Irritainment
Hoe zou iemand met extreme hooikoorts eruit moeten zien dan?
Heb in mijn Jeugd en pubertijd jarenlang last gehad van extreme hooikoorts, en deze opmerking schiet mij echt verkeerd. Je kan niet alles aan de buitenkant zien.
Hahaha pis in mijn boks. Maar precies ik. Ik weet soms gewoon niet meer waar ik het moet zoeken. Letterlijk en figuurlijk.
Dat stond in n tweet hier ergens, niet mijn uitvinding helaas
Kijk net de what I eat in a day van Lotte. Ze eet ontbijt, lunch en avondeten en een tussendoortje van “2 paaseitjes”. Plus wat chips in de avond. Voel me echt een vreetzak nu
Snap niet dat je daar zo boos van wordt. Extreme hooikoorts is nagenoeg altijd te merken aan zeer veel niezen, een rode neus door loopneus, kortademigheid en dikke/rode traan ogen.
Het is in nagenoeg alle gevallen geen onzichtbare “ziekte” hoor. Bij jou was dat wel zo, maar dat is zeer zeker niet leidend.
Moest even.
Wel knap dat ze een foto tijdens het niezen kan maken… als ik nies heb ik geen controle over m’n lichaam meer.
Zij eet altijd weinig, hoef je je niet rot om te voelen hoor
Met de juiste medicijnencombinatie en contactvermijding met de bron valt e.e.a. wel te onderdrukken.
Of ze eet alleen weinig voor de camera, kan ook altijd.
Vorig jaar in de lente was ik doodmoe ondanks dat ik goed sliep. Samen met mijn huisarts op zoek gegaan, en allergie bleek de oorzaak.
Ik wist wel dat ik hooikoorts had, en ik pakte daar ook al pilletjes voor, maar het is niet dat ik altijd met extreem gezwollen ogen etc rond liep. Was ook meer van “oei, ik nies, snel een pilletje”. Ondertussen pak ik heel wat zwaardere medicatie ,maar toch voel ik me echt wel weer vermoeider op dagen met hoge pollenwaarden. Ik heb zeker geen extreme hooikoorts, maar je ziet dat dus niet altijd langs buiten:)
Hahaha tering je kan je ook door alles aangevallen voelen
OF ze eet gewoon waar ze zelf zin in heeft en houdt daarbij geen rekening met dat andere mensen dat, geheel onnodig, op hun eigen voedselpatroon betrekken en daar willekeurige conclusies uittrekken. Zou dat ook een mogelijkheid zijn?
Zo raar is het toch niet om drie maaltijden en twee kleine tussendoortjes te eten?
Nou inderdaad, er wordt hier gedaan alsof het heel raar, extreem weinig of zelfs onmogelijk is maar dat is toch best normaal als je maaltijden normale porties zijn?
Voel mij niet aangevallen, vind het apart als mensen voor anderen kunnen bepalen wat ze wel of niet voelen. Op basis van wat ze aan de buitenkant van die persoon zien.
Je kunt niet altijd aan de buitenkant zien waar iemand wel of geen last van heeft. Laat staan op basis daarvan oordelen dat die persoon er niet zo’n last van heeft.
Dit is precies de reden waarom ik die ‘what I eat in a day’ filmpjes, artikelen etc niet oké vind als daar geen dikke disclaimer bij wordt geplaatst. Iedereen is anders, heeft een andere verbranding/energiebehoefte etc. Ik kan hier niet objectief in zijn omdat ik 10 jaar lang een eetstoornis heb gehad, maar durf absoluut te stellen dat die door dit soort shit wel werd getriggerd (wat dus niet betekent dat dit mijn eetstoornis heeft veroorzaakt, dat is natuurlijk iets heel anders). Ik las toen wel eens de Grazia en daar staat ook altijd zo’n eetdagboek in waar ik volledig van in de stress schoot. Ik heb de video niet gezien dus ik spreek vast voor mijn beurt (ik negeer hem overigens bewust omdat het nog steeds triggerend werkt) maar ik hoop echt dat ze rekening houdt met haar jonge, onzekere volgers die hier heel vatbaar voor zijn. Ik vraag me sowieso af wat het doel is van dit soort video’s.
Ik vind die video’s leuk omdat ik er inspiratie uit haal voor mijn eigen maaltijden. Ik snap wel dat als je een eetstoornis hebt (gehad) dat het een trigger kan zijn. En dan moet je er ook zeker niet naar kijken als het onprettig voelt. Echter zijn die video’s (meestal) niet gericht op het promoten van een bepaalde manier van eten, maar meer ter inspiratie.
Ik vind disclaimers echt onzin, het is wat @Banananana zegt, het is wat iemand eet en de conclusies die je daaraan verbindt zijn je eigen verantwoordelijkheid. Alsof zo’n disclaimer er ook maar iets aan veranderd als je al een eetstoornis hebt.
Het had voor mij iig weinig gedaan.