Ze had ook haar laatste wijnexamen niet gehaald toch? Vrij onverwachts geloof ik ook niet. Misschien was ze daardoor zo teleurgesteld/gefrustreerd dat ze gelijk alles maar besloot op te geven.
Volgens mij had ze de herkansing wel gehaald! Maar dat weet ik ook niet zeker eigenlijk
Ik kijk nooit naar mascha, maar heb nu de q&a over haar zwangerschap opgezet. Maar wat komt ze zenuwachtig en onrustig over?
Volgens mij is Cynthia sowieso wel van de kortstondige obsessies. Wielrennen, zo’n sap machine die ze ooit had, risotto, geitenkaas, wijn. Ook met vriendschappen, zoals die rapper uit Zwolle en die Martine (10e) enzo.
Ik vind het altijd grappig als dit over Cynthia gezegd wordt. Volgens mij is het niet ongewoon om van die one day fly obsessies te hebben? Hoeveel mensen hebben niet ooit uit enthousiasme en goede voornemens een hometrain apparaat of juicer gekocht? Ik heb hier bijv ook 4 haartangen liggen, want dan had ik mezelf weer voorgenomen dat met die ene goede haartang die fantastisch is, ik magischerwijs ineens wel zin heb om elke dag mijn haar fancy te maken. En dat doe ik dan 3x ofzo en dan verval ik toch weer in luiheid en blijft ie in de la liggen bij de andere 3 tangen. En daarna kan een of ander opruimgoeroe geld aan me verdienen door me te vertellen dat die spullen geen joy sparken, maar schuldgevoel. Geld ook voor mijn hardloopschoenen van 130 euro trouwens.
De zelfkennis die ik daardoor nu heb opgebouwd, behoed me er nu wel voor dat ik een ijsmachine (hoe leuk om mensen die komen eten zelfgemaakt ijs te geven?!) of het zoveelste paar hoge hakken (“vanaf nu zie ik er altijd professioneel uit op mijn werk!”) koop.
Cynthia zal dat nu misschien ook wel hebben met haar juicer en dure fietsschoenen enzo. Maar qua wijn is ze wel zo lang écht geïnteresseerd geweest dat ze er nu ook daadwerkelijk wat van af weet.
Ik heb de volledige post gemist maar wil hier wel even op inhaken (aanhaken?)
Iedereen ervaart corona op dit moment op een eigen manier. De één vindt het verschrikkelijk dat er geen werk is, de ander is een naaste verloren, weer een ander baalt van het sociale isolement en de afschaffing/annulering van een event, weer een ander draait overuren en ziet patiënten vallen bij bosjes en weer eentje baalt van de zaak en het feit dat hij/zij zelfstandig ondernemer is en geen klussen heeft.
Iedereen ervaart op dit moment corona anders - het is niet zo dat het een erger dan het andere is. In dit geval geldt voor Serena dat zij het met de ondernemers te doen heeft. Het is niet minder of erger erg dan, het is allemaal vervelend. En zo als ik al aangaf, iedereen ervaart de situatie anders en heeft meer belang bij bepaalde zaken dan een ander.
Ik sta hier neutraal in, maar heb wel moeite met de overtreffende trap van corona en een persoonlijke situatie.
Het kan zijn dat ik de post verkeerd heb geïnterpreteerd, excuus dan daarvoor.
Hahah ja ik ben ook zo hoor
Nadeel: honderden euro’s uitgegeven aan hobby’s die ik na een halfjaar niet meer leuk vind. Voordeel; ik heb een beetje kennis over heel veel dingen omdat ik me zo vol overgave in een nieuwe hobby stort en er dan ALLES over lees
Gratis wijn is voor mij wel zo’n beetje de beste spon die er bestaat.
Tuurlijk hebben we dat allemaal. Maar als ik ga hardlopen zeg ik tegen mn vrienden “Ik ga hardlopen ik wil echt goed worden maar wss hou ik het een week vol”
En Sint zet op haar blog " Ik ben nu 2 dagen aan het hardlopen en morgen ga ik van limburg naar groningen hardlopen in 3 uurtjes. Ik ben echt een pro hardlopen is mn lust en mn leven"
En daarom organiseer ik nu een hardloop vakantie en kan je voor slecht 2000 euro je een week kapot lopen.
Ik keek even op de stories van Cynthia en ik vind het apart dat ze even laat zien hoeveel ze al gelezen heeft. Komt zo competitief over
Misschien is ze bang dat Mascha ineens meer boeken heeft gelezen dan haar.
Maar hoe leg je zoiets op de weegschaal dan?
Iemand heeft zijn beide ouders verloren tijdens corona? Of een alleenstaande moeder van 4 kinderen is noodgedwongen ontslagen doordat ze haar kinderen thuis moet lesgeven?
Voor beide is het verschrikkelijk en de een is niet minder erg dan de ander, lijkt me.
Nouja een precieze maatstaf is er niet maar je kunt toch wel stellen dat een arts die shifts van 24 uur draait en mensen bang en eenzaam ziet sterven of iemand die in een gehandicapteninstelling of dement in een verzorgingshuis zit en niet kan begrijpen wat er aan de hand is en bang is en helemaal niemand kan zien en hun dagbesteding kwijt zijn, of psychiatrisch patienten die aan hun lot worden overgelaten en psychotisch nog net niet op straat worden gedumpt met alle risico’s van dien dat dat allemaal veel en veel erger is dan iemand die baalt dat een concert is afgelast.
Nou uiteindelijk vind ik (persoonlijk) gezondheid het allerbelangrijkst en hoe erg het ook is als je je baan verliest, als ik moest kiezen tussen dat of dierbare verliezen dan is de keus makkelijk gemaakt.
Je zegt het in de eerste zin: er is geen precieze maatstaf
Het is alomvattend gewoon kut en dit alles heeft gewoon gevolgen voor iedereen.
Maar jouw voorbeelden zijn echt nog onschuldig. Cynthia heeft bij elke nieuwe hobby meteen zo’n grootheidswaan dat ze er andere mensen dingen over kan leren en dat ze er echt goed in is. Dat heb ik bij mijn hobby die ik al 5 jaar dagelijks doe nog niet eens
Precies ja haha dat dit zelfs uitgelegd moet worden.
Ieders gevoelens mogen er zijn en dingen plat relativeren is ook geen goed idee maar een beetje perspectief is wel nodig als je een beetje gezond in je leven wil staan.
Je noemt nu superernstige voorbeelden, terwijl de aanleiding een influencer (gezond, in een mooi fijn huis, die al jaren comfortabel doorleeft zonder dat ze op het gebied van werk ook maar iets van waarde aflevert) is die klaagt dat de zelfstandig ondernemers zoveel schade ondervinden en we daarom snel doormoeten. We ondervinden allemaal schade, dat is heel erg, maar als je comfortabel met een dak boven je hoofd zit, iedereen om je heen gezond is en je met oog op de toekomst nog wel een tijdje financieel vooruit kan, siert het je gewoon echt niet om zonder enige erkenning van de complexiteit, anderen aan te raden om een mondkapje te gaan dragen zodat we zo snel mogelijk door kunnen (met alle risico’s van dien).
Stoor me sowieso om het hautaine “vooral de ondernemers lijden”. Eh: de werknemers die eruit vliegen bij die ondernemers lijden ook. De zieken die niet kunnen werken, maar nu geen toegang hebben tot de zorg lijden ook. De jongeren die al lastig woonruimte of een baan kunnen krijgen zien hoe de woningmarkt en arbeidsmarkt richting de tweede grote crisis in tien jaar gaat en vliegen er dus voor de tweede keer op rij als eerste uit, die lijden ook. De docenten en de werknemers in de zorg werken zich massaal kapot, met risico op spanningsgerelateerdeproblematiek die we voor Corona al niet goed aankonden. Het is gewoon zo onsympathiek om zo’n stuk te schrijven, terwijl letterlijk iedereen lijdt en sommigen gewoon buitenproportioneel veel harder getroffen worden dan een Serena.
Misschien komt het bij influencer-ondernemers stiekem ook best hard aan dat het leven niet zo maakbaar blijkt te zijn en dat positief denken + iets graag willen + je best ervoor doen niet = geld en succes, want je bent super afhankelijk van de economie, je gezondheid en een situatie waarin mensen geld te besteden hebben aan de onzin die je verkoopt. Ik denk dat ze nu aanvoelen hoe fragiel hun positie eigenlijk is en dat ze dat zelf niet in de hand hebben.