Beutyblogtopic XL #7

https://www.forumfeminarum.nl/t/het-lhbtqi-topic/3324?u=nachtburgemeester

Is het een idee om hier verder te gaan over Nikkie?

1 like

Jaa inderdaad. En hoe hij in’t begin “dame” zegt met zo’n twijfelend hoofd. OkĂ© het is grappig bedoeld, maar het is gewoon niet grappig en daardoor komt het echt fout over.

@ je post over al dan niet progressief BelgiĂ«: Hmm dat gevoel heb ik niet echt, ik heb net het idee dat er een (zeer) grote overlap is tussen de “grenzen dicht”- en transfobe mensen in BelgiĂ«, al zou je inderdaad misschien het omgekeerde verwachten. Toont maar weer aan hoe incoherent die denkbeelden vaak zijn. Zeker types als DVL zijn ook super intolerant en ouderwets op al die vlakken (lgbtqi+, abortus
). Misschien geldt het wel meer voor ‘de middenmoot’? wel een interessante piste.

Ik vind het wel goed dat Sam Bettens, Bo Van Spilbeeck en Petra De Sutter inderdaad gewoon kunnen doordoen met waar ze goed in zijn, en hun hele identiteit niet tot ‘transgender’ is herleid. Blijkbaar was er ook een transgender personage in Thuis (of Familie?), en helpt dat ook voor ‘de mensen’ om het te normaliseren :sweat_smile:

1 like

Ja, het ging niet over de extremen (zoals DVL), maar echt over de algemene tendens, hoe er als maatschappij op gereageerd wordt (en niet zozeer individuen of bepaalde groepen).

En inderdaad, dat was in Thuis, Franky werd Kaat.

1 like

Goed idee! Maar is dat niet meer een topic waar mensen bij elkaar kunnen komen om hun verhaal kwijt te kunnen over hun eigen (liefdes)leven? Misschien is het niet echt fijn om daar dan dit gesprek te voeren omdat het ook nog wel eens een discussie is.

2 likes

Dit zijn vaak de mensen die de rechten van vrouwen en lgbtqi+ alleen belangrijk vinden als er zich een incident voordoet waarbij de dader van allochtone afkomst is.
Eg: als een vrouw verkracht wordt door een dader van allochtone afkomst moeten ze 'm castreren en het land uitzetten. Als de dader een goeie ouwe blanke meneer is, dan zal de vrouw vast liegen, overdrijven of heeft ze het uitgelokt :upside_down_face:

@Hinkje ik heb het idee dat België veel meer is opgedeeld in autochtoon/allochtoon dan Nederland. De steden hebben te maken met sterke segregatie, gemixte koppels komen naar mijn idee nauwelijks voor en in openbare functies bijvoorbeeld is pakweg 95% leliewit.

15 likes

Al die zwangerschapsshit daar gelaten, laf alle baby’s in buik of uit de buik (behalve het zusje van een van mijn kleuters dus), ik word pas echt chagrijnig van die eindeloze stukken in Mas dr vlogs waar ze een spelletje speelt. Echt, letterlijk no one cares.

9 likes

Ja echt oneeeeeindig. Niemand vind dit leuk om te zien? Zelfde als van die lange autogesprekken ofz. Of drie minuten versneld beeld hoe iemand zit te editten/werken/de was opvouwen

7 likes

Dat is hij zeker niet. Hij was een keer jarig en toen stond op zijn verjaardagstaart “Rich Lives Matter”, alsof Black Lives Matter een punchline is. Daar had hij best excuses voor mogen aanbieden.

Want als je zwanger bent is het logisch dat je tig leggings koopt natuurlijk
 logica :roll_eyes:

34 likes

maar ze koopt altijd highwasted leggings en daar ga je echt niet je hele zwangerschap in passen lijkt me?

6 likes

Mascha gonna Mascha :woman_shrugging:

33 likes

Als ze dat deel weg had gelaten was er letterlijk anderhalve minuut over van haar vlog :sweat_smile:
Ik spoel die spelletjesstukken altijd door, niet boeiend.

Wat zou ze er zelf nou van vinden dat ze zo op de cover staat? En zal ze weer terug Nikkie worden of blijft het nu eeuwig ‘Nikkie de transgender’ zoals OP1 ook niet zo subtiel aankondigde?

Artikel

1 like

Je sekse kies je zelf? Is dat iets wat je kan kiezen? Weer wat geleerd.

Dit valt me behoorlijk tegen van Elsevier!

7 likes

Heh. Je sekse is nou juist hetgeen je niet kiest of voor je gekozen wordt.

En als ze gender bedoelen gaat dat ook niet op. Het is geen keuze in dit geval.

16 likes

Slaat inderdaad echt zo de plank mis.

1 like

Huh echt zo’n vreemd artikel vind ik dit??

Het begint als een soort historisch overzicht van bekende mensen die transgender zijn, waarbij aan het begin even een uitstapje wordt gemaakt naar de sport (wat sowieso een heel moeilijke discussie is, want hoe bepaal je welke hoeveelheid testosteron je man of vrouw maakt etc, maar goed) en het eindigt heel erg veroordelend van ‘goed om te onthouden dat het sowieso een heel erg kleine groep is, dus wat HEMA heeft gedaan met die genderneutrale kleren maakt het overgrote gedeelte klanten niet blij’. Jezus, dan snap je toch Ă©cht niet dat genderneutrale kleren niet alleen voor transgender mensen zijn maar een kritiek is op de stereotype uitingen die mensen aan de twee genders plakken.

Snap echt niet wat het punt is wat de schrijver probeert te maken :confused:

22 likes

Mogen zij zomaar haar foto gebruiken op de cover?

Als de fotograaf de rechten heeft wel

Idee voor de zaterdagavond: Amerika shoplog van Mascha kijken en elke keer dat ze zegt “niemand wist nog dat ik zwanger was” een shotje nemen

16 likes