Had geen idee dat aluminiumfolie slecht was voor het milieu
Dit vind ik op huffpost.com:
Plastic Wrap vs. Aluminum Foil
Assumption: Plastic is Earth’s kryptonite; anything, including foil, must be better.
Reality Check: Experts estimate that plastic hangs around landfills for up to 1,000 years; aluminum foil, 500. Yet plastic wrap is the better choice per use. Because aluminum foil manufacturing is so complex (starting with bauxite ore mining), it’s more energy-intensive and emissions-heavy. Making a square foot of plastic wrap uses about 30 percent as much energy and produces about one-tenth as many emissions as making foil.
Blikjes van aluminium zijn volgens mij wel beter dan flesjes van virgin plastic omdat ze gerecycleerd worden.
Nooit geweten, thanks!
In het stuk van België waar ik woon is charcuterie de verzamelnaam voor alle soorten vleeswaren die je tussen je boterham zou leggen om ‘s middags of ‘s avonds gewoon te eten. Hier wordt dat woord echt dagdagelijks gebruikt .
Maar misschien is heel dat concept wel een beetje oer-Vlaams het ligt helaas ook niet zo mooi gepresenteerd op een bord of plankje hier, ziet er een pak minder chique uit.
België heeft meer Franse invloeden dan Nederland. Ik ga ervan uit dat charcuterie in Frankrijk eerder boterhamworst is dan een veel te moeilijk opgemaakte borrelplank
Ik kan niet wachten op de volgende zaterdagvideo waar ze kaasplanken gaat maken
@Kaaskroketje er bestaat gerecyclede aluminiumfolie Aluminiumfolie | If You Care | Ekoplaza | De lekkerste biologische supermarktketen van Nederland
het bakpapier van dit merk is ook super: mag in de compostbak en is op een grote rol verkrijgbaar (dus zelf op maat knippen ipv die voorgeknipte vellen). wil niet weten hoeveel energie er verbruikt wordt in de recycling, maar denk dat het alsnog een betere optie is dan nieuwe, ongerecyclede aluminiumfolie kopen
overigens is geen aluminiumfolie gebruiken nog altijd het beste natuurlijk, maargoed als je niet anders kan/wil is dit een alternatief
tot zover mijn enige bijdrage in dit hele topic haha
Het is ook echt weer zo net niet. Heb het idee dat de Instagram borrelplankhype lang alweer voorbij is. Was echt zo’n lockdown hype, maar we zijn ondertussen al een aantal lockdowns verder.
Gewoon de verzamelnaam voor fijngesneden vleeswaren volgens mij. Bijv zo’n kraampje met allemaal ham en salami en worsten en dat soort dingen.
(Denk ik ik eet geen vlees)
Waarom heeft mascha in godsnaam een swapfiets
Ze kan zwemmen in het geld, dan kan ze ook wel een fiets kopen?
Ze wacht tot ze er eentje krijgt*
Nou die gekregen Oilily fiets heeft ook alleen maar de binnenkant van de berging gezien in New Babylon, dus zelfs met een gekregen fiets doet ze niks
Ze heeft er 1 video mee gemaakt; fietsen met rollers in
Dat was wel echt een mooie fiets, zonde.
Hahah met zo’n oma kapje, waarom weet ik dit
Sjaaltje toch?
Ja is lang geleden hahah
Haha wat gek, ik heb echt dat beeld met een regenkapje in m’n hoofd
Hee articulatie! Het kan dus wel
Confession: ik heb die cricut video gekeken en vond het heel erg chill