Beutyblogtopic XL #13

Haar cavia is altijd net wat doder.

@simsalabim wilde net ook zoiets schrijven (zelf zo last gehad van ernstig eczeem dat ik nog liever handloos door het leven wilde gaan dan met die pijnlijke eczeem). Maar ik denk dat ernstige acne en ernstig eczeem best vergelijkbaar zijn. Ik heb bij haar alleen het idee dat ze zich met een incidenteel puistje meteen onder de categorie zeer ernstige acne schaart.

7 likes

Ja in mijn beleving heeft ze ook maar af en toe een puistje? Maar ik volg haar niet echt, dus wellicht heb ik het helemaal mis.

1 like

Maar echt! Waarom is ze altijd zo’n enorm slachtoffer? Ze voelt zich zo thuis in die rol.

5 likes

Maar echt, ik heb ernstige acne gehad en milde eczeem en zou sowieso acne boven (milde) eczeem verkiezen.

6 likes

Even mijn niet relevante 2 cents
Ik heb het allebei, acne gezicht en eczeem op lichaam. En wens het beiden niemand toe, maar als ik moet kiezen dan toch liever acne.
Jeuk is écht afschuwelijk

1 like

Ja hier ook beide gehad. Milde acne en ernstige eczeem. Gelukkig nu beide goed onder controle maar veel mensen hebben niet in de gaten dat jeuk soms echt vervelender kan zijn dan pijn maar dat je bij eczeem soms beide hebt. Om nog maar te zwijgen van de blikken die je krijgt van mensen.

5 likes

Ja vooral als ze kijken alsof je besmettelijk bent :flushed:

3 likes

Ik vond beide heel kut maar wel op een andere manier. Bij acné kon het best pijnlijk zijn, maar daar had ik vooral dat mensen zich er continu mee bemoeiden. Diëten aanraden, voedingsmiddelen die ik zou moeten vermijden of crèmes die voor hun hadden gewerkt. Daar werd ik zo extreem onzeker van omdat bij mij niks werkte.

Maar ik heb nu, paar jaar later, dus juist eczeem en dat is vooral mega kut vanwege de jeuk en de pijn. En wat ik hier ook wel echt lastiger vind dan bij acné is dat het lastiger is om te coveren. Bij acné kwam ik met een goede foundation een heel eind, maar ik heb nu dus veel eczeem rondom m’n ogen en dat is zo zichtbaar en onmogelijk te verbergen waardoor het dus vaak lijkt alsof ik gehuild heb.

11 likes

“Erge last van acne” is voor iedereen anders. Maar verbaas me vaak over influencers die flippen over kleine plekjes die ik niet eens had opgemerkt todat ze hun gezicht met het mini plekje in de camera duwen en melden hoe vreselijk het is…

6 likes

Tja die zien permanent hun smoel in de viewfinder, dan ga je op onbenullige dingen letten.

Lijkt mij (voor mijzelf tenminste) niet gezond om constant mijn spiegelbeeld te zien

6 likes

Mascha heeft traphekjes besteld. Wow!!! 1!1!

4 likes

Ik lees deze comments en heb serieus ineens eczeem op mijn handpalmen?!

Wat is dit voor’n omgekeerde LoA

17 likes

Zaterdag een video over hoe Mas en Greg zo zijn afgevallen. Lees plots veel reacties onder de vlog.

Zijn ze zo afgevallen dan??

De Cricut. Wonder apparaat.

Maargoed aan Gregor zie ik t wel volgens mij, maar is het nou echt nodig daar een video over te maken weer??? Als het nou echt een life battle van iemand is, maar die paar kilo moet weer helemaal uitgemolken worden in een video natuurlijk.

11 likes

:laughing:

1 like

Als ze er helemaal een zaterdag video over gaat maken denk ik dat het spon is.

5 likes

Waarschijnlijk een verhaal van een half uur wat ook in 1 zin kan, namelijk: we eten minder.

Maar zal wel spon zijn idd

4 likes

Of we bestellen nu niet meer 3x per dag omdat de keuken af is.
En ja ik was jaloers dat ze ontbijt, lunch, dunkin donuts en alles bestelde.

3 likes

Wat minder Amerikaanse snacks, wat meer bewegen (want fietsen)

2 likes

Jaaa ik heb ook soms eczeem rond m’n ogen, echt drama :sob::sob: Had het vroeger veel erger, dat het ook super veel pijn deed, dus ben al lang blij dat ik hèt nog maar op 1 plek heb. Maar waarom nou per se rond m’n ogen, zo super zichtbaar.

3 likes