Ik ben een poos geleden een paar keer naar de orthodontist geweest. Blijkt dat ik een âprobleemgevalâ ben en ze niet eens weten wat ze moeten adviseren. Advies was om een second opinion aan te vragen, maar heb ik nooit meer gedaan omdat ik zoiets had van: djees, ben ik weer geld kwijt aan niets.
In ieder geval: ik heb een te kleine onderkaak en die zou dus na een jaar beugel of zo âverlengdâ moeten worden door de kaakchirurg door mijn kaak te breken en ze met plaatjes meer naar voren te zetten of zoiets. Mijn ondertanden zijn ook scheef gaan staan omdat ze naar mijn voortanden âwillen groeienâ (wederom: of zoiets, lastig uitleggen). Maar: bij mijn tanden boven heb ik van nature korte wortels die door een beugel vroeger al korter zijn geworden, dus als ik weer een beugel zou nemen, zou dat problemen op kunnen leveren, vooral omdat ik dan gelijk zoân heftig traject door moet. En als ik niets doe kan dat ook problemen opleveren. Dus eh⊠tja. Het kwam er een beetje op neer: doe een second opinion of kies zelf wat je wilt, want we weten niet wat beter is om te doen. Ok, bedankt he!