat voor les geeft Mascha?

Volgens mij iets over jezelf verkopen op social media, social media strategieën oid. Ze geeft iig tips over je Instagram en hoe je die kunt verbeteren.

1 like

Je hebt gelijk, ik heb het bericht waar ik op reageerde niet helemaal helder gelezen. Ga me even verder verdiepen in al die termen en systemen voor ik er weer wat over zeg.

1 like

Het was geen persoonlijke kritiek op jou hoor, en ik snap het goed dat een zwak voor iemand je een beetje met een gekleurde bril laat kijken.
Maar ik vond wat je zek in dit geval nogal onlogisch klinken :sweat_smile:
Ik vind het maar een vreemd zaakje.

1 like

En het ergste nog, dit is met een systeem van de IMU gemaakt (Phoenix) en de IMU is toch wel 1 van de grootste bedrijven gericht op online marketing. Ik vind de IMU geweldig maar hun producten zien er echt uit alsof het in de jaren 90 is gemaakt. En dan ook nog eens zwaar overpriced zijn.

Ze zijn ook enorm beperkt qua vormgeving, vandaar dat het er zo uit ziet… Nogal een verschil met de site van Cynthia die volledig op maat is gemaakt.

Ik ben zelf webdesigner en vind het altijd zo jammer dat iemand aan de slag gaat met een systeem van de IMU, alles gaat er dan hetzelfde uit zien :frowning:

1 like

Maar zou het er niet opzettelijk zo uit zien? Al die stuff van jiu ruan is ook altijd “net niet” qua styling.
Dat ze het imago willen geven dat ze niet zo gelikt zijn maar dat het door hard werkende mensen wordt gemaakt net als jij zelf… blahblah
Vergelijk het met de Kruidvat of action vormgeving. Het is niet dat ze gewn geld hebben voor rebranding, maar het is gewoon dat zw goedkoo willen communiceren.

Then again, het kan ook gewoon een beperkt verouderd kut systeem zijn :joy: ik ga eens op onderzoek uit

3 likes

Phoenix is inderdaad beperkt, dus veel kunnen ze gewoon niet wijzigen.
Er heerst helaas in de marketing wereld nog heel erg het motto “als het maar converteert” dus het hoeft er dan niet mooi uit te zien.

1 like

Is dat echt zo? Vind 't een superinteressant onderwerp, waarom er bijvoorbeeld voor huismerken ook steevast voor lelijke vormgeving gekozen wordt. (Die stunt van Kruidvat-Udav Krit laatst als uitstekend voorbeeld.)

3 likes

Juist bij coaching snap ik deze gedachtegang niet. Ik heb een hekel aan coaches maar als ik toch ooit een toeval zou krijgen en ineens een coach zou willen, moet die zich online wel goed presenteren. Site die er netjes uitziet en lekker werkt, sterke teksten.
Van deze prut moet ik een beetje huilen. (Ik heb het overigens over die lsob, excuus als het ergens anders over ging)

Wat betreft de huisstijlen van Kruidvat en co, ik denk dat dit segment bedrijven weinig geld in “mooie” marketing steekt omdat het ze niks extra gaat opleveren. Winkelen bij deze jongens geeft geen status omdat het veel voor weinig is. Duurdere winkels en merken moeten o.a. een onbewust gevoel van luxe uitstralen om de prijzen te verantwoorden.
Ik vind de middenmoot hierin eigenlijk het meest interessant. De marketing van bijvoorbeeld HEMA geeft heel erg het gevoel van degelijkheid, en is zo typisch Nederlands omdat het geen luxe maar ook geen gierigheid uitstraalt. Terwijl het toch een relatief goedkope winkel is.

7 likes

Wat grappig, dat Udav Krit! Had het helemaal niet voorbij zien komen. Maar het is wel echt zo, je betaalt echt zo vaak voor een mooie of hipster verpakking.

Maar kennen jullie John en Janet niet? Die grotendeels altijd vanuit Bali werken? Haha, een tijd geleden gaf die John een interview bij het AD over hun geldzaken, inkomsten, uitgaven. Heel Twitter en FB ging los, erg vermakelijk :joy:

Zal zoeken of ik t interview kan vinden haha.

4 likes

Ja dat artikel stond hier laatst. Tenenkrommend.

2 likes

Ik denk eigenlijk dat er dringend behoefte is aan een demotivatiecoach in influencerland.

Iemand die zegt “niet doen”, “doe normaal”, “post dit niet”.

41 likes

Ik zou opzich wel zon nuchtere vlogger kunnen worden. Maar ik denk dat mensen mij dan ook snel zat zijn. En als ik ook maar geld ruik verander ik in een coach.

3 likes