Beutyblogtopic XL #12

Ik heb hier andere ervaringen mee. Vrijdag Janssen gehad en zaterdag al een QR code. Systeem is dus niet waterdicht.

4 likes

Het is toch niet haar probleem dat mensen misbruik maken van die QR-code? In principe doet ze nu helemaal niks verkeerd en houdt zij zich wel aan de regels, dus ik begrijp echt nu niet wat het probleem is

2 likes

Nou het kan wel haar probleem worden als diegene Corona bleek te hebben en de hele zaal heeft besmet…
Zij houdt zich wel aan de regels, maar vind het wel opmerkelijk dat ze dit durft aangezien ze zo strict was met de regels tijdens de pandemie

9 likes

Ik zeg toch niet dat zij iets verkeerds doet? Of dat er een probleem is? Ik vind het jammer dat er misbruik gemaakt is van QR-codes, maar dat zorgt er dus wel voor dat je er niet vanuit kan gaan dat iedereen op het feest negatief getest is. En ze zegt dat ze gevaccineerd is, maar zover ik dus weet heeft ze net vorige week haar eerste vaccinatie gehad. Als iemand in zo’n context zegt dat hij of zij gevaccineerd is, ga ik er vanuit dat ze volledig gevaccineerd zijn.

1 like

Dat is dan toch haar eigen bewuste keus geweest? Ik betwijfel sowieso of het vaak voorkomt dat dit veel gebeurd

Maar lieft 5 uur na m’n Janssen vaccin kon ik de QR code downloaden

1 like

Ja het is veel gebeurd, daarom is het een pandemie geworden.

8 likes

Ik heb het over de QR-code die meerdere malen door andere mensen wordt gebruikt, niet over de besmettingen. Het is de verantwoordelijkheid voor de club om dit te controleren

Ohhh zo, ja goede vraag. En mee eens dat de club dit moet controleren.

1 like

Ik hoorde dat er geen screenshot kan worden gemaakt van de QR code… dus vraag me af hoe ze er misbruik van hebben gemaakt. Of mijn info klopt niet :sweat_smile:

1 like

Jaa er kan dus wel een screenshot gemaakt worden, want een vriendin van mij was op die manier een club binnen gekomen. Misschien hebben ze dat nu in de tussentijd wel aangepast, dat zou misschien wel kunnen?

Ja, kan gewoon. Ze worden ook gewoon doorverkocht voor een paar tientjes.
Het systeem is zo lek als een mandje.

Ik heb van 1 iemand gehoord dat het bij diegenes vriendengroep dus wel werkte en lukte. Van een ander gehoord dat het bij diegenes groep niet lukte, maar toen hebben ze allemaal gezegd ‘huh wat gek ben echt geweest en was echt negatief’ en mail met afspraak laten zien (ze hadden uitslag nog niet binnen maar wel gaan testen), en toen werden ze gewoon binnen gelaten.

Wordt wel gecontroleerd op fraude, maar ja dat is pas achteraf:

1 like

De fout ligt dan bij de controleurs aan de deur. Dat het systeem ‘zo lek is als een mandje’ is echt niet waar. De code moet overeenkomen met de gegevens op de ID-kaart en ververst regelmatig.

Zie https://www.volkskrant.nl/cs-b1419271

@Intoxicated

17 likes

Scannen werknemers bij de club je code met een speciaal apparaat of zo? Hoe moet ik het voor me zien?

Persoonscontrole is onderdeel van het systeem.

Testen->persoonlijke, niet deelbare QR → scannen->controle aan de deur.

Alleen het testen en het scannen gaat goed.
Met een iPhone kan je gewoon nog steeds een screenshot maken.

1 like

Mensen vinden altijd wel een manier om misbruik te maken van dit soort dingen. Het systeem zou prima werken als de uitvoering correct wordt gedaan.

2 likes

Met mijn Samsung niet. Ik heb het net even met mijn vaccinatiebewijs gecheckt.

En een screenvideo? Lukt dat wel?

3 likes