België topic

Het is alleen bij rasechte Gentenaars, die zijn met weinig al door de invasie van de west-Vlamingen en zijn super chauvinistisch.
Voor de rest zijn die oké hoor :joy:

Ik heb helaas het budget niet om uit ervaring te spreken, maar ik heb al goede dingen gehoord over Graanmarkt 13 en ´t Zilte.
Als jullie van foodsharing houden zijn Yust en Finch wel fijn (die vond ik zelf erg lekker). Overzee is een lekker Aziatisch restaurant, Murni voor Midden-Oosterse keuken. L’epicerie du cirque staat op mijn lijstje, is ook wat fancier.
En er zijn nog een heleboel kleine, gezellige adresjes die niet per se heel fancy maar wel leuk zijn (wel eerder ontbijt/lunch: bar vert, salt&mint, kolonel koffie, mampoko, beni falafel is de beste falafel, nives, fella, … ).

2 likes

Dankjewel dames ! :cupid:

Mijn aanraders zijn

• August (fancy interieur, verfijnd eten en mooie locatie)
  • veranda (veel vis)
  • Bùn (Vietnamees verfijnd)
  • l’épicerie du cirque (verfijnde keuken, leuke sfeer)
  • Lewis (trendy zaak, veeel goede reviews maar zelf nog niet geweest)
  • middle eats (midden oosterse keuken, foodsharing, leuke vibe met discosfeer)
2 likes

Graanmarkt 13 zou ik afraden.

Onbeleefd personeel die niet graag vegetariërs over de vloer hebben die geen wijn drinken.

We kregen gewoon geen vegetarische keuze. 1 menu.

1 like

Echt? Wat een foempen!

Pazzo!
Ik vind alleen de kelder op -1 niet gezellig, vraag altijd gelijkvloers om te eten.
En boven is een leuke wijnbar.

1 like

Ja wij kwamen daar echt heel boos buiten. Is wel al een aantal jaar geleden maar weigeren sins dan om daar nog te gaan eten.

Hoor er nochtans veel goeds over.

Snapnik helemaal, zou ook echt niet blij zijn.
Ik ben er zelf dus nog niet geweest, maar heb er idd ook al wel goede dingen over gehoord. Al ben ik door jouw verhaal niet geneigd er snel heen te gaan :p.

1 like

Misschien is het veranderd maar door mijn ervaring ben ik niet echt geneigd om het aan te raden :slight_smile:

In die prijs categorie kan ik l’épicerie du cirque wel aanraden.

1 like

@MENDOWN om de anderen nog even aan te vullen, qua fancyness staat het wel allemaal wat door mekaar:

• Sail & Anchor
  • Le Pristine
  • Camino
  • Camion (ja zijn 2 verschillende haha)
  • Fiskebar
  • ‘PAKT’ is een supergezellig plekje met verschillende goede resto’s en een tof café en koffiebar
  • Mission Masala
  • Bokertov voor lunch
  • September
  • Hotel Pilar als je een super hotel wil mét goed eten :slight_smile:

edit: ok mogelijk is het geen ijsjesweer meer maar toch: Milad Ice Cream als je voor Midden-Oosterse smaken bent!

1 like

Hé wat vervelend zeg, en ook echt vreemd, want de chef is Seppe Nobels toch. Heeft jarenlang zichzelf als echte veggie chef voorgesteld (tegenwoordig niet meer denk ik, maar dan nog), ik heb zelfs een veggie kookboek van hem. :sweat_smile:

Ja net daarmee dat we er gingen eten. Een vriendengroep die vegetarisch eet.

Maar het was alleen de ober die het precies niet aankon. Gingen er met een naar gevoel buiten.

Zijn er mensen met een goeie ervaring ? Want geloof heel hard in karma en mss valt het nu allemaal wel goed mee.

Ik heb er in voorjaar 2019 gegeten en was toen erg enthousiast. Scheelde wel dat m’n schoonouders betaalden :stuck_out_tongue: Ik kan me er nog van herinneren dat ze niet zuinig waren met de wijn.

Oh kijk ! Dan was het hopelijk alleen bij ons die keer.

Ik wilde trouwens tips delen maar sluit me volledig aan bij de lijstjes van @5HT en @bostons

Nu we toch over Antwerpen bezig zijn, wat zijn jullie hotelaanraders? Mag zowel fancy boutique hotel zijn als een moderne keten ofzo. Om aan vrienden aan te raden maar ook om m’n UCoins te spenden haha.

1 like

Zoals al in mijn lijstje staat, Hotel Pilar vind ik geweldig!

• Yust is ook een aanrader
  • Hotel Julien
  • Hotel Riga
    Volgens mij heeft August ook een hotel, geen ervaring mee maar als het even goed is als hun restaurant is dat ook wel de moeite denk ik.
    Als budget ook mag - één van mijn klanten is B&B Hotels haha, zitten nu op het Zuid en openen binnenkort een nieuwe aan de Meir. Maar dat is vooral voor als je oké bent met basic en goedkoop, verder is het heel prima.

Ja ik ben zo benieuwd naar Yust! Jammer dat die niet mee doen aan de Ucoins actie haha.

Budget is ook welkom, in principe kunnen vrienden straks gewoon blijven logeren maar ik hoop volgend jaar m’n verjaardag uitgebreid te vieren en dan moeten mensen misschien wel uitwijken naar een hotel. Mij was die B&B op Nieuw Zuid en nu vooraan de Meir al opgevallen. Dat zijn echt toplocaties en het ziet er ook wel mooi uit (van wat ik heb kunnen zien van naarbinnen gluren haha).

Werk jij in PR?

De locaties zijn inderdaad top! En Yust is zeker de moeite waard om eens te doen.
Ik doe vooral social media (hotels, resto’s, drankmerken) maar ondersteun ook wel eens PR.

1 like

Voor de Antwerpenaren; hebben jullie aanraders voor kappers? Ik heb geen enorm budget (max 50 euro voor knippen, verven/maskers etc. hoeft niet) maar ik wil mijn haar een beetje anders laten knippen dus durf niet zomaar een willekeurige kapper binnen te stappen haha