Beutyblogtopic XL #13

Omg maar hoe hoort het dan wel? 🥲 Zo zien mijn nagels er helaas ook uit na het afhalen van gelnagellak. M’n nagels zijn nog steeds niet hersteld

4 likes

Mijne zien er nu ook zo uit. Heb een half jaar acryl gehad en doe nu gelnagellak. Het versterkt al iets maar het is echt echt dramatisch. Heb bedacht dat ik nooit meer acryl doe

4 likes

Misschien een keer naar biab kijken! Gel is ook niet super goed voor je nagels, en biab is ‘beter’. Mijn ervaring is ook dat als ik de biab eraf haal mijn nagels er niet zo aan toe zijn zoals met gel.

3 likes

Nou in ieder geval nooit eraf pulken. Gewoon goed weken tot het er zo afgeschaapt kan worden, zonder dat het moeite kost. Mochten er stukjes zijn die niet los willen, dan weer met de vijl erover en nog een keer weken. Als je goede remover gebruikt moet dat prima lukken zonder schade.

Of met de hand alleen de kleur eraf vijlen en de basecoat laten zitten en die vervolgens bijvullen. Net zoals ze in een salon met een elektrische frees doen.

Dat je nagels wat slapper zijn na gel of acryl kan natuurlijk. Komt omdat je nagels een beetje “lui” worden, maar al dat witte zijn in principe beschadigingen en dat zou je moeten willen voorkomen. Levert niet alleen zwakke nagels op, maar ook een grotere kans op nagelschimmel en infecties omdat de bovenste laag van je nagelplaat open is en bacteriën er zo lekker in kunnen gaan frutten.

7 likes

Toen ze begon met aardappelmesje ben ik maar gaan skippen… :exploding_head:

5 likes

Waaaat? Doet ze dat echt? Ik kan de video nu niet kijken maar ik van het idee alleen al gewoon rillingen :scream:

3 likes

hahaha daar gaat t ook al mis, het eraf pulken is zo satisfying :sob: Maar goed bedankt voor je tips! als mn nagels ooit weer bijgroeien ga ik t opnieuw proberen

1 like

Haha ja maar daarmee maak je dis onbewust je nagels kapot. Als je echt wil pulken is een peel-off basecoat misschien iets? Hebben ze ook voor gellak. Die kun je zonder schade pulken haha

5 likes

Dit is echt zo iets waar ik nooit bij zou stilstaan, maar me elke dag aan zou ergeren.

Vond dat ze wel mooie dingen had uitgezocht, zoveel mooier dan al dat vierkante servies.

5 likes

Dank je wel! Ik ga me er eens in verdiepen!

2 likes

Ik doe sinds corona zelf mijn nagels en ben begonnen met gel, toen polygel en nu biab en merk ook een enorm verschil! Mijn eigen nagels zijn veel steviger. Echt een aanrader!

6 likes

Werk jij zelf biab ook nog uit met zo’n fijn dun kwastje? Ik wil het ook zelf doen, maar dat lijkt me zo lastig bij mijn “verkeerde” hand.

2 likes

Nee ik doe het rechtstreeks uit het potje. Deed het eerst met Kiki London BIAB, maar dat bleef bij mij echt slecht zitten. Nu met The Gel Bottle en dat blijft veel beter zitten! Anastasiya O’va heeft een goed instructiefilmpje op youtube/fb staan, wellicht helpt dat?

1 like

Dit slaat nergens op? Als jouw kozijn stuk is of de verwarming thuis niet werktz, is dat toch ook niet zeuren. De huisbaas is er voor zulke dingen tenzij je van tevoren anders afspreekt.

7 likes

Je mag als huurder inderdaad verwachten dat de woning die je huurt in goede staat verkeerd. Of dat nu via een woningstichting is of een particuliere verhuurder. Verhuurders die daar over zeiken die moeten zich afvragen of ze wel weten waar ze begonnen zijn.

4 likes

Ik heb het idee dat je het punt wat ik probeer te maken niet helemaal begrijpt. Ik probeerde expres wat te overdrijven want natuurlijk is het niet zeuren als de verwarming niet werkt of bij lekkage. Maar als je een appartement koopt om te verhuren voor het rendement zijn dit dingen die van je rendement af gaan en je moet dealen met de huurders die niet voor de hoofdprijs voor altijd in een huis met gebreken willen wonen.
En als je een huis verhuurd moet je dat aspect ook meenemen imho want er wonen geen simspoppetjes die elke maand geld overmaken en dat je verder achterover kan leunen met de zon in je gezicht.

10 likes

Dan had je het beter moeten omschrijven. Vind hoe jij het zo omschreef erg kort door de bocht.

Ik ben wel heel blij geweest dat ik kon huren via een particuliere huurbaas.
Ik kon niet via de woningbouw huren in de stad waar ik studeerde en wilde ook niet meer in studentenhuizen. Kopen kon al helemaak niet. De huurbaas was een prima man die altijd kwam wanneer er iets was. Heb 3 jaar gehuurd van hem en het was juist een redding voor mij, anders had ik echt nergens kunnen wonen in die stad.

3 likes

je mist echt het hele punt :joy:

@Bergamot Ja ik hoop eigenlijk dat er een soort culturele revolutie komt waarin het de standaard wordt dat iedere huurder een net huis van de verhuurder eist en we allemaal niet meer in krotten hoeven te wonen voor de hoofdprijs omdat de rechtshulpbijstand onze rug heeft :heartpulse:
Mijn onderbuurvrouw heeft de douche in haar keuken (zonder verwarming, naast de tuindeur) waar ‘s winters de ijspegels in hangen maar de nieuwe eigenaar weigert om iets op te knappen of een douche ergens anders te plaatsen want ‘we gaan alles of in 1 keer renoveren en dan betalen jullie de hoofdprijs, of jullie doen het met wat je hebt’
:thumbsup:

11 likes

Je bedoeld dat ik nog meer moest overdrijven dan “zeuren dat de verwarming het niet doet” lol ok.

Ik heb letterlijk 6 alineas volgeschreven waarom een appartement verhuren niet de makkelijke geldboom is wat Serena denkt dat het is maar ik was toch niet duidelijk genoeg.

:ok_hand: ja nee this is idd on me ja.

23 likes

Nou blijkbaar mis ik het punt inderdaad, maar dan kun je het toch of uitleggen of negeren? Ipv net als die andere hyena meteen sarcastisch te doen?

2 likes