Beutyblogtopic XL #7

Sorry maar ik moet tussendoor heel erg lachen om ‘vuile rat’ :joy: Dat je dat gewoon tweet haha ik ga stuk.

70 likes

Je weet waar de tq voor staat toch?
Ik vind het merkwaardig dat je de strijd van de één meer waard vind dan de ander. Je kan niet selectief zijn in je support voor de community je steunt het, of niet. Door een deel bewust buiten te sluiten doe je precies het tegenovergestelde van waar de LGBTQ community voor staat.

28 likes

Ik hoef mijn standpunten niet bevestigd te krijgen. Maar de manier waarop ze binnen komt en haar standpunten beargumenteerd vind ik niet bepaald leerzaam of interesant maar behoorlijk vaag. Ik krijg er heel erg een " ik wil jullie even vertellen dat Nikkie gewoon een vent is hoor , maar ik mag dat zeggen want ik kom wel gewoon voor echte vrouwen op" gevoel van.

8 likes

Ik denk dat dit ergens anders inderdaad besproken moet worden, ik zal er daarom niet op reageren meer hier in deze topics, maar de reden waarom ik het t gedeelte van lgbtq bekritiseer is omdat het opkomen voor transvrouwen rechten alleen maar mag als het niet de rechten voor de "bio"vrouw bedreigt, wat het degelijk wel doet alleen al door verwachtingen van de zogenaamde genderrollen die door de samenleving is bedacht, terwijl vrouw gaan dieper is dan door de mens gemaakte geslachtsrollen.

Ik wilde de rest ook uitleggen waarvan mensen niet de referentie echt snappen maar het is echt een waaiende storm geworden, snap ik oprecht wel aangezien dit best een tegendraadse standpunt is.

Wow Nikkie is zelfs nieuws bij de CNN. Wel fijn dat de meeste mensen zo positief reageren. :heart:

7 likes

Oke, ja, ik begrijp je wel. Aan het grootste gedeelte van haar posts kan ik helaas ook echt geen touw vastknopen. Het valt me ook op dat ze zelf laat vallen dat ze “niet-blank” en “lesbienne” is, alsof ze daarmee een (niet goed uitgelegde) mening met betrekking tot Nikkies coming out probeert te rechtvaardigen.

4 likes

Ik kan steeds alleen maar denken: ‘‘What the fuck did i just read?’’

51 likes

Ik snap niks meer van deze discussie

6 likes

Is er al een bestaand topic voor een discussie als deze?

image

25 likes

Gemist, anders zou ik die andere ook taggen. Maar we gebruiken ‘wit’ in ieder geval.

Ik begrijp dat je Lesbisch en WoC bent maar een witte transvrouw geniet gewoon níet van de privileges van een witte cisvrouw. Zo zwart-wit is het niet. Hoe vormen zij dan ook een bedreiging voor cisvrouwen? Ben je bang overschaduwt te worden ofzo? Wat wordt cisvrouwen dan precies afgenomen?

9 likes

Kennelijk een YT carrière met 12 mil subs /s

19 likes

Jongens, hou jullie toetsenborden vast.

@Penny_Lane is aan het typen…

109 likes

Ja precies
That could have been me if it weren’t for you meddling trans women!

3 likes

Dat wordt sowieso een lang bericht, zie al hele de tijd dat plaatje bij het typen :stuck_out_tongue:

3 likes

Einddelijk iemand die hier hopelijk een duidelijk verhaal van kan maken hahaha.

1 like

Ik zeg 1 ding over het “vergelijken van lijden” van lgbtq+ : intersectionality.

3 likes

Ik vind het fijn dat je nog reageert. Ik ben het niet met je standpunt eens, maar ik zie dat het niet pure transfobie is van waaruit je redeneert.
Wat bedoel je precies met dat een transvrouw de rechten van een “bio vrouw “ benadeeld? He hebt het over genderrrollen, maar ik begrijp niet zo goed hoe die strict aan elkaar gerelateerd zijn. Als iemand trans is, betekent dat toch niet automatisch dat de gender rollen dan meteen bevestigd worden?

3 likes

Oké ze kapt de discussie af dat moet zij weten, maar vind je punt hier heel relevant. Het is zo typisch dat er mensen gaan steigeren als het over rechten van bepaalde groepen gaat want maar we moeten niet hebben dat het zo ver doorschiet dat …!

Dat wát. Welke rechten vrees je dan dat jou mogelijk worden afgenomen? Alsof van gewaarborgde rechten niet gewoon iederéén beter wordt. Vind je dat niet, misschien betekent dat dan gewoon dat de rechten die jij wilt beschermen ten koste gaan van een ander.

4 likes

Welke rechten? Dat vrouw zijn niet geschminkt zijn betekent, en “transitioneren” betekent toch alleen maar er uitzien als een vrouw aka “vrouwelijk” eruit zien aka dit is hoe een man zegt dat je eruit moet zien om aantrekkelijk gevonden te worden?

Dat mag je als vrouw of man best wel allemaal doen en zo, maar om dit vrouw zijn te noemen terwijl het meer lijden is, is waarom er genoeg feministen zijn die transvrouwen uitsluiten.

@Twijfelaar
Ik vond inderdaad vermelden over niet-wit en lesbienne zijn overbodig maar deed dat alleen als reactie.