In die van mij zit een heel café met ontbijt/lunch/apéro
Ja aub een turtullio of diy
Over 7 maanden in de boekhandels (want de bieb is niet commercieel genoeg): Bieblust, de mooiste bibliotheken van Nederland.
In dit boek vertel ik je, onder genot van een glas wijn, alles over de bibliotheken van Nederland.
Pre-order nu, want anders is deze hobby alweer vervlogen (met andere woorden kan ik weer wat plannen in m’n planner).
- Cynthia S.
Hoe afgedragen zal kleding zijn als sereen het gratis weggeeft?? Kan me er niks bij voorstellen. Dit zal wel nooit verkocht zijn bij een van de verspon closetsales
Of een turdrullio of zo
Jaaa! Ik hou van minimalisme en wil niet een hele boekenkast vol boeken die ik 1x gelezen heb. In mijn boekenkast staan echt alleen de boeken met een speciaal plekje in mijn hart, een stuk of tien in totaal. De rest bewaard de bibliotheek voor me, voor als ik daar zin in heb. Ik leen bijvoorbeeld ook heel veel kookboeken! En zelfs de Linda, want ik ga echt geen €6,95 per editie daarvan betalen.
En ik download dus ook vaak ebooks. En ze hebben ook een luisterbieb app met luisterboeken, waarvan ze er in coronatijd een aantal gratis vrijgaven.
De bieb is echt mega chill, goed dat Cynthia dat nog eens onder de aandacht brengt.
Blij dat ik eindelijk een gelijkgestemde tegenkom. Love de bieb en voel me soms echt een bieb ambassadrice. Heb er zelf ook een aantal jaar gewerkt en vond dat heel leuk om te doen. Ik kom al sinds mijn 4e bijna elke week bij de bieb en de bieb is in al die jaren zó veranderd. Weet nog dat het vroeger heel streng was en je niet hardop mocht praten en al helemaal niets mocht eten, en de boeken liepen allemaal maanden achter op wat er in de boekhandels lag. De biebvrouwen waren vaak ook erg zuur en onaardig. Maar tegenwoordig zijn het juist hele gezellige chille plekken geworden waar ik niet alleen kom om boeken te lenen maar ook om te werken of koffie te drinken (en ze hebben hele lekkere citroen merengue taart). En de medewerkers zijn stuk voor stuk zó aardig en de gemiddelde leeftijd van de medewerkers is ook een stuk omlaag. Zou het echt iedereen aanraden om een keer naar de bieb te gaan.
Ik vind het zelf ook altijd heel leuk om als ik in een andere stad ben de plaatselijke bieb te bezoeken. Wil nog steeds graag een keer naar ‘de nieuwe bibliotheek’ maar ik kom nooit in Almere…
God ik trek het baby orakel Mascha echt niet meer Hoe ze denkt de waarheid in pacht te hebben en elke keer die hautaine kop trekt als dat kind van haar weer iets ‘uitzonderlijks’ heeft gedaan.
Ik woon toevallig wel in Almere en was er gisteren na jaren. Ik was altijd lid van de bibliotheek en kwam en vaak en een paar jaar geleden gestopt en via kobo veel op m’n ereader aan het lezen. En gisteren dus weer eens daar gezeten, wat gewerkt en koffie gedronken. Top omgeving.
Ben jij toevallig geinfluenced door Sint gister?
Ik heb zelf geen kinderen, maar Mascha zegt dat je normaal na de geboorte pas na 12 maanden ongesteld wordt. Dat is toch niet zo?
Nee joh
en @Mexi (sorry voor het verder offtopic gaan, ik ben in dit topic een meelezer maar hier moest ik even op reageren)
Zo fijn om die dingen over de bib te lezen! Ik werk ook soort van voor de bib hier, en er wordt zo hard gewerkt om dingen te veranderen (meer inzetten op ontmoeting, jongeren bereiken, nieuwe materialen, cursussen en voorstellingen, andere manier van werken … ).
Ik bedoelde die ‘nee joh’ trouwens niet lullig hoor. Sta gewoon soms versteld wat voor onzin ze allemaal de wereld in gooit. Pas een jaar na je bevalling menstrueren is wel heel uitzonderlijk. Als je borstvoeding geeft duurt het wel langer
Snap ik!
Ik heb zelf altijd gehoord dat het vrij snel weer op gang kwam. Vandaar dat ik zo verbaasd ben dat ze in een paar vlogs meerdere keren “na twaalf maanden” zegt… “Ik las het op internet” ehhhm. Maar ja, ze voelt zich geloof ik nu heel erg bijzonder dat het bij haar “zo snel” gaat
Eindelijk? Misschien heel stom maar ik dacht eigenlijk dat iedereen bibliotheken sowieso geweldig vond? Is dat niet zo?
Het is ook zo leuk om als je in een ander land bent daar naar de bieb te gaan, er zijn vaak ook leuke exposities en er hangt een fijne sfeer.
Ik was een tijd terug in een nieuw geopende bibliotheek in Scandinavië en dat was echt een soort levenscentrum in de stad geworden. Ook met openbare naaimachines en zo. Ik vond het wel een beetje doorgeslagen want er waren amper boeken en dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn
Wel een heel verschil met als je vroeger in de bibliotheek kwam inderdaad
Sorry als je dit stalkerig vindt, zo is het niet bedoeld, maar ik las vroeger altijd jouw blog en ik vond het dan ook heel leuk als je vertelde dat je bij de bibliotheek werkte. Ik vind het nog steeds jammer dat je niet meer blogt!
Ik heb juist het idee dat heel veel mensen er een stoffig beeld bij hebben (omdat ze er vaak ook niet meer sinds hun kindertijd zijn geweest) en er ook geen gebruik van maken. Om daar iets meer zicht in te krijgen heb ik net ook wat polls over de bieb geplaatst in het ‘stel je persoonlijke vraag’ topic.
Lief dat je het zegt! Ik heb er toen zelfs een hele blog aan gewijd, haha. Maar bloggen kost gewoon enorm veel tijd, zeker voor iemand die veel te perfectionistisch is en al uren doet over het vinden van de juiste beelden.
Ja snap ik hoor!
Maar ja, misschien ook wel leuk om te weten dat dat ook opgemerkt en gewaardeerd werd want dat zag je er wel echt aan af. Ik waardeerde het ook altijd dat je het, ondanks dat het een persoonlijke blog was, vrijwel helemaal anoniem wist te houden. Dat was best wel uniek en ik vond het ergens ook heel prettig en correct.
Eeeeen fangirl modus weer uit
Ik was ook in deze bieb dit jaar!! Ga er even vanuit dat het dezelfde is haha. Vond het heel koel dat je daar inderdaad allemaal apparaten kon gebruiken zoals 3d printers en naaimachines en ook kamertjes waar jongeren dan konden gamen met elkaar. ik wil dat ook hier!
Haha ik vind de bieb echt een vreselijke plek! Toen ik nog dichtbij een bieb woonde ging ik er wel eens heen om te studeren, vreselijk! Alleen maar gekrijs, keihard geschreeuw van moeders, onaardige dames die er werkten, hangjeugd in de bieb die blikjes red bull dronken en dan helemaal wild werden en zelfs met stoelen gingen gooien enzo😂 miss toch eens een andere bieb proberen nu ik al jullie verhalen lees.