Eindelijk gaat het de goede kant op. Mascha wordt trouwens ook niet genoemd (terecht)
Ze bestelt nu meer dan ooit bij H&M!
Ik heb dus net Mascha’s vlog gekeken, in een ultiem moment van verveling.
Ze koopt weer een boel dingen bij H&M home, verschillende zeeppompjes en gastendoekjes etc. Vervolgens mogen wij dus meekijken welke waar komt! Wat fantastisch.
Oh en de grap is dat op een toilet er helemaal geen zeeppompje past bij de wastafel. De kraan en spoelknop zijn zilver, er staan een gouden spiegeltje en een koperen mand. En nu komt er dus een goud met paars of zilver met rose zeeppompje erbij te staan. Of zal ze toch de koperen mand weghalen? (Detail: de koperen mand was de super goede aankoop van de shoplog van 2 weken terug bij de Hennes)
Waar heb ik zojuist naar gekeken?
Volgens Verbon passen zulke video’s bij haar persoonlijke ontwikkeling. “Ik ben zelf bewuster geworden: zo ben ik ook begonnen met het scheiden van plastic. Het is iets waar ik in het dagelijks leven mee bezig ben, dus dat laat ik ook zien op mijn kanaal.”
De meeste mensen doen dit toch al jaren?? Ik verbaas me er echt over dat er nog mensen zijn die dit niet doen
Ik heb hier vorige week ook naar gekeken. Kijk normaal bijna niet meer naar Mascha.
Maar tijdens het kijken heb ik ook meermaals gedacht: waar ben ik naar aan het kijken, wie maakt er zich zo druk om welk zeeppompje waar staat en wie heeft er zoveel tijd?
Maar lucky her dat zij haar geld ermee kan verdienen en weinig ervoor hoeft te doen.
Tenzij het invloed kan hebben op haar reisjes en inkomen. Dan toch maar niet laten zien op je kanaal
Iemand die ik ken scheidt geen plastic want dan komt daar volgens haar moeder ongedierte (???) op af. Heb al een paar keer proberen uit te leggen dat je er geen etensresten in stopt én je de zak kan dichtknopen én je je deur dicht kunt houden maar het gaat er maar niet in. Alles gaat daar zo hup de grijze bak in.
Cynthia heeft toch ook echt niks nuttigs meer te zeggen op haar blog. Alleen maar blogs over haar wat ze zelf doet/heeft gedaan. Mijn favoriete films, mijn favoriete boeken, mijn meest gedragen kleding, mijn favoriete wijnen, etc. Naast alle weekoverzichten en verhalen over de structuurjunkie activiteiten, is er echt niks nuttigs meer te lezen op haar site. Ik heb haar echt jaren gevolgd, maar bij haar is echt de creativiteit en inspiratie weg, dus bezoek haar blog steeds minder (klik niet meer op de artikelen). Zou ze zelf niet denken: dit kan zo niet langer doorgaan?
Ja lijkt me nogal vanzelfsprekend dat je geen plastic scheidt als dat niet kan in je gemeente. Ik hoopte dat ik die disclaimer er niet bij hoefde te zetten.
"Woont u in de voormalige gemeente Haren? "
nu wist ik dat project X uit de hand is gelopen maar om nu te zeggen dat het niet meer bestaat :’)
Daar waar zij woont scheiden ze ook al lang hoor
Ik vind het eigenlijk wel knap dat jij je wel druk kan maken over of een zeeppompje bij de wastafel en de spoelknop van de wc past.
Heerlijk toch, zo’n leven?
ik scheid mijn afval, maar het scheiden van afval door bewoners word vooral aangemoedigd ter bewustzijn van de hoeveelheid afval die je produceert.
Ja, vast wel. Echter hoop ik nooit een zodanige graad van organisatie te bereiken.
Was meer om aan te geven dat Mascha gewoon een shitload aan spullen koopt en dan pas bedenkt wat ze er mee gaat doen.
(Maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik hou van styling en dit soort dingen bij mij matchen. )
Ik scheid vooral afval omdst het goedkoper is. Zwarte kliko kost 15 euro per leging.
Groene kliko, glas, blik, plastic, papier en luiers+maandverband enzo mag ik gratis wegbrengen of wordt ook regelmatig gratis opgehaald. Nou dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Ik snap dat dit niet in iedere gemeente zo is maar het scheelt bij ons enorm veel geld. Het neemt wel ruimte in beslag in de schuur om alles te sorteren.
Ik heb een ondergrondse en doe niet aan scheiden…