Beutyblogtopic XL #8

Ik denk dat er een verschil is tussen absoluut leed en ervaren leed. Absoluut leed kun je vergelijken, het een is erger of heeft meer impact dan het ander; je kunt het rationeel bekijken.
Ervaren leed is wat iemand voelt. Dat kun je niet meten. Daar kun je dan vervolgens wel of niet begrip voor hebben, maar als iemand middenin een depressie zit en niet kan sporten en daardoor veel leed ervaart is dat wel degelijk leed.
En ook daar zijn natuurlijk veel gradaties in. Maar soms hebben dezelfde dingen een heel verschillende impact op mensen. Het zou ons allemaal, als we daartoe in staat zijn, sieren als we daar begrip voor kunnen opbrengen.
Er zijn dingen waar je wel invloed op hebt en dingen waar je geen invloed op hebt. Laat gaan waar je geen invloed op hebt; de YTers die klagen terwijl juist internet blijft bestaan. En focus op waar je wel invloed op hebt.

Dit was mijn masterclass zen worden. Als je de volledige cursus online wil volgen kost dat 99e :crazy_face:

6 likes

Het leed dat ik zit in quarantaine heet.

11 likes

Ja inderdaad. Ze is meteen expert in alle hobby’s die ze een paar keer uitgevoerd heeft.

@lemongrab: Ja en daarnaast is ze ook een paar keer op spon wijnreisjes geweest! Naar zo’n bepaalde wijnstreken waar ze dan gratis mocht overnachten en wijn proeven.

5 likes

Influencers zijn ook geen ondernemer, die zijn entrepreneur

:nauseated_face:

19 likes

Niet als je de LOA gebruikt.

Staat het vast dat Serena het over haarzelf heeft? Het zou toch kunnen dat ze prima weet hoe goed zij het heeft maar dat ze juist doelt op de ‘echte’ kleine ondernemers.

Er staat nergens expliciet dat het over zichzelf gaat, maar ‘Corona raakt ons allemaal en ZEKER de zelfstandige ondernemers hebben erg te lijden’ vind ik in ieder geval niet sympathiek. Het gaat mij ook niet om dat ze zichzelf zielig vind, het gaat mij om het aanraden van het zelf maken van een mondkapje zodat we lekker verder kunnen.

4 likes

Idd, ze noemt dan de kappers etc. om een beetje sympathiek over te komen maar ondertussen valt ze zelf ook onder de groep zelfstandigen die het volgens haar ZEKER niet makkelijk hebben. Da’s een beetje met een omweg naar jezelf verwijzen vind ik.

9 likes

Het gaat natuurlijk een beetje tegen het idee van deze topics in, maar we weten niet wat er in iemand omgaat. Ik geloof ook niet dat iedereen die zich niet of niet volledig aan de regels houdt veel leed ervaart, maar net als bij een depressie zien we dat niet aan de buitenkant, daarom haal ik die erbij.
Een beetje aardig zijn voor elkaar mag wel nu vind ik. Ja kut dat Bonnie of wie dan ook naar buiten gaat zodat wij niet of minder kunnen. Maar je hebt daar geen invloed op, alleen op jezelf en hoe erg je je erover opwindt.

1 like

Hot news! Zielsvel rijdt hier in t durp in een picnic autootje!
Zoooo benieuwd of hij donderdag ook aan mijn deur staat!

115 likes

Oh toevallig dat je hem gezien hebt! Zou je iets durven zeggen als ie aan je deur zou komen? Zelf zou ik heel akward zijn en groeten alsof ik hem niet herken haha

1 like

Jongens, wat een dag. Zag die Sarah Rebecca al in ‘t wild bij de ijscoboer (ze vond de rij te lang en keerde weer om). En toen zielsvel. Moet er gewoon van bijkomen (wel met een ijsje) in de zon.

92 likes

Hahaha!
Wel goed voor Zielsvel dat ie (terug) een job heeft!

6 likes

Welke heeft ze wel zelf gekocht? De nintento en de airwrap? Gokje?

Ik moet zeggen trouwens dat die dyson de beste aankoop van mijn leven is (ik heb een v11). Ik stofzuig nu echt elke dag :grimacing:
Zo’n airwrap kan ik me niks bij voorstellen, maar ik kam mn haar ĂŒberhaupt nog maar twee keer per week :woman_shrugging:

@anon44347600 hahaha ja of dat je heel enthousiast een gesprek hebt omdat ie je zo bekend voorkomt en je dan pas later realiseerde wie het was :joy:

1 like

Even over die Dyson steelstofzuiger: als ik op coolblue naar het filmpje kijk, dan maakt het echt heel veel geluid. Het is harder dan een reguliere stofzuiger. Is dit in het echt ook zo, of staat mijn geluid gewoon veel te hard aan?

De Dyson steelstofzuiger is de slechtste aankoop die ik ooit heb gedaan. In het begin was ik helemaal hyped (ik stofzuigde ook elke dag wel even) en heeft mijn beste vriendinnetje er ook direct Ă©Ă©n gekocht. Sowieso was het een race tegen de klok om je hele huis goed te stofzuigen binnen de tijd. Beide zijn inmiddels kapot (2 jaar later) hij blijft elke seconde hangen “wfff
wffff
wfff” (bedenk er zelf maar een stofzuig geluid bij) om na zo’n halve minuut helemaal uit te vallen. Ik zou echt nooit meer een steelstofzuiger aanschaffen, kon ineens dat snoer door de kamer enorm waarderen. Maarja goed het is eigenlijk ook een stofzuiger-voor-erbij maar wel een hele dure dan.

Edit: Ik ben dan wel weer enorm benieuwd naar de airwrap!

3 likes

Ik heb wel de indruk dat het meer lawaai maakt. Wij zijn er tot nu toe (half jaar in gebruik) heel tevreden over. Wanneer je hem niet op de hardste stand zet, kan je er heel je huis zeker in Ă©Ă©n keer grondig mee stofzuigen (ons huis is ong 170m2). Er zitten ook verschillende opzetstukken op waardoor je hem ook vb als kruimeldief kan gebruiken.
Maar geen idee hoe goed ie zijn werk blijft doen op lange termijn.

Haha en dan uit automatisme zeggen “Hee Zielsvel” :rofl:

13 likes

Ik vind het wel meevallen, alleen bij de turbo maar die gebruik ik alleen bij de trap.
In de turbo doet ie het een kwartier en de gewone stand een half uur. Maar ik ben meestal met 10 minuten wel klaar. Heb nog maar 1 keer gehad dat de batterij op was (hebben m sinds januari).

@Ruby oh wat zuur zeg! Kan je m nog wel laten maken ofzo?

1 like

Ik ging online kijken en zag echt website na website met dezelfde klachten dus heb de hoop opgegeven en een lekker ‘ouderwetse’ stofzuiger gekocht en ben weer helemaal happy. Moet nog steeds even opzoeken of ik nog garantie heb of dat ik hem inderdaad zou kunnen laten maken.