Ik moet dus wel zeggen dat de meeste gratis projecten die ik doe, ook de meest pain-in-the-ass zijn. Als je eenmaal toezegt iets gratis te doen wil de ander ALLES wat je in je hebt pakken. Heel vermoeiend. En inderdaad: juist vrienden en familie zouden moeten weten dat je hard werkt en het verdient om daar iets tegenover te stellen.
Nou ja, bij een vereniging geeft bijna iedereen wel iets van zichzelf. De een is goed in organiseren, de ander in design en weer een ander is goed met cijfers en is penningmeester. Het hoort wel bij een vereniging, al heb je altijd mensen die meer doen dan de ander, lijkt me ook best lastig.
Lekker wakker worden met de blote onderbuik van gregor
iew lichamen!!!
Wel alleen voor vrienden hoor, voor bedrijven doe ik het echt niet gratis. Mijn vrienden doen ook dingen voor mij dus dat is gewoon elkaar helpen. Voor bepaalde organisaties doe ik ook weleens iets gratis (een lezing ofzo of een klein stukje schrijven) maar alleen als het niet commercieel is en ik het inhoudelijk belangrijk vind. En eigenlijk hoort dat vaak ook wel bij mijn baan waar ik gewoon betaald voor word.
Het ligt er denk ik heel erg aan in welke branche je dingen op zzp-basis doet. Bijv. ik doe naast mijn baan nog andere betaalde klusjes die ik echt niet zou doen als ik er niet voor betaald krijg. Ik vind het wel heel leuk om te doen en er zullen vast wel anderen zijn die het als hobby gratis zouden willen doen. Maar ik hecht teveel waarde aan mijn vrije tijd en waaraan ik die tijd besteed. 100% zeker dat als ik niet betaald zou krijgen voor mijn klussen zou ik die tijd anders willen inrichten. Belangrijk om te weten is dat die betaalde klussen ook vanuit mijn hobby zijn ontstaan dus het is wel krom ergens. Maar toch, betaald krijgen = ik doe het voor iemand anders / iemand anders wordt er beter van. Niet betaald krijgen = ik doe het voor mezelf / ik word er zelf beter van.
Nu weet ik totaal niks van katten dus wellicht zit ik er naast, maar in de vloggloss van vandaag vanaf 1 minuutā¦ Is dat nu echt leuk voor een kat? Ik heb bij Manis zo vaak t idee dat ze liever met rust gelaten wordt.
Nou als ik kijk naar mijn eigen kat; die vindt spelen met zoān hengel zeker leuk, maar niet als hij lekker ligt te slapen. Dit vond Manis volgens mij gewoon irritant als ik naar die staart kijk.
Het valt me vaker op dat Mascha en Gregor de lichaamstaal van hun katten verkeerd lezen. Ik zie regelmatig dat de katten geĆÆrriteerd zijn.
En dan nog niet te spreken over Manis die laatst ziek was. De kat verstopt zich onder de bank en zodra ze tevoorschijn komt begint Mascha meteen te roepen en op Manis af te gaan. Laat dat arme beestje even in rust bijkomen.
Wauw, als 25jarige heb ik dit nodig om er geen 35 uit te zien .
Ik heb het boek van Mascha net binnen. Het is dunner dan ik had verwacht dus kan ām morgen al wel weer doorgeven denk ik. @Luzarl
Denken jullie dat dit boek me zou kunnen helpen met welke keuzes er kunnen worden gemaakt, helpt met het maken van weloverwogen keuzes of dat het laat zien welke opties er zijn? Of zou het laten zien welke (vaak dappere) keuzes er zijn gemaakt?
Ik ben echt geen snob als het gaat om boeken hoor en ze hoeven van mij echt niet allemaal prachtig te zijn geschreven (zeker niet als de inhoud informatief bedoeld is) maar dit is toch niet normaal?
Ik heb nu echt 45 cent dus kan de verzendkosten even niet betalen, misschien wil iemand anders hem toch eerst lezen?
zo zie je dat er altijd iets doorheen glipt, hoe rigoreus je redactiebeleid ook is.
vervelend is dat toch!
Ik zag het boek in de boekhandel liggen bij andere non-fictie theorieboeken. Valt wel op met die lelijke holografisch kaft.
Hoe bedoel je je vraag? Ik zie behalve die spelfout verder niet echt iets bijzonders?
Gewoon slecht geschreven. Veel herhaling van het woord keuzes en het zegt eigenlijk helemaal niks.
De hele paragraaf kan teruggebracht worden naar 2 of 3 zinnen haha.
Ik wil graag succes verzekeren omdat ik succesvol wil zijn.
Die quote van die basic-fit dame slaat ook nergens op. Een uniek kijkje in de business. Ja uh, dit boek is toch bedoeld voor mensen in die business? Hebben die een kijkje nodig. Of is het vanuit de influencer gezien? Sorry, ik kan echt niks met deze teksten.
Ik voel mijn iq spontaan zakken als ik dit lees.