Op het AD is het inderdaad aangepast. Maar op de nieuwspagina van de Gelderlander is het nog gewoon te zien helaas
Ja ik vroeg me ook af of het nummer al ouder dan 18 jaar is maar het is 2005-2006
Bij mij ook!
Mascha en haar zwangerschap kunnen bijna verhuizen naar het topic van de mommybloggers.
Gun het ze beide heel erg en het is op het moment hun leven, maar voor mij beetje een overload.
Ik denk dat het niet verkeerd is om AD lezers te vertellen over deadnaming. Kan me voorstellen dat veel mensen hier geen idee van hebben
Jammer dat je als nieuws outlet in dit geval niet gewoon statement kan maken dat het niet netjes is om te deadnamen en dan gewoon dat begrip uitleggen; het liefst met een lgbtq-âprofessionalâ. âHet ligt gevoeligâ vind ik altijd zoân irritante verklaring, alsof Ă©Ă©n van de partijen zeurt ofzo. Vind dat onder het mom van het maatschappelijk belang dienen, je als journalistiek medium echt wel meer kan doen dan semi-objectief âzendenâ aangezien je toch al biased aan het zenden bent vanuit het perspectief van een cisbevolking waarvan het gros nog steeds niet begrijpt wat het inhoudt als iemand een transgender persoon is. Men moet gaan begrijpen dat zij door dit soort dingen, dan wel niet onbewust, een onveilige omgeving creeĂ«ren, dan wel in stand houden.
Is het zo erg? Volg haar niet haha.
Maar dacht dat ze geen mommyvlogger ging worden.
Remember Wil & Tien? RIP oude blog.
Edit: ik denk dat je als blogger (met kind) een stalen karakter moet hebben om je niet te laten meeslepen in al die mommyshizzle. Zeker als er zoveel en free babystuff mee te rapen valt. Ik denk dat ik zelf ook zou plooien hoor.
90% procent gaat over de baby en haar zwangerschap.
Nu is ze helemaal over the moon met een voedingskussen. Mens hoe lang ben je zwanger!?
Ik snap dat het fijn kan zijn, maar het moet 5x benoemd worden. Ik dacht dat een voedingskussen was om te ondersteunen bij het geven van voeding en bij een dikke buik met slapen. Er is amper en buik te zien en ze moet al zoân kussen bla bla bla.
Maar goed ik ben niet zwanger, laat staan moeder, dus ik kan er misschien wel niets over zeggen. Wel weet ik dat ik mij mega irriteer.
Maar het is in haar vlog en die gaat nou eenmaal over haar leven. Het wordt watanders als je Beautygloss in Mommygloss gaat veranderen
Ik vind het ook irritant maar zoân kussen is wel echt de bom. Ze hadden dat bij mijn oppaskinderen en ik heb er bijna gewoon een voor mezelf gekocht.
Dit vind ik juist super goed. Zo leren mensen dat het niet okĂ© is. Ik denk dat het heel belangrijk is om zulke dingen te blijven benoemen. Het AD wordt gelezen door je racistische oom uit Drenthe, die weet niet uit zichzelf dat het not done is om zoân naam te noemen. Ik denk zelfs dat we, helaas, teveel verwachten door er vanuit te gaan dat je dat zou moeten weten. Vind soms dat er door een groot deel van dit forum iets teveel wokeness wordt verwacht. Ik zou ook willen dat het zo was, maar het is realistischer om het niet te verwachten want het bestaat bij een grote groep Nederlanders nog niet. Denk dus dat dit soort âfoutenâ echt bijdragen aan meer educatie, nu leest heel het AD dat deadnaming bestaat en niet ok is.
Dat is ook zo, maar wat is dan de grens? Het kan nu alleen nog maar over Poppy gaan. Ben benieuwd hoe je daar naar kijkt.
Ik dacht zelf gekocht.
Edit: gelukkig hebben ze wel een grote gesponde gezinsauto.
Ik vind het wel aandoenlijk dat ze ook nu al wekelijks op zwangerschapsyoga gaat en elke nacht met dat kussen gaat slapen. Je hebt nog een tijdje te gaan Mascha
Gvd zie net in het Parool dat ze daar dat stukje van de oud-leraar incl oude naam hebben overgenomen
Ik kan niet zo goed tegen Mounir Samuel toen ze nog vrouw was en Tofik Dibi wilde outen als homo op live televisie.
Maar iemand kan leren toch? En wie weet heeft hij daar in het echt zijn excuses voor aangeboden. Al vind ik hem wel echt een heftige persoonlijkheid met een uitgesproken mening dus ik kan me voorstellen dat het niet iedereens cup of tea is.
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet zeggen dus ik hoop dat je het niet verkeerd opvat maar het is ook niet echt netjes om âtoen ze nog vrouw wasâ te zeggen.
Ik bedoel het in ieder geval niet zo van: JE DOET IETS FOUT!! en om met het vingertje te wijzen maar meer dat je weet dat je daar iemand mee kunt kwetsen.