Beutyblogtopic XL #12

Maar die beige broek vind ik gewoon geen porum. Jammer dat zo’n broek niet elders verkrijgbaar is in haar maat. Dat is wel kwalijk.

5 likes

Als je nu vergelijkt met tien jaar geleden dan is dit echt een walhalla. Het is denk ik wat binnen je smaak valt of je stijl. maar je kunt er wel degelijk prima uit zien in kleding van Asos (Welke merken ze dan oook verkopen) of H&M. En je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

Alle fastfood mukbangs worden aangemoedigd en aangevraagd, maar Vera die een fast fashion merk eerlijk reviewed dat mag opeens niet ofzo?

17 likes

Hou op zeg, ze wordt helemaal niet gedwongen om fast fashion te kopen. Er zijn echt heel veel merken en winkels die zich richten op grotere maten en niet in de categorie fast fashion vallen. Daarbij vind ik het nogal krom om wel Frenky haar issue meteen van tafel te vegen onder het motto ‘genoeg petit fashion’. Hoezo mag Vera wel haar struggles kenbaar maken en erkenning krijgen maar moet een Frenky niet zeiken? Er is meer keuze dan ooit tevoren maar kennelijk nog steeds niet genoeg.

9 likes

Ik zeg toch niet dat het niet mag?! Trek het niet zo ver door zeg. Ik zeg dat ik niet snap dat ze haar volgers op zo’n kut merk wijst.

That’s.
It.

Echt, laat maar.

7 likes

Oh bijna elke maand. Tis altijd ´Ík ben dik/dun en kleren kopen is kut.´ en dan ´Ik ben dun/dik en voor mij is het ook kut hoor.´ en dan ´Ja maar wij mogen er ook zijn´
En vervolgens lult iedereen langs elkaar heen en luisterd niemand naar elkaar en dan een maand later t zelfde liedje.

47 likes

Noem er 3? Ik ben echt benieuwd, want de lijst van @Soy.peor is uitgebreid, maar allemaal fast fashion. Ik zoek echt naar goede duurzame curvy fashion, die je niet bij verwerpelijke bedrijven als Asos, Zalando of Wehkamp koopt.

Eentje mag ook hoor, en als er anderen met ideeën zijn, ik hou me aanbevolen!
Oh ja, en als je iets leuks vind, weet je dan hoe vaak het alleen in de kleur zwart te krijgen is? pffff…

13 likes

Als jij tips hebt voor duurzame merken voor plussize waar een shirt geen 40+ euro is hoor ik het graag. Want meer dan de helft van de bovenstaande lijst is alsnog fast fashion

12 likes

Ik hoor toch regelmatig online dat dat best tegenvalt! Dus daar baseerde ik dat op eigenlijk.

Hear hear. En natuurlijk is het een privilege; niet iedereen kan zich een broek van €150 veroorloven maar Vera duidelijk wel. Ze zou ook haar following in kunnen zetten en kunnen vragen om duurzame merken t/m 46 en hoger te tippen maar ze houdt het bij NiEt oOrDelen. Lekker makkelijk. Bovendien bestelt ze meerdere maten tegelijk bij een winkel waar je niet kan retourneren en dat heeft niets te maken met plus-size zijn.
En niemand hier hoeft zich dit persoonlijk aan te trekken want ik ga ervan uit dat jullie niet haar following of budget hebben.

4 likes

Ook aan jou de vraag, ‘name one’ ?

2 likes

https://www.jolinejolink.com/shop/kleding/broeken/lot/donkerblauw
You’re welcome

1 like

180 voor polyester… En grootste maat is een tussenmaat. Ja nee

16 likes

Een die niet in alle maten uitverkocht is :laughing: grapje hoor, maar jammer want leuke broek

1 like

Pff altijd dezelfde discussie weer. Laten we er gewoon op houden als je lichaam iets afwijkt van de norm is het gewoon kut om kleding te kopen. Duurzaam of niet.

17 likes

Thanks, ik heb er ook wel eens een broek van gepast, maar het was niet de juiste pasvorm. En kijk even naar de grote maten, die zijn vrijwel allemaal (en vrij permanent) uitverkocht. Dat zijn dan de volgende problemen waar je tegenaan loopt. Echt, het is niet makkelijk met een grote maat. En bij Joline komt er ook niet boven maat 48.

2 likes

Een merk dat tot maat 48/50 gaat kan ik gewoon niet serieus nemen als plussize merk. Dat dat al als inclusief wordt gezien is deel van het probleem.

17 likes

Als ik filter op xxl zijn er 7 items. 1 jurk, 3 sjaals, 1 mondkapje en 2x schoenen. :woman_shrugging:t2:

26 likes

Lol ik had nog niet eens naar de items gekeken. Dit maakt het nog 10 keer erger.

3 likes

veel broeken tot breedtemaat 36-38 inch (confectiemaat 46-48) of XXL

2 likes