Ik zag op instagram een advertentie van Etos met daarin Serena die een “bloemige look” maakt met producten die bij Etos te koop zijn. Iemand al gezien? De reacties zijn niet bepaald positef…
En sommigen kunnen niet langer dan twee weken aaneengesloten weg zijn uit NL
Als je meerdere keren per jaar het vliegtuig pakt om simpelweg voor je eigen entertainment (wat zich ook nog uit in het kopen van allerlei bullshit die je niet nodig hebt) de wereld over te vliegen is het in mijn ogen inderdaad nooit goed.
Het is écht niet zo moeilijk: als je de trein kan, neem dan trein. Ja, die is inderdaad duurder, maar voelt vooral duur omdat het vliegen zo asociaal goedkoop is geworden. Ik hoop enorm dat vliegen over een aantal jaar gaat kosten wat het zou moeten kosten (geen subsidie, eerlijke belasting, luchtvaartsmaatschappijen die verplicht worden hun persoon fatsoenlijk te betalen).
Als je niet anders kan dan vlieg je, maar vraag je wel altijd af of het doel de middelen heiligt. En besef men zeurt niet omdat we het haten dat ze vliegt, maar omdat commerciele luchtvaart een enorme invloed op onze aarde heeft en sommige mensen daar buitenproportioneel aan bijdragen.
Haha topreactie dit
@Shaaar
Ik vind eigenlijk niet dat je die verantwoordelijkheid bij de consument moet neerleggen, omdat veel mensen nu eenmaal niet zo veel caren als bijv. jij doet.
Ik denk eerder dat ze vanuit de overheid vliegen duurder moeten maken en treinreizen goedkoper. Dat is denk ik effectiever dan alle mensen op hun persoonlijke verantwoordelijkheid proberen aan te spreken.
En je bent zo te zien ook nog niet helemaal wakker
Ik vind het erg nobel van je Shaaar, dat je mensen daar op wijst maar feit blijft dat veel mensen geen ene fuck geven om het milieu (jaaaa, lekker naar Azië want daar is het goedkoop en is leuk voor Insta) en dat ook niet gaat veranderen. Dus wat @Flamoes zegt, het kan beter opgelegd worden.
Ook @Flamoes daar ben ik het zeker mee eens hoor. Daarom ook dat ik hoop dat vliegen fors duurder wordt, maar tot die tijd denk ik dat je als consument best een seconde langer kan nadenken (en ik merk om me heen dat men dat ook steeds meer doet). Ik spreek me hier normaal ook niet zo over uit. Maar als iemand als Mascha zegt dat ze goed bezig is, is dat toch wel een trigger. Daarnaast vind ik “het is ook nooit goed” een erg jammere uitspraak: het is namelijk echt geen rocketscience.
Cynthia drinkt dus uit een heel breekbaar wijnglas van 35 euro.
Goh. Neemt ze eindelijk een beetje risico in het vak? Chapeau
Ik ken oprecht niemand die met het vliegtuig naar Parijs gaat, of Brussel, of alle Duitse grenssteden??
Overigens vind ik “te duur” en “te lang duurt” prima redenen hoor. Wie ben jij om te bepalen voor iemand of dat wel of niet redenen zijn? Dat je daarmee zegt dat klimaatvervuiling je niet boeit, bon. Dat komt er bovenop. Maar het zijn geen excuusjes hoor.
Ja normaal ben ik echt niet voor dingen duurder maaken als milieumaatregel maar vliegtickets duurder maken terwijl je andere opties goedkoper maakt vind ik wel een heel goed idee.
Je kunt gewoon niet wachten hiermee tot iedereen die nu niet cared zelf het licht gaat zien.
*maar ik vind dus wel dat je alternatieven moet bieden zodat reizen niet voor de elite wordt.
Ik vind ze allemaal vrij oke behalve die laatste??? Gekkige foto ofzo
Hahaha, de beestachtige! Awkward wink
Wow die ads zien eruit alsof ze van 10 jaar terug zijn uit de Tina ofzo
Nja laat ons zeggen dat over smaak en kleur niet te twisten valt
Sowieso . Kan ook gewoon mijn vinger er niet opleggen waarom die laatste foto er zo gek uit ziet? Lijkt net een pop ofzo…
Zag de ad laatst al voor bij de Etos op het raam, vind het ook echt geen mooie foto’s, make up ook niet trouwens.
Die blush en/of bronzer bij ‘beestachtig’
Ik vraag me af wie het target is van deze campagne. Oudere vrouwen die dit misschien wel pittig zouden vinden ofzo kennen Sereentje volgens mij niet en haar echte publiek zit volgens mij toch ook wel dat ze er geen zin in had die dag. Piepjonge meisjes (8 a 10) misschien?