Beutyblogtopic XL #12

Maar dat zeg ik ook niet, vind het alleen altijd zo jammer dat meteen dan moet gezegd worden van: zo werkt dat niet helaas.

Alsof je geen chille baby mag hebben ofzo, maar zo vat ik het op.

Ja en ik vat het op alsof het door ons komt dat onze baby van geboorte tot ruim 5 maanden hele dagen alleen maar huilde (lees: krijste) en tot 9 maanden onrustig bleef. Het is gewoon heel naar om dit te lezen. Dat heb je niet in de hand.

En als je een makkelijker kind hebt is dat hartstikke fijn toch, gun niemand een huilbaby.

32 likes

Dit! Denk wel dat het omgekeerde waar kan zijn: je huilbaby gaat niet ineens chill doen als jij dat doet maar ik denk wel dat er baby’s zijn die van zichzelf best makkelijk zijn maar waar de ouders niet chill mee omgaan waardoor het ook wat moeilijkere baby’s worden.

Hé? Nee joh. Tuurlijk mag je een chille baby hebben, en die zijn er ook genoeg. Het is alleen niet de ouders verdienste. Je hebt er helaas geen invloed op en chille ouders maakt geen chille baby. Het klinkt nogal rot dat je impliceert dat ‘het wel zo werkt’ alsof het dus je eigen schuld is als je baby niet chill is.

Edit: en al breng je wél stress over op een baby omdat je het ook allemaal even niet meer weet en je baby huilt door jouw stress is het nog steeds een nare opmerking. Want je kunt er niks aan doen, al wil je nog zo graag rustig blijven.

Valt voor mij onder de categorie van ‘je moet het los laten’ als mensen zwanger willen worden en het niet lukt.

11 likes

Tuurlijk wel, dit zegt niemand !

Jij hebt waarschijnlijk een chille baby ? Super voor jou, maar dit komt niet hoofdzakelijk omdat je zelf chill bent. Je baby is gewoon chill geboren :sunglasses:. Het zal er wel een heeeel klein beetje iets mee te maken hebben want het een heeft het andere in de hand.

5 likes

Ja dit dus ! En denk wel dat je een chille ouder kan worden door een chille baby…

2 likes

Huh dat werd toch helemaal niet gezegd :sweat_smile:?

Iemand vroeg zich af of Mila zo’n chille baby is (of lijkt) doordat Mas en Greg zo chill lijken te zijn. En toen werd er gezegd dat dát helaas niet zo werkt. Het is niet zo dat je automatisch een chille baby baart omdat je zelf chill bent, toch? Of dat je een huilbaby creëert omdat je een stresskip bent.

Betekent niet dat je baby niet volkomen chill kan of mag zijn, alleen maar fijn toch? Maar het is geen kwestie van oorzaak-gevolg. Meer een beetje mazzel. Vrienden van mij namen hun baby mee naar een festival. Leuk, maar de andere baby zou er overprikkeld van raken en er wat minder relaxed op reageren. Zo kun je gewoon niet met ieder type baby doen wat je misschien zou willen. Hoe chill je zelf ook bent.

5 likes

Ik zal m’n post even aanpassen want zo bedoel ik het dan weer niet.

Het is ook ontiegelijk kut gewoon als je een huilbaby hebt waar gewoon niks bij gevonden kan worden van reden / waar je iets aan kan doen.

Sorry, mijn excuses :kissing_heart:

6 likes

Ok! Aanpassen hoeft niet hoor. En als jij een chille baby hebt: good for you! Dat is jou en iedereen gegund hoor.

Ah kusje terug haha :kissing_heart:

Ik zei dat! Maar ik kijk hun zeker niet dagelijks, of überhaupt vaak, maar ze deden heeel relaxed met hun kind. Dus alle ballonnen één voor één bekijken, kado’s rustig openmaken, niet 300 cadeaus, klein aantal gasten, haar zelf rustig de taart laten zien etc.

Dus bedoelde meer misschien was hun kind vandaag (die dag) mede heel Chill omdat ze haar ook niet super overstimuleerden, wat je soms ziet bij andere vloggers dat die babies helemaal gek worden van alle prikkels etc.

En toen keek ik een andere vlog en toen was de baby ook al heel Chill en vrolijk, dus misschien is het gewoon haar aard.

3 likes

Of dat is het enige wat ze laten zien omdat je kind uitbuiten op YouTube al niet echt de beste keuze is maar een chagrijnig, huilend of moeilijk moment zelfs de foefs te ver gaat.

Mijn irritatie over mensen die kinderen op YouTube zetten lijkt met de dag groter te worden haha

6 likes

Oh ja ik denk dat dit sowieso beter is voor een baby dan heel hysterisch en druk doen. Oké er zijn uitzonderingen maar ik denk dat veel kinderen dat wel too much vinden en overprikkeld raken en dus niet chill zijn. Ik denk dat het anders wordt opgevat en als tegenovergestelde van chill gestrest werd gedacht, ipv druk en overprikkelend. Want er zijn ook kindjes die als je ze rustig benadert niet echt chill zijn.

Ik heb een ernstig slaaptekort dus knap als je deze post begrijpt :+1:

@Oprah ik prijs mezelf gelukkig met een chille baby hoor, en daarom kan ik een chille moeder zijn. Maar weet dat het vooral geluk is en een beetje jouw attitude, en niet andersom. Maar hartstikke fijn voor jou natuurlijk!

2 likes

GAAGDGXHEJEND het is weer dat ‘my heart broke into two’ :face_with_symbols_over_mouth:

3 likes

De muziek onder Mascha’s verjaardagsvlog van Mila vond ik echt muziek dat je in een groot aquarium hoort in bijv de dierentuin :joy:

4 likes

Ze zei een keer dat krekkor de muziek altijd uitzoekt, maar een compleet andere smaak heeft als zij. Net als waar de goeie aardbeien groeien zeg maar. :full_moon_with_face:

7 likes

Dat hij het daarom juist niet uitzoekt volgens mij. Hij doet een groffe editing maar ‘mag’ om die reden niet de muziek doen.
Nu vind ik de muziek die ze blijkbaar zelf kiest ook altijd verschrikkelijk dus de pot verwijt de ketel:P

1 like

Was dit ook niet hun bevalmuziek? Kwam me heel bekend voor

1 like

Oh joh, anders koop er ook nog even een vakantiehuis bij. :sweat_smile: Maar verder zijn ze niet rijk hoor!

46 likes

We kunnen rijke-mensen-bingo spelen met haar:

Boot :heavy_check_mark:
Vakantiehuis :heavy_check_mark:

36 likes

Ik ben ook gezegend met een chille baby en die zorgt er dus voor dat ik zelf chiller word en beter kan loslaten. Denk dat het eerder is dat de staat van de baby invloed heeft op jou als ouder dan andersom. Maar goed, dit is ook weer mijn n=1 verhaal. Denk overigens ook dat baby’s goed kunnen aanvoelen wat de stemming is van hun papa of mama en dat het in sommige gevallen elkaar kan versterken in positieve of negatieve zin.

2 likes