Beschrijf een type mens

de social nomad

Is 27 jaar, heeft Communicatiewetenschappen, Bedrijfskunde of Psychologie gestudeerd aan de Unie maar heeft besloten dat ze niet vast wil zitten aan een 9-5 kantoorbaan!!1!!. Daarom heeft ze anderhalf jaar geleden besloten influencer te willen worden. Heeft 6.000 insta volgers en is daarmee matig succesvol. Ze woont in Amsterdam in onderverhuur, waardoor ze gemiddeld 3x per jaar moet verhuizen en dus regelmatig oproepjes op Insta plaatst dat ze weer op zoek is naar wat nieuws. Reist alleen naar landen die het lekker doen op Insta en geeft heel veel geld uit aan Acai bowls (ontbijt) en Buddha bowls (diner). Heeft thuis goud bestek en een marmeren ronde tafeltje bij haar zachtroze velvet bank die regelmatig terug komen op haar social kanalen. Ze heeft af en toe wat ‘spon’, vooral waisttrainers, teeth whiteners en zwarte houtskool tandpasta. Verder gaat ze graag naar Amsterdamse festivals (Thuishaven je was fantastisch!) en heeft zich dit jaar voor het eerst aan Lowlands gewaagd, maar zonder spon en met al die coke was het toch een erg duur en vooral zwaar weekend. Heeft een abo bij Vondelgym maar maakt er eigenlijk alleen foto’s voor Spon-dealtjes, niemand heeft haar ooit echt zien sporten. Ze is 24/7 bezig met alle influencer agencies aanschrijven of ze nog wat #spon voor haar hebben en start binnenkort haar eigen bedrijf met een influencer vriendinnetje, waarbij ze ‘beginnende influencers’ coachen en zichzelf als instagram expert verkopen. In haar instagram bio staat al dat ze entrepeneur is en post vaak selfies bij de Amsterdamse grachten met de tekst ‘something really excited is on its way!!1!!1’.

Kan haar dure levensstijl niet goed bekostigen en moet daarom binnenkort weer bij haar ouders in Noord Brabant gaan wonen, maar weet dit zelf nog niet. Haar influencer naam is iets met ~wanderlust~, maar eigenlijk heet ze gewoon Sanne.

Edit: gebruikt de hashtags Girlboss en Femaleempowerment bij bijna elke post maar verwacht wel dat haar tinder dates het eten betalen.

47 likes

wow ik werd pas echt random door precies zo iemand toegevoegd op facebook, even vol verbazing door haar tijdlijn zitten neuzen.

“nieuwe oven gekocht, echt fantastisch! ook jij kunt dit bereiken!!!”

8 likes

O en ze deelt ook superongeloofwaardige nep-giveaways, toch?

1 like

Omg ik heb deze man gedate, hij heette ook serieus George.
Kwam alleen uit Nieuw-Zeeland haha Maargoed dat is van Engeland (Onee dat mocht ik niet zeggen)

Het Kinfolk Meisje

• kijkt op elke (donker bewerkte) instafoto weg van de camera
  • maakt heel veel foto’s met planten en bloemen op plekken waar het eigenlijk een beetje gek is (denk wastafel, eigen nek of in de hondenmand)
  • doet aan ‘simple, authentic living’ maar ondertussen is over elke plaatje uitvoerig nagedacht en ziet het er precies hetzelfde uit als die van de honderden andere Kinfolk Meisjes
  • Denkt dat ze heel uniek is
14 likes

Ik heb al gegoogeld maar weet nog niet helemaal hoe een Kinfolk meisje eruit ziet. Dus mag dat ook bij de beschrijving?

Hmm ik heb geen specifiek uiterlijk in m’n hoofd, maar op een of andere manier zie ik d’r (of hem, kan ook) voor me in jeans met een flanellen overhemd (hij heeft ook een baard), oversized trui of in zo’n linnen, lange jurk in een natuurlijke tint.

2 likes

@Printemps Een streepjesshirt en raw denim kan ook, ik de winter met een grof gebreide vest. En van die witte sneakers in canvas

Edit: in zo veel mogelijk foto’s moeten ook voeten of een hand getoond worden!

13 likes

Bijdrage van mijn zusje die op reis dit soort dingen opschreef in haar dagboek:

De psychotische wereldburger

Deze doorgewinterde backpacker zit vaak al weken in hetzelfde hostel en spreekt iedereen aan alsof hij familie is en is bijzonder passief aanwezig. Hij gaat niet naar de mooie toeristische plekken want hij wil het pure ervaren. Dat verklaart waarom hij meestal blowend in het hostel blijft zitten. Het feit dat zijn authentieke gewaad minstens zo toeristisch is gelooft hij niet, want hij had een heel oprecht gesprek met de verkoper en deze was écht niet uit op zijn geld: ze zijn vrienden. Hij is tevens zó ruimdenkend dat alles wat niet in zijn ruimdenkende straatje past simpelweg onmogelijk is. Zijn droom is een community waar hij zelf geiten heeft en geitenkaas maakt wat hij het liefste ruilt want geld is slecht voor de ziel. Terloops wordt er uitgeflapt dat hij hier al jaren is omdat hij in zijn europese thuisland niet kan aarden, en zijn familie weigerde te geloven dat hij insight info van aliens had ontvangen.
Als je vraagt waar hij vandaan komt is het antwoord steevast een met gevouwen handen: ‘from my mothers womb’ of 'it is only important where i am now’.

Handig is dat hij naar haarvet en ongewassenheid ruikt zodat je soms kan doen of je slaapt totdat hij weg is.

16 likes

Deze is zoooo van toepassing op iemand die ik ken haha. Best een knappe man, wel een klein buikje in zijn net-niet overhemd. Draagt op zijn 44ste nog steeds converse. Probeerde mij ervan te overtuigen dat hij echt, heus wel wist wat de keke challenge was. Had ie op insta gezien!

(Helaas voor mij ga ik echt hard op dit type man. Van die mannen die eigenlijk het baasje willen zijn, maar dat gewoon nooit echt worden. Heeft iets aandoenlijks.)

1 like

Het jonge burgertrutje

• Bestiert sinds een tijdje met haar vriend het huishouden in het pas aangeschafte huis. (Oké, zij doet alles op het gebied van koken, wassen en schoonmaken omdat hij alles verkeerd doet). Samen met hem vormt ze het perfecte plaatje van een man en een vrouw samen. Werkt, waarschijnlijk wel parttime om alle bezigheden hieronder uit te kunnen voeren. Heeft alleen nog geen kinderen, deze zitten over stipt vijf jaar in de planning.
  • Haar hippe, goed verzorgde voorkomen (ook al heb je een man binnen gehengeld, je moet toch je best blijven doen) verklapt dat ze hooguit 25 is. Maar als je haar hoort praten (zie de volgende punten), zou je toch denken dat ze al wat jaartjes ouder is.
  • Haar zinnen beginnen steevast met ‘Wouter/Maarten/Michiel (naam van bae) en ik…’
  • Deelt graag met haar andere burgertrutjes vriendinnen tips met betrekking tot het huishouden. Hele avonden worden gevuld met alle ins en outs over met welk afwasmiddel je het beste aanslag uit de gootsteen krijgt en op hoeveel graden je de vuile vaatdoekjes moet wassen. Ook de toevoeging van een nieuwe stofzuiger aan de householding wordt breeduit belicht.
  • Het huishouden = life. Heeft neurotische trekjes als het gaat om schoonmaken: alles moet in een bepaalde volgorde op een speciale manier gebeuren zodat alles blinkschoon wordt en blijft. Een beetje zoals Bree van Desperate Housewives. Daarom moet je ook je schoenen uitdoen en heel erg oppassen met het neerzetten van je glas cola op de nieuwe teakhouten tafel als je wordt uitgenodigd voor een borrel.
  • Haalt veel genoegen uit het bijhouden van kasboekjes.
  • Spaart koopzegels en doet mee aan elke spaaractie bij de AH. Vraagt in de vriendinnengroepsapp of anderen zegeltjes voor haar willen bewaren.
  • Gaat louter op koppelvakanties (zie het laatste punt waarom).
  • Kan zich de tijd niet meer herinneren dat zij single was en op zichzelf woonde (ook al was het nog maar een paar jaar terug dat zij kotsend boven de wc hing na een heftig nachtje in de club). Mocht je als single vrouw haar pad kruisen, dan zal ze ook grote moeite doen om jou te voorzien van een metgezel. Op deze manier kan ze zich het beste met jou identificeren.
21 likes

Vim voor de gootsteen :joy:

1 like

De Amerikaanse Mormoon blogger

Ze is een vrouw die al op jonge leeftijd is getrouwd met haar high school sweetheart die ook behoort tot de midden of hogere klasse. De Amerikaanse heeft al minstens 4 kinderen wanneer ze begin de dertig is en heeft als doel om genoeg kinderen op de wereld te zetten dat iedere avond een ander kind de vaatwasser kan in- en uitruimen. (Haar man wil zelfs een heel voetbal team kunnen vormen van zijn nageslacht.) Sinds de geboorte van haar eerste kind heeft deze vrouw geen echte baan meer naast het huishouden en het opvoeden van haar kinderen omdat dit volgens haar god naast haar legbatterijcapaciteiten de belangrijkste taak is die zij moet volbrengen op aarde.

Alle kinderen volgen thuisonderwijs om ervoor te zorgen dat de slechte invloeden buiten de deur blijven. Alle speelmaatjes van de kinderen zijn zorgvuldig door de ouders uitgekozen en zijn vaak familieleden of lid van dezelfde kerk. Deze vrouw gaat vaak kleurrijk gekleed in J Crew en haar lievelingswinkel is Anthropology. Ze heeft dus een redelijke dure smaak en bekostigt dit alles vooral door haar kinderen op social media te monetizen. (Het is namelijk onbekend bij het grote publiek wat voor werk haar man doet) Ze is niet vies van #spon en zet hiervoor vaak haar geheime wapen in: de jongste kinderen die door haar followers nog ‘cute’ worden gevonden. Zodra het nieuwe ervan af is worden de meisjes geacht flink mee te helpen in het huishouden terwijl moederlief mooie foto’s maakt van de allerkleinsten voor social media en blog posts.

De jongens mogen nog lekker doen waar ze zin in hebben, namelijk soldaatje spelen of met vader meegaan op jacht. Ze zijn immers mannen en moeten voorbereid worden op hun alfa-status binnen het gezin. Gevoelige onderwerpen worden altijd vermeden op de online kanalen van deze vrouw. Ze zal nooit iets schrijven over een school shooting of over Trumps presidentschap omdat haar mening haar waarschijnlijk veel geld en followers zal kosten. Zoetsappigheid is de key. En in haar profiel prijkt altijd iets met <3 God of een link naar de website van haar geloof.

18 likes

Ook exact mijn oude bazin maar dan ook echt bij de Hema. Ik ga dingen denken nu,… hahah. Ik ben ook een ex-worstenmeisje. Maar dan wel van de toko die aan de buitenkant v d hema verkocht. Jeej. Eigen toko in een toko. Nog steeds liefde voor de vers afgebakken gevulde koeken die zogenaamd stuk waren gevallen. En de taaitaai <3

1 like

Is er al een Bente die pedagogiek studeert?

6 likes

Nee volgens mij niet, dus kom maar op

1 like

Nou ze heet dus Bente en studeert pedagogiek, speelt hockey en doet in haar vrije tijd niets anders dan wijn drinken en stappen. Ze is totaal niet bezig met het nieuws of het milieu. Ze gaat backpacken naar Bali waar ze met Amerikaanse mensen bij friet van Piet eet of met travel active in een weeshuis werken. Ze koopt haar kleren bij modemusthaves enzo en draagt veel rokjes, panter en petjes (momenteel dan) natuurlijk met haar docs
Aanvullingen mogen

12 likes

Misschien is ie al langs gekomen, maar anders nog een keer:

Het corps-meisje
Wist niet welke studie ze moest gaan doen, dus ze ging maar rechten studeren (maar dan wel in Amsterdam!). Ze was met twee vriendinnen in een appartement in de pijp gaan wonen, wat was gekocht door de papa van een van haar vriendinnen. Ze betaalt maar €800 per maand voor haar kamer van 14m2! Uiteraard was ze meteen lid geworden bij AVSV, om daar samen met haar nieuwe besties “te bonden” middels 21 diners en borrels incl Moët champagne (instaaaa). Niet zelden leidde dit tot avonden waarop ze in een smerige, naar pis stinkende steeg moest kotsen, maar hé, worth it! Al snel kwam ze erachter dat rechten toch niet helemaal de juiste keuze was voor haar, mede door de hoeveelheid literatuur en jurisprudentie die ze moest doorakkeren (“het enige wat ik lees, zijn NSMBL en Vice”). Ze maakte dus de switch naar Communicatiewetenschappen aan de UvA. Nu is ze afgestudeerd en ze werkt met veel trots als Copywriter voor de afdeling “huis&wonen” bij Coolblue (maar ze blijft wel in haar stadje wonen). Verder is Koningsdag haar favoriete feestdag. Lekker dansjes doen.

22 likes

Word je met communicatiewetenschappen echt copywriter

Ik heb geen flauw benul :joy: ik weet niet goed wat de carrière perspectieven zijn voor die studie. Maar “Copywriter” klinkt zo mega vaag en ik ken iemand die een soortgelijke route heeft bewandeld.