Beutyblogtopic XL #8

Dit. Soms is het echt heel irritant als mensen werkelijk overal iets negatiefs in (willen) zien. Ik vind echt niet al die vloggers even boeiend, maar vaak zetten ze gewoon een leuke video online. Die kan je kijken of niet, maar dat eeuwige gezeur over wat er allemaal niet goed is aan wat ze doen is soms echt irritant.

Zeker als het gaat om van die dingen die niemand echt boeiend vindt zoals: Ze hield haar wenkbrauw vijf seconden scheef. Of dingen die heel persoonlijk zijn zoals eten of manier van leven.

Ik denk dat mensen eerder getriggerd worden door de reacties onder die video’s dan van wat er daadwerkelijk gegeten wordt in de video. Want dat is vaak nog helemaal niet zo raar of vreemd.

5 likes

Ja dit is echt zeuren om het zeuren hé.

2 likes

Exact, goed opgelet.

Welke beauty bloggers van vroegĂąh zijn nu eigenlijk nog actief? Ik deed net een rondje Bloglovin want ik heb echt geen reet te doen vandaag, maar er liggen echt heel veel blogs stil lijkt het.

Bloggen is dood toch

1 like

Omdat Ă©Ă©n blogger dat heeft geroepen? Ik lees echt super veel blogs, maar vooral van Amerikanen en Engelse bloggers. Booming business daaro, dus ik was even benieuwd wat er nog in Nederland gebeurd. Vroeger las ik ook veel Nederlandse blogs en veel bloggers zaten ook op EGF. Dus ik dacht dat er misschien nog wat actief waren.

True!

Ik maakte maar een grapje :frowning:

Maar ik snap het ook niet waarom het in NL zo doods is en in andere landen idd booming. Er is, van wat ik hier vaak lees, ook best veel vraag naar.

1 like

Oh, sorry. Ik dacht je serieus bedoelde dat het dood was, haha! Maar ja, ik vind blogs lezen erg leuk. Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat bijna iedereen nu op Youtube zit, want sommige mensen zijn op beeld gewoon echt niet boeiend.

2 likes

Ik vind dit nogal kort door de bocht. 16-jarige minions die al onzeker zijn, kunnen zich dat zeker aantrekken en daar verkeerde conclusies uit trekken. Ik zeg niet dat er dikke disclaimers bij moeten, ik weet niet eens wat zij eet en of dat ‘gezond’ is want ik kijk daar niet naar. Maar dat jij je er niks van aan zou trekken betekent niet dat het voor anderen geldt. Vooral voor zo’n kwetsbare doelgroep als pubermeiden die zich toch al teveel bezig houden met hoe ze eruit zien. Daar kun je mijns inziens niet zo makkelijk tegen zeggen: hĂ©, eigen verantwoordelijkheid!

13 likes

Ik heb geen eetstoornis of problematische relatie met eten dus ik weet niet hoe dit voelt en heb er ook nooit zo bij stil gestaan - maar nu je het zegt, die Grazia eetdagboeken waren echt bizar! “Voor lunch heb ik een rijstwafel gegeten” “Tussendoor eet ik een stukje komkommer” “Ja jongens ik ben wel wat over de schreef gegaan deze week hoor, normaal eet ik veel minder”.

Heb de Grazia al heel lang niet meer gelezen maar ik mag hopen dat dat segment er niet meer instaat? Iig niet op die manier?

Wat betreft bloggers neem ik dit soort filmpjes altijd met een hele grote korrel zout, net als al hun ‘zo productief ben ik’ ‘zo weinig slaap heb ik nodig’ ‘zoveel vrienden heb ik’ filmpjes.

9 likes

Nee maar hier is het heel normaal om iedere dag een zak chips te eten en een reep chocolade

28 likes

Ik vind trigger warnings voor alles wel echt een beetje onzin altijd. Er zijn op Amerikaanse universiteiten nu trigger warnings bij colleges die over bepaalde onderwerpen gaan, maar zowat alles is een trigger. Naar mijn mening werkt het een beetje de andere kant op: niet degene die de content geeft/plaatst moet een triggerwarning geven, de ontvanger moet een beetje aan zijn weerbaarheid werken. Los daarvan vind ik het natuurlijk vervelend ĂĄls iets echt vervelend is voor iemand, maar naar mijn mening zijn trigger warnings daar niet de oplossing voor.

@Zora dit is meer een soort algemene ergernis van mij nav jouw post, niet alleen direct op jou gericht.

18 likes

Ik voelde me door die Grazia eet dagboeken vooral heel lui altijd. Dan at iemand weer een smoothie van boerenkool met chia zaad en goji bessen en amandelmelk met daarbij een rijstwafel met rookvlees en avocado als ontbijt en ik
 een boterham met hagelslag.

39 likes

Ik denk dat het “probleem” eerder ligt aan de presentatie ervan. Er zijn genoeg dagen waarop ik geen snacks eet, behalve misschien in het voorbijlopen van de keukenkast, dat ik dan twee paaseitjes in mijn bakkes prop.
Maar twee paaseitjes in een bakje leggen, ermee naar de bank lopen met als doel effe lekkur te genieten (heb de vlog niet gezien, maar dat is het, misschien incorrecte, beeld dat ik ervan heb) haha nee dat vind ik ook niet normaal.

29 likes

Hahah ja alsof je anders verkeerd telt

4 likes

Volgens mij deed ze een paar pepernoten in een bakje toch?

Ik denk niet dat @anon18050057 ‘m zo kort door de bocht bedoeld. Zaken die overduidelijk angsten of stoornissen in de hand werken als pro afvallen websites voor jongen meiden zijn niet okĂ©, maar zoals iniemaxi stelt overal een trigger warning plaatsen is weer het andere uiterste. Waar een eetdagboek, al dan niet op video/vlog hoort in dit spectrum. Geen idee?

Nav van deze discussie moet ik denken aan een tijd terug toen op het forum echt veel te vaak gevraagd werd om zaken in een spoiler te zeggen. Sommige mensen vonden dat het woord kots of dood al een trigger was. Ben blij te zien dat dat sfeertje wel is teruggelopen (athans dan idee heb ik).

8 likes

Weerbaarheid is misschien het verkeerde woord. Maar het is natuurlijk niet zo handig om een what I eat video te kijken als je weet dat het een trigger voor je is. Om dan vervolgens de maker van de video de schuld te geven dat jij ergens last van hebt. Weerbaarheid in de zin van weten wat je dan zelf wel en niet kan doen om een vervelende reactie voorkomen is zeker logisch.

9 likes

Zo, inderdaad. Het hele forum was een grote spoiler. Je wist nooit wat je te zien kreeg als je een spoiler uitklikte.

2 likes