Sorry voor mijn late antwoord!
- ik ben in maart 2018 voor het eerst op intake gegaan bij de orthodontist, daar zijn toen afdrukken genomen en op een tweede intake ook de opties overlopen. Ik had een traject van ongeveer 1 jaar - 1,5 jaar nodig. Probleem bij mij was dat ik op 30 april 2019 ga trouwen en NO WAY een beugel in mijn mond wilde dan. Dus optie 1 was zo snel mogelijk starten en dan +/- 1 jaar beugel dragen, of optie 2 wachten tot na mijn huwelijk en dan zeker 1,5 jaar doen.
Heb dus gekozen voor optie 1. - de 2400 euro is voor het hele traject: dat houdt in het plaatsen van de beugel, maandelijkse controles, nemen van afdrukken en de nachtbeugel voor achteraf (deze zal ik voor de rest van mijn leven moeten dragen)
- gevoelsmatig: nu ik bijna ) aan het einde van het traject zit kijk ik er redelijk neutraal naar. Qua uiterlijk ben ik dit jaar zelden tevreden geweest over mezelf, omdat ik me zo vaak bewust ben van het "beugel"gevoel. Ook op fotoās: ik maakte voorheen vaak van die nepvlogs in snapchat voor mān familie of vriend, en ik merk dat ik daar grotendeels mee gestopt. Heb dit jaar letterlijk geen enkele foto waar ik met een lach met tanden bloot op sta. Maar ik zeg het, nu het einde in zicht is denk ik ook van, wat is dat jaartje nu uiteindelijk. Op 18 april mag de beugel eruit en ik weet gewoon al dat ik zo gelukkig ga zijn!
Plus, en dat is me ook meermaals verzekerd door verschillende mensen: wat jij in je hoofd hebt hoe die beugel eruit ziet of indruk geeft is vaak veeeeel erger dan wat zij er van denken.
Ik heb dit jaar zelfs mijn baan van 8 jaar opgezegd en gestart in een leidinggevende functie, waardoor ik toch wel een aantal keer uit de comfortzone ben gekomen mƩt beugel
Achteraf bekeken zou ik het zeker terug opnieuw doen, het levenslange resultaat weegt echt wel op tegen dat jaartje (of 2) met beugel!