Wow dat artikel van Cynthia zeg. Kan me voorstellen dat geluid overlast niet zo fijn is, maar vind pb’s erover sturen al bizar, laat staan openbaar oo facebook klagen. En nu nog een artikel… wtf.
Haha wow. Gewoon wow.
Ik snap trouwens wel dat journalisten niet met haar willen praten als ze zoveel d/t fouten maakt.
en dan nooit echt vakantie hebben, het leven kan toch oneerlijk zijn!
In den beginne, zo ongeveer in 2007 of 2008, vonden redacteuren en journalisten van tijdschriften bloggers maar niks. In die tijd werd ik voor het eerst uitgenodigd voor persevenementen, en daar stond of zat ik naast de ‘echte’ beautyredacteuren die misschien al wel tientallen jaren in het vak zaten. Zij vonden dat destijds maar niks.
Sorry wanneer was dit nou?
Wow dat artikel van Cynthia…
Behalve dat stuk over de buurvrouw (ik snap echt niet dat ze trots zit te vertellen dat ze op hun facebook heeft gereageerd, en het nu jaren later doodleuk nog eens oprakelt. Om je dood te schamen en zij denkt blijkbaar dat zij hier als sympathieke en moreel juiste partij uit naar voren komt??) gaat het er alleen maar over op welke manieren ze vindt dat ze miskend wordt/werd.
Eigenlijk moet je vragen: hoeveel productieve uren besteed jij op je werk?
Dus niet de uren dat je naar je beeldscherm zit te staren omdat je niet ‘de eerste wil zijn die naar huis gaat.’
(Op mijn werk is dit niet zo maar bij mijn vriend wel.)
Precies! Ik denk dat als Cynthia dit strak meet, met Toggl bijvoorbeeld, ze echt niet aan die 80 uur komt. Dat is bijna 12 uur per dag werken, ook in het weekend, terwijl ze waarschijnlijk 15-17 uur per dag wakker is. Ontbijten, lunchen, avondeten, aankleden + opmaken kost al ± 3 uur dus dan zou ze 0-2 uur ‘vrije tijd’ overhouden. Waarin ze dan ook nog het huishouden zou moeten doen.
Jaa mijn baas is hier ook wel goed mee bezig. Dan zegt ie: ‘joe, crazyplantlady, ga je zo naar huis?’ en als ik dan zeg: ‘ja ik ga zo’ dan wappert ie echt zo met z’n handen dat ik weg moet haha
Dit is zo ideaal. Ik heb altijd het idee dat er maar weinig bazen zijn die écht leidinggevende skills hebben. Als ik naar mezelf kijk en naar mijn omgeving is er bij iedereen gewoon te veel werk voor het aantal mensen dat er werkt maar nog zijn best veel mensen werkloos…
Nou ja, als ik de baas zou zijn zou het natuurlijk perfect zijn.
80 uur voor jezelf werken is het misschien wel meer waard want je mag het zelf houden?
Nou echt hoor, ik ken heel veel mensen die getrouwd zijn met hun werk en daar nauwelijks iets voor terug krijgen. Als in, een wezenlijk verschil in waardering of salaris of resultaten
Maar waarschijnlijk telt ze hier ook die miljoen stories op Instagram bij van tijdens het wandelen met Kees over wat ze die dag gaat doen en stories van mooie uitzichten op de tientallen reizen en weekendjes weg van d’r. Dat is heel vermoeiend en ook werk!
Ik vind het een grote humble brag hahah. ‘Natuurlijk had de conductrice geen idee wie ik was’.
Trouwens, wat heeft die buurvrouw nou eigenlijk met haar werk als blogger te maken?
Waarom staat dat verhaal tussen stukken over hoe bedrijven en journalisten haar -in haar ogen- onjuist behandelen? Dit is toch gewoon een privé ding?
Mijn vader (arts) krijgt vlucht en verblijfplaats. Mijn collega’s in onderzoek gebruiken het geld van de groep (het potje) voor vlucht en verblijfplaats.
Ik snap ook niet hoe een persoon 8(+) uur aan concentratie kan hebben, hoe dan.
Ik denk dat Cynthia alles wat niet slapen is rekent tot haar werkweek: wijn proeven, wandelen en nadenken, uit eten gaan, plannen, de hond uitlaten en nadenken, wijnhuiswerk doen, spon bedelen, instastories maken, klagen, een stukkie tikken. Ja dan maak je al rap 80 uur
Oke ik maak ook wel d/t fouten, maar bij de “ik vorm” gebeurt me dat nooit. Bij onze Cynthia meerdere keren in het artikel wel… echt om te huilen. En dan een stuk schrijven over dat men je niet serieus neemt… daarnaast is het hele stuk heel onsympathiek. Ik heb echt het idee dat ze geen idee heeft hoe slecht ze zichzelf neerzet met zulke artikelen en werkelijk alles wat ze op insta gooit.
Ik denk dat dit heel typerend is voor haar hele blog. Ze heeft gewoon niet het niveau om succesvol te worden. Als ze nou meer aandacht zou besteden aan schrijven en een mediatraining zou volgen i.p.v. wijn drinken en wandelen.
Echt succesvol worden in het zakelijke leven is echt heel erg moeilijk. Je moet óf ontzettend goed moet zijn in iets (is ze niet per se), óf je moet veel geld hebben (ook niet het geval), óf je hebt een gunfactor. Helaas is ze zo onsympathiek als de pest.
Bij Mascha zijn de eerste 2 dingen ook niet per se aanwezig, maar ze heeft wél een gunfactor en is relatable en het is bewonderenswaardig hoe ver ze het puur daarmee schopt.