België topic

hmm ik ben echt mega fan van ISU, maar daar betaal je wel 70. Zou je wel misschien een keer kunnen doen als je iets anders wil, en dan ergens anders laten bijknippen?

Ze kijken daar echt heel goed naar je haar, geknipt worden voelt bijna alsof je een kunstwerk bent haha. Maar tegelijkertijd zijn ze wel heel chill, er werken daar 2 mannen vol tattoos haha (als in: dat verwacht je niet direct) en ik ga daar altijd met een egoboost naarbuiten.

1 like

Bobby Black misschien? Van Wakko hoor ik ook veel goeds maar daar ligt de focus meer op verven. Als het provincie mag zijn: Novolook in Herentals, echt top.
En ISU inderdaad!

1 like

August :heart:

1 like

Milad is zoooo lekker!

1 like

Hallootjes,

Ben binnenkort in de buurt van Turnhout. Is daar veel te doen? En wat zijn leuke restaurants?

Heb geen dieetwensen of allergieën.

Ik ga eigenlijk nooit bewust naar Turnhout. Alleen naar Antwerpen, Brussel en Gent. Turnhout ben ik wel zo nu en dan gepasseerd of op bezoek en dan heel de dag binnen maar maakt niet direct een bruisende indruk :sweat_smile::joy: Maar misschien verkijk ik mij, haha.

Turnhout is natuurlijk een pak kleiner dan die andere steden, dus klopt wel dat het minder bruisend is. Er zijn wel wat dingen te doen, het Begijnhof is mooi en rustig, Speelkaartenmuseum is verrassend leuk/interessant, en je kan in de omgeving ook mooi wandelen (o.a. de Liereman, of Merksplas Kolonie of Wortel Kolonie als je iets buiten Turnhout gaat). Of shoppen natuurlijk.

Restaurants in Turnhout zelf weet ik niet zo direct, te lang geleden sinds ik ergens ben gaan eten daar, maar bij Merksplas Kolonie zit in elk geval een restaurant dat goeie prijs/kwaliteit is. In Turnhout op de Nieuwe Kaai zit geloof ik een visrestaurant dat goed zou zijn, maar ben er zelf nog niet geweest.

Ik ben mega fan van Sostre, zeker voor specialere kapsels! Wel 65 euro

1 like

Bedankt voor alle tips, ik ga dit boeken voor het verjaardagsweekend in Antwerpen:

2 overnachtingen in hotel Yust
1 dinner in August
1 dinner in Camino
1 lunch bij kaasraffineurs Van Tricht

Is er ook ergens een leuke betaalbare wellness? August was toch wat duur om ook te overnachten en wellnessen

2 likes

oh nu al jaloers haha, wat een heerlijk weekend.

ik ken eigenlijk geen wellness echt in antwerpen (behalve een ander hotel met wellness, julien: https://www.hotel-julien.com/)

Klinkt als een topweekend! Als je dan toch bij Van Tricht bent, zeker een ´bolleke´ drinken in de brouwerij. Ik ken verder ook geen wellness, ben wel al eens naar een hammam geweest (in de Carnotstraat denk ik dat die was), en naar die in de Veldstraat.

Ik passeer af en toe in Turnhout, niet genoeg om de beste adresjes te hebben, maar ik was een keer gaan eten in Puur, en dat was heel lekker en gezellig. Ligt een beetje buiten het centrum, maar wel een aanrader (ook nog van anderen gehoord).

Wij zijn als Gentenaren blijkbaar het meest trots op onze stad van alle Vlamingen haha (dacht eerst dat dat Antwerpenaren zouden zijn maar niet dus). Ik denk dat wij ook graag lachen met de ‘Antwerpen is stad en de rest is parking’ mentaliteit. Een meisje uit mn klas die van Antwerpen kwam zei ook eens echt iets in de zin van ‘ze zeggen hier, we gaan naar de stad (als in stadscentrum), maar dat kan je toch niet ‘de stad’ noemen zeg, Antwerpen is pas de stad’ :rofl:

1 like

Is iemand al naar het Fotomuseum in Antwerpen geweest? Hoeveel tijd heb je daar ongeveer nodig?

Ik ben er al een paar keer geweest. Hoeveel tijd je er nodig hebt hangt een beetje af van de tentoonstellingen die er op dat moment zijn, als die je interesseren kan je er wel een paar uur ronddwalen. Ik denk dat ik er altijd wel een uur rondloop, en rond de 2 uur als het echt goeie tentoonstellingen zijn. De shop vind ik ook leuk, beetje anders dan de standaard museumshops, dus reken daar ook nog wat tijd voor!

1 like

Thanks!

1 like

Ik wil graag eyeliners (zo’n 40 euro zonder verzending) van Glisten Cosmetics uit de UK bestellen maar ik weet nog steeds niet goed wat ik moet verwachten aan extra kosten en of het dus zelfs de moeite is. De items zijn enkel hier of bij Beautybay (wel een kleinere selectie) te koop. GC zelf zegt ‘We pay all taxes on items to the UK & EU’.

Heb deze zomer nog per ongeluk bij Asos besteld en toen kwam er helemaal niets meer bij, dus ik ben een beetje in de war.

Hoor van andere mensen zoveel verschillende ervaringen. Hoge extra kosten op een aankoop van minder dan 10 euro of zelfs op een gift, maar ook mensen die niets van problemen hadden. Anderen die zeggen dat er in principe niets zou bij mogen komen maar dat de post ons probeert op te lichten?

Dus heeft iemand toevallig bij GC of Beautybay geshopt recent?

Manana manana op het zuid is een super gezellig b&b van heel sympathieke uitbaters!

1 like

Mijn favoriete duurdere restaurants in Antwerpen

• Veranda
  • le pristine (al zal je voor november enkel nog het café kunnen reserveren allicht)
  • Atelier Maple
  • L’epicerie du cirque
  • Mico & Jon (leuk voor lunch ook)
  • Invincible
  • A’sur
  • Kato (sushi)
  • Lewis
  • les annees folles

Camion, mission massala, camino etc zijn wel lekker maar niet per se fancy. De eigenaars van camino hebben wel net een leuke bar geopend (Osaka) waar je ook lekkere sharing dishes kan eten!
Middle eats vind ik wat overroepen, iedereen is er wat te Cool en het eten niet lekker genoeg voor de prijs/hype. Boker tov ook al zo overpriced. Rosetta vond ik wel super goed voor midden oosterse keuken!

En jaaaa zeker tahini straciatella ijs gaan eten bij Milad

Edit: ok fail zie nu dat je al geboekt hebt :grimacing:

3 likes

Ik ga in november misschien met twee vriendinnen naar Luik, alleen ik vind de coronaregels niet heel duidelijk en veel is in het Frans. Ik lees dat er strengere regels zijn in Wallonië maar wat dan precies wordt me niet duidelijk. We willen eigenlijk wel uitgaan, iemand enig idee of dat zou kunnen of kunnen we dan beter naar een andere stad in Vlaanderen?

En is Luik überhaupt leuk voor een weekendje weg?

Lees ook dat de vaccinatiegraad laag is dus misschien is het sowieso geen goed idee.

https://www.wallonie.be/fr/actualites/coronavirus-covid-19-mesures-regionales

Wel een link in het frans, maar geeft goed de maatregelen weer: belangrijkste Covid-safe pas bij de hand hebben als je wat wil gaan eten. Moet in Brussel ook, in Vlaanderen niet.
Mondmaskers moeten in Brussel en Wallonië nog op meer plaatsen gedragen worden.

Openbaarvervoer, ziekenhuizen, medische instellingen, contactberoepen (kapper),… is ook in Vlaanderen verplicht. In Vlaandere moet het niet meer op straat, gewone winkels en horeca. Maar ook al ga je naar Vlaanderen: houd het bij de hand! Je gaat het wel ergens nodig hebben.

Vlaanderen, Wallonië en Brussel hebben elk andere maatregelen. Link van Ostbelgien werkt niet, maar zal wel gelijkaardig zijn als Wallonië. De regelgeving van Brussel en Wallonië zijn strenger omdat de vaccinatiegraad er lager ligt. Echt onveilig zou ik het niet noemen.

2 likes