België topic

Als je gelnagels wil: http://life-nagelsalon.be/
of in Deurne: https://www.sarahsignature.be/

1 like

Mijn nagelstyliste, doet gellak en gel nagels.

link naar treatwell

https://www.treatwell.be/salon/am-beauty-boutique/?utm_medium=paid-search-nonbrand&utm_source=google&utm_campaign=CT:Venues_LN:Antwerpen&utm_content=vnambeautyboutique_vid369395_lnkiel_lid90432&utm_term=am beauty boutique&gclid=EAIaIQobChMIo8PH7cnQ4wIVGeR3Ch2qeQPfEAAYASAAEgJUJ_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Vlak bij Antwerpen zuid

(Even in spoiler want lange link)

1 like

Oh zo mooi! Thanks!

1 like

Was een goede tip! Fijne ervaring, ik heb nog nooit zoiets laten doen. Nu ik terug kijk naar je foto, heb ik niet alleen je aanbeveling overgenomen, ook de kleur haha:

3 likes

Blij dat ik je heb geïnspireerd haha! En erg mooi resultaat :thumbsup:

Ik heb een vraagje over salaris! Ik ben al een tijdje in contact met een bedrijf, heb gesprekken gehad, meeloopdag etc alleen destijds was er geen vacature. Nu hebben ze me benaderd of ik nog beschikbaar was (ja) en gaan ze me dus een aanbod doen.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, en vroeg me af of jullie me misschien een beetje kunnen adviseren? Ik ben 27, ben net afgestudeerd (hogeschool diploma) maar heb ook 5 jaar ervaring als zelfstandige. Ik kreeg als feedback op mijn meeloopdag dat ze heel erg tevreden en onder de indruk waren (‘voor een net afgestudeerde’). Bovendien heeft de HR-manager in een eerste gesprek zelf gezegd dat ze me eigenlijk geen echte junior meer vond. Nu hoop ik dus dat ik met die 5 jaar ervaring een beetje onderhandelsruimte heb…

Echter heb ik geen idee wat een normaal basisloon in? Zou voor de communicatiesector zijn. Ik geloof dat het verschil tussen bruto en netto ook anders is dan in NL, dus enkel een brutoloon zegt me niet zoveel. Bovendien zijn er ook nog de extra legale voordelen, die we in NL ook niet echt kennen.

tl;dr: wat is een goede indicatie voor een salaris voor een hogeschooldiploma? En wat zou die 5 jaar extra ervaring eventueel toevoegen? En hoe zit het met extra legale voordelen: ligt dat vast, moet je daar zelf om vragen?

Hopelijk kan iemand me helpen :relaxed:

Dank! Geeft al wat inzicht. Enige indicatie die ik nu heb is een ander PR-bureau dat alle starters €2.250 bruto betaalde (geen idee of daar nog extra dingen bij zaten).

Maaltijdcheques lijken mij heel chill en telefoon zou ik ook wel handig vinden. Zijn dat dingen die je gewoon werden aangeboden of moest je daarover onderhandelen?

Als ik je zo hoor, ben je echt meer “waard” dan een junior basisloon hoor. Zou proberen die 5 jaar zeker uit te spelen in je loonsonderhandeling. Heb zelf nooit in de communicatiesector gewerkt, dus echt een concreet antwoord op je vraag kan ik helaas niet geven.
Wel een tip: op deze website kan je een simulatie doen om te kijken wat je netto overhoudt als ze je een aanbod doen: https://www.jobat.be/nl/bruto-netto-calculator. Vaak staan er in de Jobat trouwens ook interviews met salarisindicaties dus misschien eens kijken voor de communicatiesector?

1 like

Oh thanks voor de link! Ga ik eens naar kijken.

Ik hoop ook echt dat ze een goed voorstel doen, zeker nu ze al zo positief over me zijn geweest.

Ik hoop met je mee! :crossed_fingers:

Nog even een ander ding om op te letten: als je een hospitalisatieverzekering krijgt als extra legaal voordeel, let dan wel even op wat er allemaal in het pakket zit. Op mijn vorig werk bijvoorbeeld zat de tandarts er niet bij inbegrepen en dan is het handig om daarnaast nog je eigen verzekering te behouden.

1 like

Oh ja goeie! Dat is sowieso nieuw voor me, ik heb nu even een tijdelijke zorgverzekering voor Nederlanders in het buitenland haha, omdat ik dat ook nog volledig moet uitzoeken.

Hopelijk kan ik hier eind deze week goed bericht plaatsen haha.

Ja heel spannend allemaal zeg! Wel leuk dat ze ook zo positief reageerden op een open sollicitatie. Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt haha

Ging trouwens zelf even snel kijken op Jobat en vond deze artikels:
https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-van-een-communications-manager-2305-euro-netto
https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-van-een-communicatiemedewerker-1718-euro-netto
https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-van-een-marketing-en-communicatieverantwoordelijke-bij-de-kringwinkel-2486-euro-bruto

Zit dus zo te zien wel nog veel variatie in…

Ah ja het aanbod komt niet van een open sollicitatie, zij hebben mij benaderd. Maar die andere (van het 2250 startersloon) was wel een open sollicitatie. Ik heb nog een open sollicitatie gehad waar ik ook 2 gesprekken heb gehad. Volgens mij wel uniek ja, maar ik heb denk ik gewoon een heel geschikt profiel daarvoor. Helaas hadden zij allebei niet direct iets openstaan haha.

Veel verschil ja! Ligt er natuurlijk ook aan of je bv een account manager wordt of content creator oid. Ik houd er ook rekening mee dat het loon hier sowieso iets lager ligt, geloof dat enkele studiegenoten van mij nu als starter (zonder relevante ervaring) €1800-1900 netto verdienen.

Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat normaal is. Denk dat ik bij €1800 netto tevreden zou zijn, maar weet niet of dat haalbaar is haha.

Ja en je blog zal ook absoluut in je voordeel werken! Leuk hoor!
Klopt dat de lonen wat lager liggen, maar je betaalt ook niet maandelijks zorgverzekering zoals dat in Nederland het geval is. En als je maaltijdcheques krijgt, kan je op je eten ook veel uitsparen.

Oh ik spring van de hak op de tak, maar vraag ook even of je een 13de maand krijgt. Is toch ook altijd fijn op het einde van het jaar :blush:

1 like

Ja uiteindelijk speelt het denk ik wel gelijk omdat hier ook weer heel veel voordelen zijn. Alleen al de huur van ons appartement is vergeleken met NL een peulenschil haha.

Oh nog een goede: weet jij hoe dat zit qua vakanties? Ik weet dat dat in België anders geregeld is dan in Nederland. Ik heb helaas geen recht meer op jongerenverlof ivm mijn leeftijd. Ik wil eigenlijk wel gewoon in maart ofzo al eens op vakantie kunnen. Ik las ergens dat je al wel eerder verlof kunt vragen maar dat je dan je 13e maand opgeeft?

Ik vind het gewoon zo raar dat je eerst heel lang moet werken voordat je recht hebt op vakantie?

Huh echt? Nog nooit gehoord dat je dan je 13de maand opgeeft. Maar je kan altijd onbetaald verlof vragen. Dan kan je wel gewoon op vakantie, als je werkgever dat toestaat. (Doen de meeste wel, heb ik de indruk)

Stomme regel he! Ik ben net op wereldreis geweest dus moet ook weer van 0 beginnen met vakantiedagen opbouwen.

1 like

Wat houdt een fietsvergoeding eigenlijk in? Krijg je dan een fiets?

Klinkt trouwens alsof je het goed voor elkaar hebt!

Haha ja zoals ik al zei, ik heb er totaal geen verstand van :sweat_smile: Maar alleen die bonus al lijkt me heel lekker. En ook fijn dat je 32 uur kan werken! maar misschien dat je met 10 jaar ervaring hoger moet zitten? Ik heb geen idee.

Je hebt sowieso recht om vakantie te nemen! Zoek eens op Europees verlof. Dat garandeert dat iedereen toch recht heeft op een betaalde vakantie. Maar dat komt van je vakantiegeld van het jaar erop. Dat is dus niet de 13de maand.
En wat ook vrij veel voorkomt afhankelijk van de sector, is bv een 38 uren contract, waarbij je verwacht wordt 40 uren te presteren. En dan krijg je per maand een extra dag verlof. Zo kun je het eerste jaar toch al vakantiedagen opbouwen.

Ik ken jouw sector totaal niet, maar ik denk dat 1800 netto (ongeveer 2500 bruto denk ik?) zeker niet onrealistisch is.

Oh en succes!

Ik had het eerste jaar ook 0 verlofdagen, heb toen 2 werken onbetaald verlof aangevraagd op mijn werk. De rest van het jaar geen verlof gehad, omdat je anders het jaar erna weer minder hebt. Onbetaald verlof heeft geen invloed op 13e maand, maar volgens wordt is dat wel beïnvloed door hoeveel je dat jaar gewerkt hebt? Dus als je later in het jaar start, heb je een lagere 13e maand dacht ik.