België topic

Fijn, dankjewel!

Luik is leuk! Ik denk dat @Lemongrab er onlangs geweest is, ik ben er vorig jaar een lang weekend geweest. Hier wat ik me nog herinner dat fijn was.
We zijn niet uitgegaan, maar ‘naar het schijnt’ heb je wel fijne uitgaansplekken.

Iemand tips voor een goede kapper in of rond Antwerpen? Wil graag 20-25cm van mijn haar laten knippen dus zoek een kapper die wel weet wat ie doet want is een grote verandering :sweat_smile:

Sostre Salon en haarpaleis

2 likes

ISU. ben er via m’n schoonmoeder gekomen en ben echt super tevreden. Heb zelf best lastig haar (heeel veel en dik) en ze knippen super aandachtig.

Thanks, ziet er op insta alleen vrij artsy uit en ik wil geen heel experimentele look, maar dat heb jij toch ook niet hè?
Wil gewoon kort en als het kan wat volume :sweat_smile: Voor €70 wil ik wel zeker zijn dat ik een goede keuze maak haha

1 like

haha nee ik doe ook niks geks hoor, maar voor mijn haar is het wel belangrijk dat er een goed model in zit anders wordt het zo’n massief blok. Ze kunnen hele artsy dingen doen, maar de meeste klanten die ik daar altijd zie hebben gewoon halflang haar.

Ik kan het verder niet echt uitleggen, maar mijn haar is elke keer echt goed in model geknipt en ik vind de kappers (er werken vooral mannen haha) ook leuke kerels. Ik zie ook alleen maar positieve reviews online.

Ok you convinced me. Heb een afspraak gemaakt! Thanks voor de tip! :relaxed:

2 likes

Voor de mensen die bekend zijn in Antwerpen, welk museum vinden jullie leuker? Momu, Fomu of Muhka?

Momu ben ik nog niet geweest dus daar kan ik me niet over uitspreken, maar ik vind zelf Fomu leuker dan Muhka (zitten wel vlak bij elkaar dus ga toch altijd naar allebei met mijn museumpas). Hedendaagse kunst is voor mij altijd nogal hit or miss, soms vind ik het echt leuke tentoonstellingen en soms echt vreemd gedoe. Bij het fotomuseum zit er eigenlijk altijd wel iets tofs tussen (en ik vind de museumshop daar ook heel leuk!).

1 like

Ligt volledig aan je interesse. Momu is wel net terug een paar weken open na renovatie, dat is misschien we speciaal. Ik vind het café van fomu gezellig. Fomu is vooral goed als hun tijdelijke expo goed is, de standaardcollectie vind ik niet zo heel boeiend.

Edit: ik ben zelf meer dan van Mayer van den Bergh en Rockoxhuis. Dat zijn oude gebouwen met oude verzamelingen. Echte kunstkamers.

2 likes

Het Momu is idd ‘net’ terug open na enkele jaren renovatie en ze hebben verschillende tentoonstellingen om dat te vieren haha. 2 in het momu zelf (deel van de collectie en ‘mode in transitie’, een tentoonstelling over mode van de afgelopen 30 jaar) en eentje over kant op verschillende locaties door de stad. Ik het zelf nog niet gezien maar heb wel al positieve reacties gehoord over de nieuwe tentoonstelling en meestal zijn ze daar wel mooi en interessant vind ik!

1 like

Ik vind M_HKA het leukst maar dat is omdat ik van hedendaagse kunst hou. De Eurazië tentoonstelling die nu loopt, vind ik vrij goed!

Ik ga dit weekend naar Antwerpen! Tips qua borrel/uitgaan zijn welkom :smiley:

Het Mechelseplein is altijd goed om op café te gaan, of eventueel dr Marnixplaats, daar heb je ook wat meer eet-opties. Of iets rustiger bij St. Simonne of beestenbos op de Sint andriesplaats. Tram 3 is ook leuk voor drankjes en heel centraal.

Dit weekend heb je verder Full Circle festival op verschillende locaties. Je moet een ticket kopen voor een specifieke ‘wave’ (hoe later hoe duurder) en daarmee kan je in alle deelnemende clubs binnen.

Als je van r&b houdt en in het centrum wil blijven is café au lait wel een leuk danscafeetje. Zaterdag is er ook Vunzige Deuntjes in Plein publiek, maar dan heb je denk ik wel best tickets nodig en is ook wel een beetje in een uithoek.

1 like

Ah hier zit vast iets tussen! Thanksss

De Dageraadsplaats is ook super gezellig, moest je daar toevallig in de buurt van zijn.
Anders inderdaad het Mechelseplein zoals @MrFahrenheit al zegt, op het Zuid heb je ook wel leuke restaurantjes en café’s maar wel een ander publiek imo (wat ‘hipper’).

2 likes

Is er hier iemand die in België woont en in Nederland werkt? Zitten er bepaalde nadelen aan waar je niet aan had gedacht? Ik heb wel sites bekeken waar info op staat over bijv. zorgverzekering, maar ben benieuwd of er nog andere dingen zijn waar je tegenaan kunt lopen en niet snel aan denkt.

Jep ik sinds kort! Ik ben Nederlands, woon in Belgie en werk in NL.
Ik moet een Nederlandse zorgverzekering afsluiten, en de belgische zorg kosten worden dan via het NLse systeem geregeld. Heb zelf geen kinderen dus weet daar niet zoveel over. Wel dat je bv kinderbijslag enzo uit België ontvangt omdat je daar woont.
Verder moet ik dus belasting betalen in NL. En in Belgie een klein deeltje maar denk ik (ik zie dat nog wel tegemoet).

Als je in België woont en jij en je partner in NL werken, dan zal Nederland bij voorrang kinderbijslag betalen en België betaalt dan het eventuele verschil nog bij.
Als een van jullie beide in België werkt en de andere in NL is het België die prioritair bevoegd is om te betalen en NL die het eventuele verschil betaalt.