True! Met een goeie amerikaanse advocaat komt ze misschien wel een heel eind. Maar weet niet of o-1 het beste is. De geldigheid is maar 3 jaar. Of is hun plan tijdelijk wonen?
Ik snap wel dat met zo een moeilijke start je hoofd ergens anders naar staat en een geboortekaartje niet je eerste prioriteit is. Maar na bijna 6 maanden pas een geboortekaartje sturen. Bijna genant. Maar ik begrijp wel dat je het ook niet wilt weg laten dus denkt dan maar na 6 maanden.
Een hoop begrip maar echt snappen doe ik bet niet. Maar wat maakt mij het ook eigenlijk uit.
Je kan het daarna per jaar verlengen maar je hebt ook een versie van het O-1 waarin je in aanmerking komt voor een green card.
Ik ben benieuwd of ze hier ooit aan gaan beginnen, lijkt me niet handig met een kind.
Hoe heb jij dat gedaan? Trouwen?
Lol daar gaat mijn droom om naar San Francisco te verhuizen
Ik heb via een K-1 visa een green card gekregen. Je krijgt dan een visa voor 90 dagen waarin je moet trouwen inderdaad. Net zoals de serie 90 day fiancé.
@Kurisu er is ook een green card lottery waar je aan mee kan doen maar SF is ook de duurste stad van Amerika dus dat zou me eerder tegenhouden haha.
Ik lees net dat er ook een visum is voor onderzoekers dus misschien is dat nog een mogelijkheid voor mij later haha. Wil er ook niet voor altijd wonen maar met beetje financiële intelligentie (en een data scientist als partner) ga ik niet bankrupt na een jaar
Haha dan mag je naast dat visum wel een enorme zak geld meenemen, San Francisco is onbetaalbaar. Lijkt me wel heel cool! Ik hoop dat het je lukt
Ik heb de video niet gekeken, maar wat gaan ze zelf aan die geboortekaartjes doen dan? Ik begrijp dat je met een moeilijke start het geen prioriteit was, maar mij lijkt het uitbesteden dan wel een goeie? Als je wat geld neerlegt hoef je zelf alleen adressen aan te leveren en dat is het
Zo hadden wij het ook geregeld. Kaartje geregeld. Adressenlijst doorgestuurd en zodra ons meisje geboren was hoefde we alleen maar naam datum gewicht etc. Door te geven en alles werd netjes voor ons verstuurd
Ideaal!!
(Ik heb bij mijn schoonzus zo aan tafel gezeten om alle kaartjes te schrijven etc. )
ze zegt dat het ook met de pandemie te maken had, “met drukken enzo”.
Huh dat heb ik echt even gemist in de vlog. Dat bedoel ik dus, ik zet het aan maar kijk/luister niet eens haha. Wat een gelul zeg. Of de drukkerij waar ze hem wilde laten maken moet gesloten zijn geweest maar dat lijkt mij toch sterk.
@Mia ja ik heb geen idee! Je kan inderdaad ervoor kiezen om ze thuis te laten sturen of de adressen in te voeren dat ze het vanuit de drukkerij voor je versturen. En je kan zelfs de adressen en je kaartje opslaan. Dan hoef je alleen af te rekenen en de data aan te passen en klaar ben je. Daarbij wil de kraamzorg je ook vaak nog helpen met kaarten versturen (bij ons tenminste).
En toch vind ik het ook lastig oordelen. Ik vind 6 maanden heel laat maar aan de andere kant geloof ik echt wel dat zo’n bevalling mentaal en fysiek heel heftig is dus misschien was ze er de eerste maanden gewoon ècht niet aan toe.
Huh echt? Ik moest mijn O-1 elke keer na 3 jaar opnieuw aanvragen. Misschien dat dat aan mijn branche lag dat dat zo moest?
Ik krijg helemaal zin om de walmart graai vlogs terug te kijken.
Als er een bedrijf is waar je aan de slag kunt die jou wil sponsoren is het al een stuk makkelijker. Met een beetje geluk betalen ze ook (deels) een woning. Moet er natuurlijk wel net een bedrijf in San Francisco zitten dat bij jou past. Maar ik ken meerdere mensen die er zo terecht zijn gekomen dus het is niet onmogelijk!
Dr Siem kan dus vooruit reizen en in het kader van gezinshereniging volgt de rest
Lotte is (obviously) sarcastisch, maar dat ze überhaupt reageert op iemand die “Daar tie zijn” in een zin heeft staan.
Haha kappers hebben uiteraard alleenrecht op het gebruik van een schaar.
Ja is toch fantastisch. Normaal irriteer ik me er bij zulke videos aan dat de vlogger vet weinig laat zien Maar Mas pakt alles uit de schappen om te laten zien haha