Beutyblogtopic XL #7

Ik hoop dat je jezelf niet al te serieus neemt wanneer je dit zegt…

Jawel. Want ik vind Vrouwen die roepen dat ze feminist zijn maar dan trans vrouwen en vrouwen van andere afkomsten enzo niet meetellen omdat dat te ver van hun af staat , aandachtstrekkers. Die het woord feminist misbruiken om daar zelf stoer mee over te komen ofzo.
Maar als feminist zou je moeten strijden voor veel meer dan alleen de rechten van een blanke standaart vrouw.

41 likes

Gisteravond leek je nog te kunnen redeneren, maar nu ben ik je even kwijt.

Edit: Heb je Nikkie ooit gekend?

Een trol, lijkt me. Gisteren (na het nieuws van Nikkie) pas voor het eerst een post geplaatst op dit forum :woman_shrugging:

6 likes

Snap zelfs na opbreken van deze zin niet wat je hiermee bedoelt…

Het is raar om het ‘opeens’ te hebben over de grootste mannelijke beautyguru’s nadat Nikkie haar coming out bespreekt. Zo suggereer je dan wel niet onbewust dat ze eigenlijk man is, lijkt het wel. Nikkie behoort tot de grootsten, en zij is vrouw. Ben niet thuis in de cijfers maar volgens dit overzicht van Business Insider (https://www.google.com/amp/s/amp.businessinsider.com/beauty-and-makeup-youtube-channels-with-most-subscribers-2019-7) is de grootste beautyvlogger ook vrouw (Yuya) daarna komt James Charles, Jeffree Star, RCLbeauty (vrouw), daarna Nikkie op 5. Dat zijn al 3 vrouwen in de top.

En hoe uit je je respect precies? Door naar Nikkie te verwijzen met ‘haar’? Dat is toch de enige juiste verwijzing aangezien ze toch een vrouw is?

Je zal het vast niet verkeerd bedoelen allemaal maar wat je dan wel goed bedoelt, verwoord je uiterst ongelukkig.

Edit: zie nu pas alle reacties die erop volgden die hetzelfde zeggen. Is geen ‘aanval’ om in herhaling te vallen oid.

8 likes

Ik ben het er met je mee eens dat ook feministen vrouwen met een niet-blanke afkomst nooit mogen buitensluiten (ik ben zelf niet-blank), maar ik weet niet of ik kan opkomen voor de rechten van de op z’n minst biologische man vanuit een feministische ooghoek.

@the rest
Er wordt maar zoveel gereageerd dat ik niet weet waarop ik moet reageren, om eerlijk te zijn. Maar ik snap de opschudding. Ben geen trol tho.

1 like

Geen trol maar wel een transfoob

57 likes

Waarom niet dan? Wat maakt dit dan zo zwaar?

2 likes

Willen we deze discussie echt hier voeren? Of gaan we verhuizen naar een ander topic?

5 likes

Dan ben je dus geen feminist. Maar een vrouw die opkomt voor haar eigen rechten.

10 likes

Tot de spon ophoudt denk ik. :wink:

Ik hoop dat je reacties ontstaan zijn uit onwetendheid. Mocht je oprecht interesse hebben om je te verdiepen in het onderwerp, dan is dit een hele goede site: http://transgenderinfo.be/m/identiteit/

2 likes

Welk topic? Het topic voor nieuwe mensen die een transfobie standpunt proberen te maken maar de plank compleet misslaan met een of ander onduidelijk verhaal?

35 likes

Hier. Zeker in dit geval vind ik het gewoon relevant omdat veel mensen hier meelezen en minder geneigd zijn de topics op te zoeken die zulke kwesties bespreken.

3 likes

Denken dat het lijden van een vrouw van niet-blanke komaf te vergelijken is met een blanke transvrouw…kom op zeg. Lgbtq ben ik niet tegen, waarom zou ik? Ben zelf lesbienne.

Blank is een superieure term. Je leest al lang mee, dan weet je toch dat we ‘wit’ gebruiken? Waarom zeg je steeds blank?

Je kan nog steeds lesbisch en transfoob zijn. Je kan zelfs homo en homofoob zijn als je beschikt over genoeg zelfhaat. Vreemd argument.

18 likes

Hé? Waar heb je het over meid.

Beiden worden gediscrimineerd en ongelijk behandeld. Moeten we op een weegschaal leggen wie het erger heeft? Witte trans vrouwen krijgen net zo goed te maken met discriminatie, net als niet-witte LGBTQ vrouwen. Wie het nou erger heeft, zou niet het onderwerp van discussie moeten zijn. Maar hoe we het voor beiden beter kunnen maken in deze wereld.

20 likes

Omdat iemand anders dit eerder deed?..

Ik snap je reactie wel en tegelijkertijd begrijp ik niet waarom je je niet toleranter opstelt voor @fornuis in dit geval - ook al zal je je nooit kunnen vinden in haar standpunt of mening.

Wat is er (leerzaam / interessant) aan om alleen maar je eigen denkwijze bevestigd te krijgen? Of vergis ik me nu en is dat laatste niet aan de orde? Het kwam in ieder geval wel in me op. :thinking:

8 likes

4 likes