Beutyblogtopic XL #4

Hier ook late to the party maar mijn katten verstaan verschillende woorden en wat ermee bedoeld wordt.

Een kat van mij die helaas overleden is kende het verschil tussen dekkie, kippetje, broodje, kroelen, ‘wie’ en spelen bijvoorbeeld. Een andere weer ‘lekker leggen’, liefje, vriendje, zijn naam, wc en ‘lekker kroelen’. En zo kan ik heel wat andere voorbeelden verzinnen :sweat_smile:

2 likes

Hier snapt men na jaren nog steeds niet wat “het is erin of eruit, dikzak, ik ben gvd geen portier” betekent -_-

124 likes

Hardop gelachen :joy:

2 likes

Ja er zijn zeker weten onaardige en aardige vrouwen en zeker ook misgunners en plannen-stelers, maar komt dat omdat ze vrouw zijn of zou een man precies hetzelfde kunnen doen? Oprechte vraag he - ik zie het in mijn omgeving van alle ‘type’ mensen moet ik zeggen.
Ik snap het idee dat ‘we’ als vrouw meer begrip moeten/kunnen hebben voor andere vrouwen met problemen die zij ervarinen omdat ze vrouw zijn (noem bijvoorbeeld een glazen plafond ofzo), maar ik blijf toch vinden dat dat voorbij gaat aan de kern van het probleem: dat blijkbaar niet iedereen (man vrouw en alles ertussen/naast) begrijpt dat zulke situaties onacceptabel zijn en daaraan iets wil doen. Dat is geen kwestie van vrouwen die aardiger moeten zijn naar vrouwen in mijn optiek.

3 likes

Mijn comment was verder ook geen kritiek op de farmaceutische industrie. Fijn dat ze er zijn en dat er ook middelen zijn voor de kleinere kwaaltjes. Het was meer zo voor sommige mensen is even een paracetamolletje minder prettig dan de pijn. En dan niet op zo’n manier van o nee allemaal middeltjes in mijn lijf, maar echt wel onprettig zoals er van moeten overgeven. Tuurlijk als ik echt heel veel pijn heb dan neem ik het overgeven voor lief maar daarom neem ik bijna nooit pijnstillers. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij Cynthia zit en vraag me ook af waarom ze dit zo breed uitmeet op social media.

Ik vond alleen dat je in je comment iets te sterk overkwam met het het komt over alsof je niet in de wetenschap gelooft. Zo las ik zelf de posts van Cynthia helemaal niet namelijk. Dus ik dacht ik bied even een ander perspectief dat het namelijk niet per se samen hoeft te hangen met niet geloven in de wetenschap.

1 like

Zo herkenbaar :joy:

Als ik advocaat van de duivel mag spelen, vind ik de vraag “hoe is het om meer te verdienen dan je man” best een interessante vraag. Want ook al komt het vaker voor, het is nog steeds niet de norm dat een vrouw veel meer dan haar mannelijke partner verdient. Het merendeel van onze generatie is opgevoed door ouders waar de vader meer verdiende dan de moeder. Hoe gaat een man ermee om als de vrouw alle belangrijke financiële beslissingen maakt in een huishouden? Welk huis er wordt gekocht? Welke auto? Of heeft de man die veel minder te besteden heeft net zo veel inbreng? Ik ken een jong stel dat inmiddels gescheiden is omdat de man het niet meer kon hebben dat zijn vrouw het laatste woord had over alle grote financiële beslissingen. Het is een taboe want we zijn allemaal gelijk. Maar het zal voor veel mannen toch heel moeilijk kunnen zijn.

Ik begrijp Mascha wel dat ze door zo’n vraag beledigd is, geldvragen zijn sowieso altijd een gevoelig onderwerp. Maar haar antwoord had ik wel interessant gevonden.

9 likes

Maar ik denk dat het voor de man in kwestie vaak meer uitmaakt dan voor de vrouw. Dan zou je die vraag beter aan een man kunnen stellen.

Ik vind het zo’n dooddoener dat ‘vrouwen moeten elkaar niet zo neerhalen’ consequent wordt ingezet als ‘vrouwen mogen elkaar niet bekritiseren’. Allereerst omdat mannen ner zo goed met zijn allen in de krabbenmand zitten. Daarnaast is neerhalen is mijn mijn ogen per definitie onterecht, kritiek is gefundeerd en wordt met een reden gegeven.

Als een man deze tekst had gepost, had ik een keer of 10 met mijn ogen gerold. Misschien schat ik Mascha te hoog in, maar dit ziet eruit alsof er 3seconden over nagedacht is. Als je dit echt belangrijk vindt, doe je toch iets meer je best? Dan is het toch raar om het toch maar te supporten omdat het een vrouw is?

3 likes

Ik vond eigenlijk niks mis met het berichtje van Mas. Gebaseerd op haar eigen ervaringen, haar idee van vooruitgang, de boodschap dat we er nog niet zijn. Ik snapte in elk geval wel wat ze bedoelde en voor diepere analyses van systematisch seksisme lees ik elders.

17 likes

Vrouwen vinden wel snel wat van andere vrouwen. Als je met veel mannen gaat bijv. ben je in de ogen van veel vrouwen toch snel een slet. (Hier op het forum zijn de meesten anti-slutshamen maar dat is nogal een bubbel vind ik.) Mannen zullen dat misschien ook denken maar ik vind het extra niet kunnen als je het als vrouw over een andere vrouw zegt. Toch een beetje vanuit het idee dat je elkaar moet steunen omdat je beiden in een ‘onderdrukte positie’ verkeert.

12 likes

Ik verdien (beduidend) meer dan mijn vriend, maar dat soort dingen zijn hier helemaal geen issue. We hebben maar 1, gezamelijke, bankrekening waar alles op binnen komt en waar we alles van doen. Geen van ons heeft meer zeggenschap over wat er uit gegeven wordt, en al zeker niet over grote dingen zoals de woning. Je woont er samen, dan heb je toch beide even veel te zeggen?

Het enige waarin ik NU de doorslaggevende stem heb is de auto, maar dat is puur omdat ik hem iedere dag nodig ben voor mm werk. Maar dan nog hebben we een auto gekozen die we beiden mooi vinden.

3 likes

Zou het ook moeilijk vinden als mijn vriend meer zou verdienen en alleen daardoor meer zeggenschap zou hebben over grote (gezamenlijke) financiële beslissingen inderdaad.

1 like

Ik ervaar juist het omgekeerde. Ik ga veel met mannen om maar merk dat zij heel conservatief denken over vrouwen en seksualiteit, terwijl zij andere mannen helemaal de bom vinden als die ‘de slet uithangen’. En dat is zowel in het hypermasculiene wereldje waar ik me nu in bevind als in de vriendenkring van een aantal jaar geleden.

De paar vrouwen die ik ken buiten familie om zijn juist wat makkelijker hierin, ook al doen ze het zelf niet.

2 likes

Waar mag je nog wel wat over zeggen? :sweat_smile:

Note to self: niet 's ochtends als je slecht hebt geslapen naar Mascha luisteren die interieurshit beoordeelt. En dat ze dan dingen cheesy gaat noemen en belachelijk maken terwijl haar hele smaak cheesy is. Wat super verrassend dat ze een roze velvet poef, een metaal houten kast en een ronde parkettafel vet vindt. Ja.

En btw: die ‘Beware FARTOHOLIC’ is best leuk.

6 likes

In de zin van je gehele salaris? Of spaar je zelf ook nog?

Wat jij doet zou ik iig niet prettig vinden, stel het gaat ooit mis wat gaat er dan met jou “inleg” gebeuren…

9 likes

ah zo verdrietig. Hoop echt dat ze goede hulp heeft en het rustig aan doet.

1 like

Mijn hart breek echt bij deze berichten Vera…

4 likes