Beutyblogtopic XL #6

Dat er in zo’n kort stuk zo veel wollige, lege zinnen staan en de tekst zichzelf steeds herhaalt. Hoe vaak kun je zeggen dat het boek helpt met het maken van keuzes?

Minireview alvast:

Ik vind het tot nu toe echt heel slecht geschreven. Het is een compact en dun boek en toch staat het dus vol met herhaling, wollige taal, lege taal, veel overbodige bijwoorden als ‘enorm’, spel- en stijlfouten, typo’s. Super veel zinnen beginnen met woorden als ‘Maar’ en er staan echt veel overbodige comma’s in. (Fouten die super veel mensen maken waaronder ikzelf maar in een boek vind ik het echt heel irritant.) Max strooit af en toe met woorden als ‘polarisatie’ en ‘paradigma-verschuiving’ terwijl dat niet past bij de rest van het boek.

Ik vind het nog best zonde ook want de inhoud vind ik tot nu toe leuk om te lezen. Ze hadden naar mijn mening beter hun verhalen aan een ghostwriter kunnen vertellen want het doet echt af aan het ‘leesplezier’.

Ik vind de vormgeving (incl. kaft) wel mooi trouwens.

22 likes

Je zou bijna zin krijgen om alle fouten te fotograferen en toe te sturen. Maar ja, kom op WE DOEN HET NIET GRATIS HÈ.

37 likes

Dat is ook echt veel te veel werk. Als het er nu drie of vier waren maar deze tekst kun je beter herschrijven.

Foto weg.

Lekker (letterlijk) vaag verhaal ja. Heb je het ondertussen al uit? :smiley:

2 likes

Ik vind dit echt heel erg grappig.

30 likes

Ook dat ‘kunnen worden gemaakt’ (twee keer vlak achter elkaar!), heel lelijk.

6 likes

Ik loop echt helemaal leeg op overbodig gebruik van het woord ‘er’.

2 likes

Bijna :stuck_out_tongue:

Het boek is inderdaad best theoretisch. (Sorry weet niet meer wie dat had gezegd.) Ik denk dat als een goede schrijver het opnieuw zou schrijven het best gebruikt zou kunnen worden bij media opleidingen omdat de theorie denk ik wel uniek is/niemand nog zo’n boek heeft geschreven. Vanwege de fouten komt het boek nogal kinderachtig over. Ik kan me wel voorstellen dat je hier echt wat aan kan hebben als mediastudent maar ik kan me ook voorstellen dat dat over is als er professionelere boeken op de markt komen.

Als ik nog juicy verhalen tegenkom zal ik het posten.

4 likes

Het doet me denken aan toen daddyhox het woord ‘intrinsiek’ had ontdekt maar niet echt wist wat het betekende.

31 likes

Ja toen werd het wetenschappelijk.

7 likes

Kun je een boek terugsturen naar bol omdat het slecht geschreven is? Of is dat een beetje het zelfde als in een restaurant je maaltijd helemaal opeten en dan klagen dat het niet lekker was?

2 likes

binnen 14 dagen kun je gewoon retourneren zonder opgaaf van reden

8 likes

ik vermoed dat het henzelf ook helemaal nooit duidelijk is geweest wat de doelgroep nou is. insiders, outsiders, make up your mind…
zou het vermakelijk vinden om die aankondigingsvideo uitgetikt te zien, dan zou je nog meer opvallen dat ze dit wel heel erg vaak uitleggen. zo vaak, dat ik het idee krijg dat ze het zelf nog niet snappen.

dat, of het antwoord is er niet, simpelweg omdat er niet heel hard over is nagedacht en er zo snel mogelijk zo veel mogelijk is neergepend.

3 likes

Max: toen influencers meer verzoeken kregen van bedrijven vond er een paradigmawisseling plaats… ’
Mas:
giphy%20(1)

92 likes

Ja want de prachtige stranden en eettentjes op Bali lonkten natuurlijk.

Oh laatste ding nog: de echt relevante info bestaat dus maar uit een paar pagina’s dus wat ze ook kunnen doen is iemand een samenvatting laten schrijven en deze verkopen op stuvia.

Maar goed. Qua inhoud stonden er dus wel best leuke/interessante dingen in vond ik. Of anders gezegd: er staat niet alleen maar poep in. Als iemand hem wil hebben PM me.

5 likes

Eindcijfer?

@Flamoes

Wat voor soort verhalen waren de stukken van Noor en Anna enzo? Leuke toevoegingen?

1 like

Zo veel! Uitroeptekens!

Jessie heeft een toilettas van Louis Vuitton gekocht, ze had ‘m op internet gezien en appte naar haar contact bij Louis of die op voorraad was en is toen apart gezet. Bij het ophalen was het al ingepakt en heeft ze er niet naar gekeken. Wie koopt er nou een toilettas van €610 (dat ten eerste), maar wie rekent ook af zonder er naar te kijken??

3 likes