Beutyblogtopic XL #7

Er is zoveel dat je nog niet weet.

10 likes

Kunnen we ophouden met de termen niet-blank/wit? Alsof wit de standaard is of moet zijn of zo

2 likes

Maar trans vrouwen doen dat toch niet omdat ze denken dat een vrouw er zo uit moet zien maar omdat ze er zo uit willen zien.
Alsof elke trans vrouw zichzelf ‘schminkt’ (waarom niet gewoon make-up dragen? Waarom is het schminken als het gaat over een transgender?) en grote borsten oid wilt.

Ze willen er gewoon zo uitzien als dat ze zich voelen.

4 likes

Dus als ik het goed begrijp vind jij dat transgender zijn exclusief om uiterlijk draait?

3 likes

Serieus uit nieuwsgierigheid en even tussendoor: maar waarom liever wit dan blank?

1 like

Mochten ze een heel eind terug niet naar school, die transvrouwen? Wat is het dan? Ik betwijfel of het dieper gaat, want als ze helemaal niks doen aan hun uiterlijk zijn ze hun genderdysforie voor zelfs transvrouwen niet trouw.

Consequent mensen daarop aanspreken gaat verandering bewerkstelligen.

4 likes

Blank is een suprieure term, gebruikt door kolonisten om zichzelf suprieur te voelen boven de andere volken.

3 likes

Oef, helaas ben ik het niet zo eens met wat je zegt (denk ik).

Je beweert best wel stellig dat er allang consensus is, maar daar ben ik helemaal niet zo van overtuigd als jij. Het zou best wel eens het gemiddelde kunnen zijn van al onze denkwijzen bij elkaar (en daarmee dus ‘een linkse bubbel’ zoals vaak wordt gezegd) alleen dan heb je dus alsnog allemaal users die buiten dat gemiddelde vallen en mogelijk moeite hebben van zichzelf te laten horen omdat ze weten dat dergelijke denkwijzen hier nauwelijks welkom zijn.

Ik weet ook niet wat ik ervan vind dat je het denkbeeld van @fornuis als ‘verouderd’ wegzet. Kennelijk is het niet zo verouderd, want er zijn mensen die zo denken. Of interpreteer ik verouderd anders dan jij het bedoelt?

Lang verhaal kort, er moet in elk geval toch nog over gepraat kunnen worden? En anders, hoe interessant is het om in een geheel linkse bubbel te verkeren, zoals ik eerder vroeg aan @Soy.peor? Dan moeten de lange kerstdiners toch een ware kwelling zijn (tenzij je familie net zo likeminded is)? :crazy_face:

3 likes

Wacht even, dus jij zegt dat de transitie, en het hele proces eromheen, lijden is, pĂșĂșr omdat jĂ­j, als niet-transvrouw voor hen bepaalt dat de transitie gaat om uiterlijk en goedkeuring van mannen? En dat is dan ook de reden waarom er feministen zijn die transvrouwen uitsluiten? Wat is hier de logica?

4 likes

Ik denk dat ze Vlaams is en daarom schmink gebruikt ipv make-up maar ik weet het niet zeker.

Ik snap echt nul komma niks van alle reacties van @fornuis

14 likes

Nooit geweten, ik dacht dat eigenlijk juist netter was. Vind zwart en wit altijd zo naar klinken eigenlijk.

9 likes

Ik heb het pas 1x eerder gezien ooit en er toen ook wat van gezegd. Het komt gelukkig dus wel maar sporadisch voor en zij die niet op de hoogte zijn, spreken we daar gewoon op aan. En ook als mensen dat blijven gebruiken en mensen zoals @fornuis dan aan het twijfelen brengen voor wat gebruikt wordt, gaan we alleen maar achteruit. Dus Fornuis, dat was geen keiharde veroordeling oid, gewoon een heads up dat als je onwetend was, ‘wit’ beter is.

1 like

Oh, dat wist ik niet! Dan neem ik dat bij deze terug

Kunnen we niet weer praten over de foefjes ofzo? :pleading_face: Beter dan dit.

21 likes

Ik vind je ontzettend onwetend overkomen in deze berichten. Bedoel je nu te zeggen dat het puur om het uiterlijk/laagje make up gaat waardoor je je vrouwelijk zou moeten voelen? “Die transvrouwen?” Ik geloof dat het vooral een kwestie is van hoe je je VOELT. Van ‘binnen’ dus
en niemand anders heeft het recht om daarover te mogen oordelen.

5 likes

Eh nee?

9 likes

Oke haha. Discussiëren moet ook kunnen natuurlijk maar iemand anders zei iets waar ik mij wel in kon vinden, maar kan het niet meer zo snel vinden tussen alle berichten. Shit gaat snel.

Ik vind het op zich eigenlijk wĂ©l een interessant discussie. Wat ik lees in de (inderdaad verwarrende) reacties van @fornuis is dat transvrouwen het problematische idee bekrachtigen dat je alleen maar ‘een echte vrouw’ kan zijn als je er ook zo uitziet.
Ben het er zelf niet echt mee eens maar om haar nu weg te zetten als onwetend en conservatief vind ik ook wat jammer

Maar misschien interpreteer ik het verkeerd

23 likes

Maar stel jij zou morgen wakker worden in een mannelijk lichaam, terwijl je je vrouw voelt (want ik leid uit je berichten dat je cis bent).

Zou je dan niet je vrouwelijke lichaam missen?
Of niet omdat je borsten oid missen genderrollen bevestigd?