Beugels

Je hebt verschillende, ik kan alleen zo snel op orthoclear komen maar als je Googled kom je op verschillende alternatieven.

1 like

Ik weet nog dat ik hier heel lang geleden gepost had dat ik aan het nadenken was over een beugel, en deze week ben ik dus éindelijk naar de ortho geweest. Ze raadde me invisalign aan, zowel boven als onder, en het zou zo’n 1,5 jaar duren. Bij de prijs (€5000) schrok ik wel even, maar ik krijg ongeveer €1200 korting omdat ik al eerder bij haar in behandeling ben geweest (zo’n 15 jaar geleden). Dat laatste heeft me wel over de streep getrokken, dus maandag ga ik even een afspraak maken om mijn spalkjes te laten verwijderen en de scans te laten doen.
Vind het wel spannend. Ben vooral benieuwd naar de scans. :blush:

3 likes

Vond die scans zo fascinerend om te zien achteraf haha

1 like

Is dat een 3D scan van je gebit? Ik heb mijn gebit ook 3D-geprint thuis liggen haha, heel bijzonder

Mn ortho ging met zo’n scanapparaat langs mn hele gebit langs alle kanten, en dan kreeg ik inloggegevens van de invisalign site waarop je je huidige gebit en het resultaat op kan bekijken

1 like

Super leuk! Bij mijn gingen ze ook met zo’n apparaat langs mijn gebit en die is dus ook 3D geprint haha. Ik heb dan geen Invisalign, maar gewone brackets en dit doen ze nu in plaats van het ‘‘happen’’ met gips van vroeger.

1 like

Wat cool! Ook tof om die afdruk te hebben en dan echt goed het verschil te kunnen zien als het allemaal klaar is. Ik moest gewoon nog ouderwets happen, brr.

Mijn beugel is eruit sinds dinsdag! Het heeft van de eerste tot de laatste afspraak toch bijna drie jaar geduurd, inclusief onderzoeken, een kaakoperatie, etc., maar ben zo blij dat ik er nu vanaf ben.

2 likes

Wat fijn! Ben je blij met het resultaat?

1 like

Jaa ben ik zo blij om dat dat niet moest, heb dat vroeger een aantal keer moeten doen en herinner me het kokhalzen nog levendig :sweat_smile:

1 like

Ja, heel erg! Dit is al de tweede keer dat ik een beugel heb gehad, dus voor dit hele proces stonden mijn tanden wel al recht - het is dus geen enorm verschil met wat het was, maar omdat ik een kaakoperatie nodig had, moest het dus wel allemaal. Vooral opgelucht dat alles weer goed staat en ik weer een beetje zelfverzekerd kan lachen, toch gek wat zo’n beugel soms met je zelfvertrouwen kan doen.

Voor degene die een invisalign te duur vinden, is het ook echt! Ik heb zelf een clearcaps, zelfde principe en werkt erg goed. Hoef nog maar 3 maanden met enkel mijn ondergebit. Zo blij mee!

Heb je hier meer info over? Is dit ook gewoon via de orthodontist verkrijgbaar. Is het hetzelfde idee? "Want bij de meeste zie ik alleen maar invisalign naast andere beugels dan.

Ja je gaat naar een orthodondist die de 3d scan maakt van je gebit. En vervolgens maken de makers van claercaps een traject met bitjes. Dan zie je gelijk welke variant je hebt. Ik vond het fijne dat de prijzen gelijk van te voren bekend zijn. Ik heb voor deze beugel 1200 euro toen betaald. Bij een invasalign moest ik meer dan het dubbele gaan betalen! Vond ik echt belachelijk!

Ik heb hier alles kunnen vinden:
https://www.orthoclear.nl/

1 like

Heb je dan nu ook een spalkje of iets? Of ben je nog niet klaar met de behandeling?

Je behoudt je laatste bidje als nachtbeugel. Een spalk is de reden dat ik weer een beugel wilde. Mijn tanden gingen scheef staan, omdat mijn spalk los zat, maar nog wel vast in mijn mond zeg maar. Toen ik realiseerde dat mijn tanden anders gingen staan was het al te laat.

1 like

Ja ik heb ooit een beugel gehad en dus nooit een spalkje en nu staat 1 tand weer scheef en gaat de rest ook steeds schever staan. De tandarts had het ook alweer aangegeven aantal jaar geleden maar ik hik echt tegen die kosten aan. Moest jij vaak bij de ortho langs komen? Het zit voor mij niet om de hoek namelijk, maar dit klinkt toch wel qua kosten een stuk beter.

Ik ben er maar 1x geweest voor de 3d scan, voor mij is het ook niet om de hoek. Gelukkig was het maar 1x langskomen en daarna kan je vooruit met die bitjes. Je krijgt steeds voor zoveel weken bitjes en als je van die ronde het laatste bitje hebt dan maak je een foto.

Dan geven zij wel aan of het goed gaat of niet. Het is wel discipline voor jezelf om steeds de beugel in te doen. Ik geef toe dat ik hem nu tegen het einde al als nachtbeugel gebruik. Mijn tanden verplaatsen namelijk erg snel…

1 like

Hoe maken jullie je bitjes schoon? Enkel tandpasta of nog iets anders?

Ik maak mijn nachtbeugel schoon met deze zeep en een tandenborstel.

1 like

Gewoon met tandpasta

1 like