Beutyblogtopic XL #8

Maar dit is toch het punt :stuck_out_tongue: je weet het niet. Het is dus ook zinloos om erover te speculeren en dat hadden die twee allebei moeten voorkomen door op social media hun mond te houden en privé een mediator/advocaat te spreken als dat nodig is.

6 likes

Maar het is niet zomaar aan de moeder om dat te bepalen en of er een goede reden is
 Het zijn ook zijn kinderen.

25 likes

Er is in mijn ogen geen enkele legitieme reden om een vader het erkennen van zijn kind te ontzeggen als het kind destijds door beide partijen vrijwillig verwekt is. Vind het zo extreem dat moeders in Nederland zo’n extreem machtsmiddel hebben.

70 likes

Ja zeker waar, ik zou dat ook niet doen, want hij blijft de vader, maar daarom denk ik er moet wel iets heel ergs gebeurd zijn ofzo. Maar ja dit is ook weer speculeren, we zullen het nooit weten. Hoop dat ze er samen uitkomen.

Dat kan maar dat hoeft ‘helaas’ helemaal niet het geval te zijn. Het gebeurd helaas wel vaker dat moeders hun kinderen zonder echt goede redenen bij hun vader weg houden of andersom. Het is vaak niet in het belang van de kinderen dat er geen of amper contact is met een van de ouders.

(dit is even algemeen en niet specifiek over deze situatie).

2 likes

Verwerkt?

Maar wow, ik wist niet eens dat dit juridisch mogelijk was :s

1 like

Ja juridisch staan vaders of moeders die niet de biologische moeder zijn vaak erg zwak.

1 like

Ja precies juist omdat je als moeder zijnde zo een machtspositie hebt en helaas wordt dat vaak misbruikt daardoor staan sommige vaders echt machteloos.

Maar goed, vind het ook wel dom van Serena dat ze dan de onschuldige pet op zet terwijl ze weet dat Sjors zo een flapuit kan zijn, toen ze relatie problemen hadden ging hij toch van alles posten.

2 likes

*verwekt bedoel ik. Vind namelijk wel dat er een mogelijkheid moet zijn om bij bijvoorbeeld misbruik/mishandeling etc niet te erkennen om de moeder/kind te beschermen (erkenning zet namelijk ook de deur open voor omgangsregelingen). Maar juridisch is dit in mijn ogen echt een bizar systeem, dat veel te veel macht bij de moeder neerlegt.

4 likes

Je kunt zeggen over Sjors wat je wilt maar dit is al wel de 2e x dat hij ons goed praat matetiaal geeft. Eerst die zielsvel gate ( 31 sept 2017 never forger) en nu dit.

34 likes

Hij heeft het alweer weggehaald. Staat nu alleen nog ‘Fijne dag allemaal’. Gelukkig hebben we de screenshots nog.

21 likes

In huis wonen is niet eens nodig, nauwe persoonlijke betrekking kan er ook zijn als je iemand wekelijks ziet bijvoorbeeld.

3 likes

-verwijderd door moderator-

6 likes

Offtopic, maar ik wil even zeggen dat ik zo blij ben dat je dit uit en dat mensen het liken. :heart:

Heb buiten het forum nog nooit iemand dit horen zeggen namelijk. Toen ik ooit mijn verbazing hierover uitsprak werd ik opeens door bepaalde mensen met de nek aangekeken. Ze vonden mijn uitspraak vrouwonvriendelijk, terwijl ik dat zelf totaal niet zo zie.

6 likes

Ik vind dat je primair moet kijken wat in het belang van het kind is en dat is in mijn ogen in bijna alle gevallen om erkend te zijn door twee biologische ouders (met uitzondering van adoptie, roze ouderschap, bom). Zit zelf in een vreemde situatie mbt erkenning, die de raarheid van het systeem nogal bloot legt.

8 likes

Betty?

18 likes

Ook @Shaaar, ik ben wel benieuwd wat jullie dan als goed alternatief zouden zien. Omdat biologisch vaderschap niet zo gemakkelijk vast te stellen is als moederschap, een test VS een geboorte die hoe dan ook plaats zal vinden. Overigens kan vader wel vervangende toestemming van de rechter krijgen om het kind te erkennen he, weet niet in hoeverre jullie bekend zijn met de materie :yum:

En over het bericht van @Brooklyn, allerlei soorten mensen komen terecht in (v)echtscheidingen, problemen wb omgang etcetera. Het is echt niet te zeggen welke influencer daar wel of geen type voor is.

2 likes

Ook bij niet-heterokoppels?

Ik vraag me nu eigenlijk wel af of het ok is dat de screenshots hier nog staan. Aangezien hij de post zelf verwijderd heeft. Zelf zou ik ze denk ik verwijderen. Alhoewel Serena er misschien ook al wel iets mee gedaan heeft.

Ik vind de post van Serena trouwens echt kinderachtig met die shade. Zou haar sieren gewoon helemaal niets te zeggen.

2 likes

Ja maar dan moet er dus alsnog een hele procedure aan vooraf gaan. Dat is imo ook niet altijd echt wenselijk.