Mijn endometriosepijn ging echt niet weg met even liggen hoor. Maar mijn cavia is ook gewoon doder dan de hare.
Mensen die denken dat je echte pijn kan verdringen door een andere mindset. Wat wil je dan horen? “Denk aan iets leuks?”
Waarom deze reactie? Het zou haar toch kunnen helpen? Dit klinkt meteen alsof jij alleen écht weet wat pijn is en een ander, Cynthia in dit geval, niet. Pijnsnobisme.
Daar heb je gelijk in. Ik had niet zo fel moeten reageren (al snap ik pijnsnobisme niet zo want ik kan me voorstellen dat je met kaakpijn compleet gecrusht bent) Het is vooral dat dit zo bijdraagt aan het idee dat omgaan met pijn een kwestie van mindset is. Dat vind ik enerzijds kwalijk omdat je dan bijna het idee schetst dat je maar met pijn moet kunnen dealen, terwijl echte pijn soms ook gewoon goed lijden en accepteren is. Maar als ik het bericht nu overlees is dat natuurlijk niet hoe Cynthia het bedoeld
Denk dat het vooral ligt aan dat je een ander niet moet aanraden met pijn om te gaan door je mindset te veranderen maar als je dat zelf wil proberen is het je goed recht, doe wat werkt voor jou. Maar het moet geen ding worden waar mensen met pijn worden weggezet als: ja maar diegene doet er zelf ook niks aan qua mindset.
Die laatste zin verraadde zeker niet de knipoog in mijn bericht?
Ik vind het vooral een beetje flauw om gezien de reactie eronder en mijn uitleg daaronder toch nog even te reageren met dat wat een ander al gezegd had.
Ik zou haar een tandarts aanraden. Die weet daar wel raad mee.
Soms kan je beter raad vragen aan iemand die er zijn vak van gemaakt heeft.
Maar op het forum worden toch ook zo vaak tips gevraagd bij kiespijn/hoofdpijn/pijn in de grote teen. Ik zie zelf niet echt in hoe dit anders is.
Wat dacht je van gewoon helemaal niet.
Geen idee, ik houd geen lijstje bij. Maar er zijn wel een aantal dingen die mij soms opvallen en dan heb ik het niet per se over jou want zoals ik al zei, ik houd niks bij.
- sommige mensen zijn nogal geneigd om snel en vaak te roepen dat ze aangevallen worden terwijl hun eigen communicatie ook nogal wat te wensen overlaat. Als iemand heel fel post, kun je felle reacties verwachten. Is dat dan een aanval?
- en mensen willen aanvallen nog weleens verwarren met een gesprek aangaan en discussiëren.
Niemand gaat meer met elkaar om!
Ja je hebt gelijk. Ik was vanmorgen echt heeeeel chagrijnig dus reageerde op die manier af en had ik niet moeten doen.
“Carnavalskarren” ook echt
hoe noem je dat dan?
Dan gaan ze dood
Maar het is toch ook gewoon een mogelijkheid dat ze gewoon niet weet hoe het heet?
Ik vind het persoonlijk wel een beetje overdreven als je door zoiets al beledigd bent.
Ze mag die wagens toch lelijker vinden.