kinderen nooit eten geven
Dan halen ze nooit hun eerste verjaardag en hoef je geen smash cake te kopen win-win.
Je hebt zelfs stevige slabbetjes waar onderaan een soort opvangbakje zit om het eten op te vangen maar ik kokhals al bij het idee om dat dan te moeten legen (waarom is dat zo VIES omg) dus ik veeg het liever van de grond.
Uh ja ik kom weleens bij een gezin en dan vist die oma daar voedsel uit om weer opnieuw aan te bieden. Echt gruwelen
Dat doe ik ook. Baby’s/dreumessen zijn onhandige eters waardoor veel naast hun mond beland. Als het dan onderin een schone slab met opvangbakje valt is daar niets vies aan om leeg te lepelen en opnieuw aan te bieden. En dan bedoel ik tijdens dezelfde maaltijd. Niet dat het in een Tupperware de koelkast in gaat.
in het grote geheel der dingen stelt het ongetwijfeld niets voor, maar zo actief bijdragen aan voedselvoorspilling ‘omdat het leuk is’, nee bedankt.
Natuurlijk heb je met een peuter/baby/kleuter belachelijk veel voedselverspilling, maar voor mij is dat een deel van het ‘leren eten’. Je kan trouwens ook perfect een mooie kindertaart maken die ook lekker is en daar een stukje van aan je éénjarige geven, en daar zal ongetwijfeld veel van op de grond vallen en in de vuilbak verdwijnen. Maar dat vind ik nog altijd beter dan een hele taart maken om weg te gooien.
Nu, ik ben wel opgevoed in een gezin waar zero-waste al hoog in het vaandel werd gedragen voor het hip was. Wij hebben thuis echt leren denke in functie van het afval dat iets gaat opleveren, of hoeveel er verspild wordt. Ook of het gebruik van iets de productie ervan verantwoord (e.g. hippe ‘reusable cups’ die dan maar twee keer gebruikt worden’). Dus smash-cakes waar kilo’s boter en suiker in gaan bvb, zoals de taart van Mila, dat doet pijn.
Wij maken er thuis trouwens ook een sport van om kadopapier zo lang mogelijk te hergebruiken (maar dat is eigenlijk heel erg leuk). dus toen mijn éénjarige zijn kado’s mocht uitpakken en het kadopapier enthousiast verscheurde, zag ik letterlijk pijn in de ogen van mijn ouders
Nope zo werkt het niet helaas
Jammer
In zeker mate wel maar een huilbaby gaat niet stoppen met wenen omdat je een “chille ouder” bent.
Haha nee natuurlijk niet.
Ik weet wel dat er wetenschappelijk gezien niets vies aan is maar toch heb ik hier echt een lichamelijke reactie op. Omg waarom zijn kinderen zo goor. 🥲
Amen
doet me denken aan toen Mila net geboren was en ze onder allll die fucking vlogs dat stomme ‘I keep my bed to myself, nobody stealing covers’ lied had. Vond ik zo suf hahaha
Nouja je kan heel chill zijn als je een chille baby hebt.
Als je die niet hebt ben je wat minder chill denk ik.
Tis eigenlijk een beetje een loterij dan?
Dat je hoopt op de chille leuke baby zonder issues maar voor hetzelfde geld krijg je de huilbaby met allemaal issues en slaap je een jaar niet
Precies dat idd.
Maar goed misschien is de huil baby dan later weer een veel leuker mens Ipv een tiener die je alsnog slapeloze nachten geeft oid.
Ik ben een totale noob maar Mascha’s baby vind ik heel redelijk overkomen haha, deelt ook gewoon spullen en is niet zo ongeduldig lijkt het.
Maargoed dit is totale projectie want het is een jaar oud.
Ah sorry dit kan je echt niet zeggen. Zo naar als je een onrustige huilbaby hebt, en dan is het ook nog eens je eigen schuld want je bent niet chill.
Ja inderdaad. Er zullen heus gestreste ouders zijn die dit overbrengen op kinderen maar het is echt lang niet 1 op 1. Er kan zoveel aan de hand zijn met een baby waar je niet achter kunt komen en dan kan je nog wel zo zen zijn, je baby huilt dan heus wel. En ja daar word je vanzelf wel gestrest van, maar dat is geen vicieuze cirkel ofzo.