Beutyblogtopic XL #5

Knofje is een inspiratie voor velen, zo blijkt.

Ligt er misschien ook aan of het over anderen gaat of over jezelf. Ik kan me soms bijvoorbeeld erg storen aan mijn eigen dunne bovenlip, maar bij geen van mijn kennissen met dunnere lippen heb ik óóit gedacht: ‘joh, zou je daar geen botox in pleuren?!’

1 like

Het gaat bij zoiets nooit om daadwerkelijk zo’n parkeerplek in het geval van Lotte. Dat is de trigger waardoor ze die aanval krijgt, maar daarvoor gebeurt natuurlijk al van alles. Ze heeft een angststoornis, met het OV reizen is voor haar heel spannend dus ik neem aan dat ze daarvoor altijd al gespannen is en er heel veel door haar hoofd schiet ook al deelt ze dat niet altijd. Als je dan weet dat je ook nog een bepaalde tijd op dat station moet staan, wat je al lastig vindt, dan kan zo’n parkeerplek net even de druppel zijn.

1 like

Ik denk dat het meer om de extreme vorm ervan gaat? Ik heb zelf bijv baby botox en fillers (traangootjes) en no shame. Alleen ik zie er nog echt heel erg uit als mezelf (maar dan wat frisser :joy::woman_shrugging:).

Ik ben dus niet per se tegen cosmetische chirurgie, maar ik vind jackyn bijv op de oude foto’s veeel mooier. Omdat ik dat plastic fantastic echr niet mooi vind. Ik heb dus nee gestemd, hoewel ik niet per se iets heb tegen botox of fillers.

1 like

Jill maakt altijd zoveel fouten in haar zinsbouw en woordvolgorde enzo. Zij heeft gewoon hbo gedaan, ik snap dat niet zo goed

5 likes

Heeft ze hbo gedaan?
Ik dacht mbo, iets met toerisme toch?

Nee volgens mij niet. Een soort theater opleiding, geen idee of ze het heeft afgemaakt.

Ik werk en doe gewoon alles door tijdens paniekaanvallen. Het is uiteindelijk bij iedereen anders. Zou ook prima een camera kunnen pakken als ik zou willen. De eerste paar keer lag ik hele dagen in bed omdat ik niet wist wat me overkwam. Nu 5 jaar verder zijn ze minder heftig en kan ik mezelf vertellen dat er echt niks aan de hand is (ik voel het vooral lichamelijk, zweten, gevoel van weinig lucht, hartkloppingen) en daarmee verder. De enige aanvallen waar ik niet mee kan dealen zijn die in de auto, dus ik rij niet meer.

2 likes

Maar zinsopbouw heeft toch niets te maken met hbo tenzij je Nederlands studeert?
Ik heb iig nog nooit iets gehad over juist praten of schrijven op de uni, en mag daar daardoor ook niet op beoordeeld worden.

Dus kan me voorstellen dat als Nederlands je niet ligt en je alles op het hbo/wo in het Engels moet doen dat je Nederlands dan ook achteruit gaat.

2 likes

Nou ja, als je veel papers/verslagen/scriptie moet schrijven lijkt het me dat je na een tijdje daar wel beter in wordt. Ik krijg ook gewoon Nederlands en op mijn vorige opleiding werden verslagen niet nagekeken als er in de inleiding meer dan vijf taal- of stijlfouten stonden. Maar ik las net dat ze mbo heeft gedaan en ik heb geen idee of ze daar ook veel aandacht aan taal besteden.

Mijn opleiding (hbo) heeft niks te maken met taal, maar ik kreeg toch Nederlands. Het was maar voor 1EC maar oh oh oh wat hebben veel mensen hun propedeuse daardoor niet gehaald. Op de uni was het geloof ik 10 spelfouten = 1, dus daar zorgde je ook wel dat je Nederlands in orde was.

1 like

Ik heb nooit Nederlands gehad op het hbo of de universiteit. Dus het zal vast per opleiding verschillen. Hoeven we er ook niet urenlang over te discussiëren :yum:

9 likes

@Pantalones oh dan heb ik niets gezegd! Maar bij ons (tu delft) mag niet op taal gelet worden want dat leren ze je niet. Je zal je verbazen hoeveel mensen nu hun scriptie schrijven en alleen aan het zeuren zijn dat het schrijven zo lastig is. Het is wel Engels alleen maargoed.
Ik citeer “meeting in advance so that he can get right choice” - een groepsgenootje na anderhalf jaar een master volgen voor een business report. Dus ik verbaas me niet echt meer over slechte zinsopbouw oid.

2 likes

Op het mbo is Nederlands een examenvak.

2 likes

Ik heb een tijdje terug ook vakken in het Engels aan de uni gevolgd en daar werd inderdaad niet gelet op spelling en grammatica.

Op het mbo is Nederlands een verplicht vak. Ik ben docent op mbo en schrik vaak van het niveau van de studenten die binnenkomen. Van niveau 1 t/m4 zijn er studenten die echt een dramatisch niveau hebben. Soms vraag ik mij echt af wat ze op de basisschool en middelbare school nog leren :man_shrugging:.

3 likes

Ik heb zowel op MBO als HBO verplicht Nederlands gehad…

Bij ons ook TU (Delft) werd de bachelorscriptie wel degelijk afgekeurd op taalfouten, ik zat laatst zelfs naast een groepje die les kregen daarin. Misschien verschilt dit per faculteit? Ik vind ook wel dat universitair geschoolde personen, goed Nederlands moeten kunnen schrijven. Miscommunicatie kan leiden tot grote misverstanden.

7 likes

Geen HBO hoor, volgens mij MBO iets met theater/toerisme @vretenmetmaartje inderdaad en volgens mij niet afgemaakt

Ja, geheel volgens de lijn der verwachting.

29 likes