Beutyblogtopic XL #4

Ik denk dat ze bedoelt dat er op werkgebied minder wordt verwacht van het uiterlijk van vrouwen dan vroeger (= yay!), maar dat het blijkbaar nog steeds abnormaal is als je als vrouw succesvol(ler) bent (dan je man) (= nay).

Maar vrij onduidelijk opgeschreven.

Eigenlijk had ze ervan moeten maken: ‘Ik hoef inmiddels niet meer op hoge hakken en in een strakke jurk naar meetings maar ik krijg nog altijd de vraag…’

hmm of zou ze bedoelen dat ze wat kleding betreft wel als ‘man’ wordt gezien maar als het gaat om wat ze verdient niet?

8 likes

Ik denk inderdaad dat ze daar wel op doelt, maar vind het gewoon heel typisch verwoord

2 likes

Ik snap niet dat ze zecht als iemand dat vraagd over meer verdienen dan je man dat ze wegloopt. Ben zelf van de mening dat als iemand iets slechts zecht je uitlegd waarom dat een rare vraag is. Ik bedoel ze heeft het platform dus gebruik dat om dan tegen deze dingen in te gaan.

1 like

Is zij de dochter van Ivo Niehe?

3 likes

Jongens verwachten jullie niet teveel van onze Maschie? Ze is geen opperfeminist ofzo, zie haar relatie met Gregor.

15 likes

Ja, hier zat ik inderdaad ook al over te denken… Maar kan me voorstellen dat sommige interviewers zo’n plaat voor hun kop hebben of opzoek zijn naar sensatie dat je niet aan hun verstand gepeuterd krijgt dat het een hele rare en irrelevante vraag is. Ben het er wel mee eens dat het goed is om het ter discussie te stellen, al zal ze met weglopen uit een interview vast ook een statement maken :stuck_out_tongue:
Wel vind ik het super dat ze dit onder de aandacht brengt met haar bereik en haar doelgroep (van 18+ers duh).

2 likes

Ik wil ook nog even wat zeggen over mijn katten. Zij verstaan mij echt wel hoor. 's Nachts mogen ze niet in de woonkamer zijn, dus als wij naar bed gaan en zij liggen op de bank dan zeg ik ‘kom op, naar boven!’ en dan staan ze op en lopen naar boven.

2 likes

Kan, maar vind het overdreven haha

1 like

Niet lullig dit, maar is Nederlands niet je eerste taal?

Maar katten zijn ook gewoontebeestjes. Zodra ik van mijn bureau opsta, worden ze ook wakker en lopen ze samen met mij mee naar de badkamer. Zij blijven voor de deur zitten. Nadien wandel ik naar de trap en lopen zij de trap al op om daar te wachten op mij. Ik ga naar boven en zij lopen al hun kamer binnen (we hebben een lege kamer in huis waar zij voorlopig hun droogvoer krijgen). En dan geef ik hun eten. Zo zijn er nog veel situaties. Ik kom rond kwart voor 5 thuis en mijn katten staan om kwart voor 5 aan de deur of aan het raam te wachten. Neemt niet weg dat het heel leuk is wanneer ze op je reageren.

@barosmijnschatje haha euh ja oa ook in een zware stem geprobeerd :yum: maar ook gewoon heel rustig.

Ik dacht dat ik ergens gelezen of gezien had dat dieren vooral naar je stemgeluid luisteren. Je kan tegen hen heel vriendelijk dingen roepen als OH WAT BEN JE ZO LIEF EN SCHATTIG. GOOD BOY en dat ze hier angstig op zullen reageren(oh nee ze is kwaad) , terwijl dat ze met je komen knuffelen als je heel lief zegt dat hij stout is en dat niet meer mag doen (oh ze is gelukkig). :blush:

2 likes

Zonder je wat aan te trekken van het zijn van een vrouw??

Sorry hoor, ik ben echt niemand op het gebied van feminisme, maar ik vind het echt awesome om een vrouw te zijn!!!

Ik zou het echt super zonde vinden om me niks aan te trekken van het feit dat ik een vrouw ben. Ik trek me daarentegen wel lekker niks aan van mensen die vrouwen niks vinden, maar goed. Lekkere boodschap op happy international womens day… trek je er vooral niks van aan :woman_facepalming:t3:

1 like

Ja, klopt hoor. Maar ik zit dan dus op de bank als ik dat zeg, ik sta niet al bij de deur of op. Ik denk dat katten echt intelligent genoeg zijn om woorden te koppelen en te ‘verstaan’.

Vind het een beetje stom dat Mascha hier nu ook kritiek op krijgt. Ze bedoelt het overduidelijk goed, maar voor een aantal is de boodschap/voorbeelden toch niet goed genoeg. Ik weet niet, ik vind het iig fijn dat ze de moeite neemt om iets met deze dag te doen, en als dit nu voor haar speelt, prima, denk ik dan. Ze heeft nooit beweerd de wijsheid in pacht te hebben, en om dan te zeggen dat het weer net niet is, vind ik een beetje flauw. Als ze niks had opgeschreven had ze waarschijnlijk ook wel kritiek gekregen.

19 likes

Ja ik begreep ook eigenlijk wel direct wat ze bedoelde.

Er zat een jongen tegenover me in de trein heel ijverig in zijn structuurjunkie boek te schrijven. Moest er toch een beetje om grinniken.

138 likes

Haha allebei denk ik. Maar vooral dat hij er heel serieus mee bezig was. Dan keek hij heel bedenkelijk omhoog, kwam er een glimlach op zijn gezicht, en ging hij weer verder met schrijven. Zag er wel aandoenlijk uit.

57 likes

Waarom vind ik dit zo schattig???

20 likes

Haha jawel maar ik ben er erg slecht in en ik type zoals ik praat

2 likes

Oooh maar je zinsopbouw is ook niet het probleem, maar zecht / vraagd daar kreeg ik m’n vraagtekens bij.

But opgelost!

22 likes

Ik vraag me oprecht af in wat voor kringen mensen zitten die zeggen dat vrouwen elkaar niet altijd zo moeten neerhalen? Tuurlijk, vrouwen kunnen bitches zijn onderling, maar mannen zijn toch ook bitches naar vrouwen en naar elkaar en vrouwen naar mannen en alle variaties (inclusief lief zijn natuurlijk) hierop?
Misschien heb ik gewoon geluk met mijn omgeving maar ik ervaar vrouwen echt niet als een soort bitchvolk die mij als mede-vrouw proberen neer te halen en ik vind het echt heel erg kortzichtig en vreemd dat dit regelmatig zo wordt gebracht. Het hele idee is toch juist dat iedereen elkaar in hun waarde moet laten (wat overigens nooit betekent dat je geen kritiek op elkaar mag hebben) en dat er een soort basale gelijkheid tussen mensen van welk geslacht (of afkomst, religie, leeftijd, …) is? Lekker dat de ‘verantwoordelijkheid’ om elkaar te empoweren dan bij vrouwen onderling wordt gelegd…

Misschien begrijp ik het helemaal verkeerd of hang ik veel te veel waarde/gevoel aan zo’n uitspraak, maar ik hoor/lees het vaker (ook dat hele krabbenmand verhaal bijvoorbeeld), herken het zelf echt helemaal niet en vind het eigenlijk juist iets super anti-feministisch om zo’n gedachtenpatroon te hebben. Zie ik dit dan helemaal verkeerd, heb ik geluk met de vrouwen om me heen, ben ik blind voor onderlinge vrouwen-nijd of hoe zit het?

11 likes