Ik moet ook zeggen dat ik die geruchten dat ze transgender zou zijn destijds al echt kortzichtig en irritant vond, maar dan met een andere redenatie. Ik dacht toen jezus als je een wat grotere vrouw bent gaan mensen blijkbaar meteen roepen zE zAl VrOeGeR WeL eEn mAn GeWeEst zijn. Er zijn ook gewoon grote vrouwen hoor?
Ooh dan excuses! Dacht dat ze daar altijd gewoond had
Jessie Maya werd net fel, omdat Tijs van den Brink āhijā zei over Nikkie. Deed ze echt sterk, zo op live tv.
Love Jessie <3
Het wordt nog heel wat hoor.
Denk dat Nikkie onbewust een enorme discussie aanwakkert en ik vind dat alleen maar geweldig, maar ik ben tegelijkertijd ook ābangā voor alle mensen die hun ware aard zullen tonen in zoān discussie.
Aan de ene kant is het vanā¦'Kom maar op!" en aan de andere kant zal het toch soms pijnlijk worden.
Ongeacht is het natuurlijk geweldig dat we met zān allen ārijpā zijn voor zoān discussie en ik hoop dat velen wakker zullen worden.
Zei hij dat echt? Bij dat talkshow programma wat pauw moet vervangen? Wat een onbehouwen zak zeg
Ja, hij bood ook wel zijn excuses aan. De andere persoon naast Jessie was ook fel & on point.
Ik vond het eigenlijk ook wel een beetje vreemd dat ze het bij boulevard uitgebreid over nikkie hadden, ook Arie Boomsma mocht daarbij zijn zegje doen. En op het eind gaan ze direct nadat het over nikkie gaat helemaal enthousiast doen dat Arie Boomsma een genderreveal heeft gedaan en een meisje krijgt. Vast niet zo bedoeld, maar toch wel een beetje vreemd dat je net een soort betoog doet dat je gender niks uitmaakt en direct daarna āeen meisje!!!ā Schreeuwt
Ik snap ook niet waar dit vandaan komt. Iedereen heeft altijd āzijā gezegd en nu is het ineens āhijā. Dat is toch puur provocatie?
Als je iemand altijd hebt gekend als āhijā en diegene is een āzijā dan snap ik beter dat je een foutje kunt maken (hoe kut en pijnlijk dat ook is) maar dit is toch gewoon expres? Niemand is gewend haar āhijā te noemen.
Grrrr hoe durft hij, hoe kom je erbij echt. Ik vind dat zo verwerpelijk.
En ik heb het even gekeken en ik vind die gast naast Jessie, JeanPaul Paula, ook zo sterk omg. Zo goed dat hij benoemt dat Nikkie een witte vrouw is en dat het voor heel veel niet witte transgenders heel anders afloopt, zonder daarbij af te doen aan de ācoming outā van Nikkie. En tegen de donkere presentator zegt āwaar wij vandaan komenā, waardoor er een nonchalant maar heel duidelijk punt wordt gemaakt. En die ogennnnnn i canāt.
Oh en Arie maakt nog even een statement, echt mijn motto van het leven: āhet maakt 0% uit voor jouw leven hoe een ander leeft. waarom moet je daar dan iets van vinden.ā
Hallelujer
Jean Paul Paula is ook mega vocaal over dit soort dingen op zijn instagram account. Misschien vind je dat interessant om te volgen.
omg die ogen Ć©n een sjw? sign me the fuck UP
Waar kan je dit terugkijken? Welk programma?
*. EenVandaag? Dat zegt Jessie alleen ik kan alleen het volgende item vinden zonder discussie of gesprek https://eenvandaag.avrotros.nl/embed/524085/?no_cache=1
Ik heb het item nog niet gezien, maar denk dat zoān verspreking juist goed is. Nu krijgt het publiek meteen te zien dat dat niet okĆ© is, omdat het goed en duidelijk wordt uitgelegd door een trans-persoon. Denk dat dit voor heel veel kijkers juist eeeecht een ver-van-mijn-bed-show is en die daar ook echt geen enkel kwaad in zien. Dus ik denk dat educatie hier echt heel veel kan doen.
Was bij talkshow Op1.
Hahah ja ik zat net op zn insta te kijken (mijn app is geblockt tot 09:00) en ik kwam tot dezelfde conclusie. Maar boyyy i donāt care
Hij is heel aardig !
( yess eindelijk kan ik interessant doen!!)
Aan het einde
Ik snap niet dat mensen niet begrijpen dat Deadnaming echt not done is? En ik snap ook inderdaad echt niet waarom mensen ineens naar Nikkie refereren als āhijā. Dat hebben ze nooit eerder gedaan? Ik word echt boos en ik cringe zo hard van sommige reacties op Nikkieās coming out.
Heb het teruggekeken, het is wel echt als een foutje gezegd en binnen een nanoseconde verbeterde hij zich. Niet goed dat het schijnbaar in zijn hoofd nog zo werkt dat hij die vergissing Ć¼berhaupt maakt. Maar voor het programma op deze manier wel een toevoeging zodat er nog meer een statement wordt gemaakt dat dit belangrijk is. Dat deed Jessie indd netjes. Ook door hem er niet op af te rekenen. Ook dat vergissen is menselijk.