Zonde, want nasi is de ultieme mealprepmeal
Eens! Ik vind het echt een vies idee. Het doucheputje schoonmaken vind ik nu al goor, laat staan als er haren van een ander (vreemde) in zitten… Brrr.
Ik vind dat hier niks geks staat. Het is toch ook waar, die bedrijven verdienen goud geld omdat zij een product promoot. Dan wil je daar toch ook eerlijk voor betaald krijgen? Ik vind dat ze het goed bekeken heeft en zo werkt zakendoen nou eenmaal.
Ik draag vaak extensions of haarstukken en vraag me soms ook af hoe dat zit met DNA bij onderzoek bijvoorbeeld. Want eigenlijk draag je dan het DNA mee van andere mensen? Ook bij misdaad ofzo. Raar
Ik werk in die business en ja, aan de verkoopcijfers zie je zoiets, maar dat de voorraad van twee maanden binnen een uur is uitverkocht is echt complete bullshit. Echt bizar eigenlijk, dat je dan dat soort leugens in een boek zet.
Zit DNA niet alleen in de wortel van het haar? Of niet
Ik overweeg toch een nieuwe carrière. Stel je voor, 4 van zulke opdrachten in één maand: met de helft naar de belastingdienst blijft er nog steeds genoeg over om in één keer mijn studieschuld af te betalen.
Maar 1% van haar achterban hoeft iets te kopen dat zij promoot en je bent door een collectie heen.
Ik snap inmiddels wel dat zulke bedragen ‘terecht’ zijn in de zin van dat zo’n bedrijf inderdaad waarschijnlijk veel geld verdient als een Mascha zo’n post plaatst. Maar het irriteert me echt mateloos dat men maar blijft benoemen dat er ook HeEl vEeL wErK in zit HoOr. Ja, er zal heus wel wat meer werk in zitten dan dat je alleen het product even laat zien. Maar je krijgt alsnog fucking veel geld voor vrij weinig inspanning. Kom op, 10.000 euro? Een paar maanden 40 uur per week werken voor de gemiddelde persoon is dat.
Ik vraag me soms af, ben ik nou gewoon jaloers, maar nee, ik zou niet willen ruilen want ik zou hier oprecht geen voldoening uit halen. Ik zou me er echt niet prettig bij voelen zoveel geld te verdienen met zulk werk.
En dan krijg je ook nog eens super veel shit gespond hè. Je interieur, je kapper, een auto, vakanties, leuke uitjes voor je gezin. Allemaal dingen waar de gemiddelde persoon gewoon voor moet sparen.
Ik realiseer me dat ik alsnog vrij verbitterd overkom zo ha ha.
Zelfs voor die bedragen leef ik nog steeds liever op een minimumloon maar mét privacy.
Ik snap precies wat je bedoelt. Ik vind het helemaal prima dat ze dat verdient en dat het commercieel gezien de waarde is, maar het gejengel irriteert me zo. Ook omdat ik denk: je verdient fantastisch, waarom klaag je dan over de partijen die niet bereid zijn om je dat te betalen.
Ook omdat ik ergens het “dit is de waarde”-argument storend vind. Er zijn genoeg banen met enorme maatschappelijke én financiële impact, waarbij je bij lange niet krijgt wat jouw impact waard is. Simpelweg omdat jou impact publiek ipv commercieel is. Vervolgens zijn er mensen die in twee dagen werk makkelijk jouw maandsalaris verdienen en een boek schrijven om te verantwoorden waarom ze dat waard zijn.
Waarschijnlijk toch omdat dat ook grote partijen zijn die ook grof geld neerleggen voor een tv-commercial (met dus mogelijk een minder succesvol resultaat, al heb ik daar geen verstand van)… dat snap ik wel. Waarschijnlijk komt het ook voort uit een soort influencer underdog-verhaal van ‘mensen nemen mij en mijn werk/bereik niet serieus genoeg’.
Domweg een slim marketinglokkertje om andere bedrijven ook zo gek te krijgen om dergelijke bedragen neer te tellen. Altijd wel weer iemand die erin trapt.
Denk dat als influencers iets vrijwillig gaan doen of hun prijs laten zakken, het in hun ogen niet meer geloofwaardig overkomt als ze bij merk X dan wel weer de volle mep durven te vragen. Als ze hun prijzen verlagen zagen ze in feite de poten onder hun eigen stoel vandaan. Zoiets?
Het is deels bluf en deels hele slimme marketing. Zolang minions nog massaal naar de winkel rennen om het product te kopen, is het kassaaaaa. Pas sinds een paar jaar is er transparantie over, voor die tijd was het pure sluikreclame.
Maar wat mij betreft hoeft ze haar prijs dus niet te verlagen en kan ze prima lager biedende partijen afwijzen. Ik vind alleen de hele “ze bieden lager, iel” campagne zo onsympathiek. Vooral omdat het geframed wordt alsof het om professionaliteit gaat. Het gaat eigenlijk gewoon om geld.
Denk mascha nou echt dat zij een nieuwe trend heeft uitgevonden met mealpreppen?? want dit doen miljoenen mensen niet al jaren?
Als je haar echt kent, dan zou je weten dat ze dit al jaren doet en er fan van is. Ze was waarschijnlijk ook de eerste die ermee begon.
Mee eens. Is ook erg onsympathiek en bovendien veelzeggend.
Ja ze zou er eigenlijk een boek over moeten schrijven
Ik vind dit, zeker bij mascha trouwens, heel duidelijk: zij heeft zulke standaard/inspiratieloze samenwerkingen. Die horloges die iedereen heeft, of dat tandenbleken. Dat is zo puur voor het geld.
De huismuts en tien&wil sponnen erop los, maar tenminste met leuke en diverse samenwerkingen.