Beutyblogtopic XL #12

Wow ik kom er nu achter dat ik blijkbaar een kutmoeder ben maar mijn kind krijgt op zijn eerste verjaardag echt geen taart te eten?? Stuk banaan met een kaarsje erin kan ie krijgen.

74 likes

Jeeeezus, loedermoeder

15 likes

Ja ik schrik ook van mezelf who have I become

2 likes

Vooral raar dat hij gewoon op de vloer staat en dat kind daarin dus moet gaan kliederen? Zou ze dat thuis ook doen op een nieuwe vloer? Of is dit een gevalletje ‘haren verven in de badkamer van een hotel zodat je zelf niet hoeft schoon te maken’.

10 likes

ze hebben natuurlijk de kinderstoel niet mee

1 like

Miss hadden ze dat huis speciaal gehuurd voor de cake smash?

47 likes

Awh misschien ben ik hormonaal ofzo want ik vind het heel schattig deze vlog. Ze zijn zo lekker Chill en rustig met d’r, draait echt om het kind lijkt het.

Volgens mij is hun kind ook wel echt Chill, kijk niet vaak maar ze oogt nooit als zo’n moeilijke huilbaby maar gewoon een vrolijke baby. Komt misschien ook door hoe chill ze met haar zijn idk.

28 likes

Ik moet stiekem wel een beetje lachen om het argument voedselverspilling, ik vind het echt typisch om daarover te vallen wanneer het gaat om 1 taartje in 1 jaar tijd terwijl supermarkten, restaurants en dergelijken dagelijks heel veel eten dat nog prima is weggooien, en de meeste mensen in de westerse samenleving systematisch heel veel eten laten verrotten. Mijns inziens is een taart waar een kind en de uitgenodigden op diens verjaardag plezier van hebben, al dan niet door hem op te eten, echt geen (erge) verspilling.

51 likes

Ik mag toch hopen dat de genodigden hier niet van hoeven te genieten. Of is het het aanzicht?

Ik snap de redenering niet helemaal. Natuurlijk is er een veel groter probleem dan alleen dit taartje, maar eten specifiek kopen zodat er misschien een paar hapjes van worden genomen vind ik wel echt verspilling. Net als ander zooi die je na een keer gebruiken weggooit.

(even kind anoniem gemaakt, excuus)

10 likes

Ik denk ook dat ze bewust alleen de positieve momenten laat zien (wat ik heel verstandig vind trouwens)

2 likes

Ik vind een hele vlog over de verjaardag van je kind onverstandig.
Ook al zijn het alleen chille vrolijke beelden, hier geld aan verdienen lijkt mij nooit verstandig

2 likes

Ik twijfelde al of ik een disclaimer erbij moest zetten dat ik het vloggen van je kind sowieso niet verstandig vind, maar binnen de context waarin ze dit toch doet, vind ik het goed dat ze enkel positieve momenten laat zien

Ik zie echt het probleem niet. Zij vonden het kennelijk een leuk idee, en er wordt hier gedaan alsof het iets vreselijks is wat ze doen. Sorry hoor, maar serieus. Je hoeft het zelf niet te doen hè als je het niks of vies vindt. Maar het wordt weer zo ontzettend afgebrand hier. Bijna alsof ze zo bijdraagt aan de ondergang van moeder aarde. Het kind plet één keer een taart op haar verjaardag. Jezus mijn kind gooit de hele dag haar eten op de grond. Ik zie alleen maar ouders en kind in feeststemming. Je hoeft niet overal een probleem van te maken.

25 likes

Ze heeft 'm niet eens geshmashed, ze was er bang voor. :laughing:

Ik vond de muziek wel heeel melodramatisch.

1 like

Zelfs mn boomer moeder kent het fenomeen smashcake. Vgm heb ik dit als kind ook gehad. Geen mega taart maar gewoon iets kleins als een muffin ofzo waar ik lekker in kon graaien.

5 likes

Ja het is niet mijn ding (sowieso, babyverjaardagen, liever niet voor mij!!!), maar ik vind het wel frappant dat er wordt gevallen over een taartje. Feestjes, vooral kinderfeestjes, brengen altijd verspilling met zich mee… denk aan piñata’s, surprises die kapot worden gemaakt, inpakpapier, papieren of plastic servies, plastic frisdrankflessen, eten dat nimmer te weinig mag zijn, etc. Natuurlijk bedoel ik niet dat je kleinere dingen niet mag aanwijzen omdat het erger kan, maar deze taart heeft überhaupt een nut! Dat een kind met wat suiker, boter en voedingkleurstoffen die praktisch geen impact op het milieu hebben speelt vind ik persoonlijk geen voedselverspilling te noemen. :woman_shrugging:t2:

13 likes

Haha ik wilde vanmorgen precies dit posten, maar ik ben op zeker hormonaal.
Vond het inderdaad leuk hoe ze uitgebreid de tijd namen om alles te bekijken en hoe ze Mila laten ‘kiezen’ welke cadeautjes ze eerst wil openen. Ergerde me wel aan de geluidjes die ze in haar plaats maken, maar wie weet doe ik dat zelf ook ooit…

5 likes

Ah joh wat een gezeur. Nee die cake is niet voor anderen om op te eten natuurlijk. En nee een baby raakt er niet van in de war dat-ie deze cake wel mag smashen en een andere dan weer niet. Zo zitten sowieso nog overal aan met hun handjes.

Ik snap juist dat het leuk is op zo’n 1e verjaardag en ja ook zeker voor de ouders en om leuke foto’s van te maken.

25 likes

Volgens mij is dit altijd wat je doet als je eten voor een klein kind maakt :joy: De rest eindigt op de vloer/op tafel/in het haar/op het gezicht/in de buik van de kat.

18 likes

Eet jij die restjes van je kind niet op dan?? Hmhm platgedrukt banaan.

En ja je hebt gelijk, maar de intentie is anders dus dat vind ik toch anders.