België topic

Dan moet Ik er dit jaar toch echt maar aan geloven! :smiley:

Heeft iemand ervaring met Mobile Vikings als mobiele provider? Mijn NL abonnement loopt af en vanwege de fair use policy moet ik toch echt een Belgisch nummer. Het is hier alleen zoveel duurder!

Alleen Mobile Vikings komt een beetje in de buurt van Nederlandse prijzen, maar ook echt als enige? Vraag me af of hier een addertje onder het gras zit? Weet iemand hoe de dekking is?

Ik heb Mobile Vikings en ben er mega tevreden over. Heb overal ontvangst, je kan herladen met focus op databundels of op belminuten en de klantenservice is mega behulpzaam en snel.

1 like

Ah klinkt goed! Wat is die focus op databundels? Ik heb al heel lang geen prepaid meer gehad. Ze vielen me op omdat ze als enige een onbeperkte internetbundel aanbieden voor een oke prijs. Ik twijfel daar alleen nog over, want nu gebruik ik minstens 10gb per maand maar als ik straks voltijds werk misschien niet meer… Dan zou een herlaadkaart misschien weer beter zijn.

Je kan bij prepaid kiezen bij je herlading of je voor hetzelfde bedrag meer data of goedkoper bellen wil. Maar als je zoveel data gebruikt is een abonnement misschien voordeliger, weet ik niet.

Ik ben al 10 jaar ofzo bij MV en heel tevreden.

1 like

ik heb ook mobile vikings. De prepaid variant. Heel tevreden over, nooit problemen met bereik. Ik koop gewoon een bundel en wanneer die bijna op is een nieuwe en ben niet veel kwijt omdat ik toch bijna overal waar ik kom wifi heb. Dus ben voor 10 euro per 1.5 maand klaar.

1 like

Toch wat tegengewicht tussen de positieve verhalen: ik heb wel vaak problemen met Mobile Vikings. Vaak geen bereik; soms een hele dag geen internet. Ook dat het internet super snel op is terwijl er niks open staat en ik mijn gsm niet vaak gebruik (ligt niet aan mijn telefoon, dat heb ik al gecheckt) etc!
Ik zou het niet opnieuw kiezen (had eerder Proximus) en er zijn nog vrienden van mij die hetzelfde hebben helaas!

2 likes

Ik heb ook prepaid van orange genomen 3 jaar geleden, toen nog niet overal dataroaming gelijk was in de EU. Voor €15 per maand heb ik onbeperkt smsen, genoeg belminuten en 4GB internet die ik nooit opmaak. Heb nooit problemen met bereik!

Ik heb mobile vikings, ben er superblij mee, maar op mijn vorig werk bv had ik zeer slechte ontvangst. Op andere plaatsen nooit problemen mee gehad! Dus wel mogelijk iets om mee rekening mee te houden

Wilde gewoon even zeggen he. Elke keer als ik dit topic voorbij zie komen doet mijn hoofd:
Belgieeee tumtum tudumdumdum…
BEELLL GIEE JUHHH

  • Doe maar, België.

Kan het niet helpen, is echt zo geprogrammeerd in mij…

3 likes

Haha ja het voelt soms een beetje banaal dat ik voor al m’n ‘België vragen’ een algemeen topic heb gemaakt. Ik heb ook het idee dat ik hier vooral vragen stel en dan antwoorden krijg :joy: maar ik ben er wel vet blij mee!!

4 likes

Ik vind het heel gek, en ook een beetje onbeleefd (ik weet dat het niet zo bedoeld is), dat Nederlanders vaak korting vragen. Ik werk in een winkel in Gent, en op zaterdag zijn er vaak NLse toeristen die aan de kassa komen, dan tel ik alles op “wordt dan 75€ aub”, “oh, denk je dat het ook voor 70€ kan?” Dan heb ik echt zo’n wtf reactie? Of vragen “als ik deze koop, mag ik die er dan gratis bij?”.

Dan vraag ik me af of men dat aan de kassa bij de AH ook doet of echt houden voor de (kleine) zelfstandige winkels :thinking:

Ha dat zou ik ook onbeleefd of gek vinden. Ik heb altijd geleerd dat je dat alleen kan doen wanneer je ergens veel dingen koopt. Dat je bv ergens een stoel en een bank en een tafel koopt, vaak kan er dan wel wat korting af. Maar dan zou ik dat nog niet durven vragen haha.

Ik ben wel helemaal pro kortingsbonnen a la social deal etc. Toen ik nog met mijn (BE) vriend aan het daten was gingen we eens uit eten met de AH kortingsactie. Achteraf vertelde hij me dat hij dat super genant vond :joy: Maar komop: we waren begin 20 en alsnog hadden we genoeg drankjes besteld en zo’n restaurant bepaalt toch zelf dat ze meedoen? haha

Is er weleens iemand van Nederland naar België en terug verhuisd? Ik verlaat binnenkort België definitief om weer in Amsterdam te gaan werken, en ik probeer een lijstje te maken van waar ik mijn vertrek allemaal moet melden. Ik heb nu:

  • HVW/VDAB/RVA (ik krijg nu kort een werkeloosheidsuitkering sinds mijn job afgelopen is)
  • Mutualiteit
  • Gemeente
  • Belastingdienst (weet iemand toevallig hoe dit moet?)
  • Uiteraard mijn huur en huisverzekeringen
  • Bankrekening

Vergeet ik iets?

Electriciteits- en watermaatschappij, internet en televisieprovider? Weet niet of dat in je huur inbegrepen zit of niet?

Ja dat blijft allemaal bij mijn huisgenoot :slight_smile:

1 like

Heeft iemand nog een leuke restauranttip voor in Antwerpen? Heb het gevoel al heel wat restaurants te hebben gezien.

Al bij Yust geweest? Wild project? Vitis?

@Mees tof, die eerste en laatste ken ik nog niet! Thanks!

@Boppie The Jane staat voor ooit nog wel op m’n rijtje, maar is nu een beetje boven budget haha. Ga die anderen eens checken, thanks!

August is van dezelfde chef als The Jane, en mibder duur

1 like