Ik vraag me dat ook af als je nu bij familie bent (dus geen hotel, BB, … of iets waar je je moet registreren), hoe ze dan weten of je maar 4u bent gebleven of 50u? Is dat dan rekenen op de eerlijkheid van mensen? Geen idee.
Even mijn vriend zijn mening gevraagd hij zei: "ik denk dat ze dat controleren op basis van je nummerplaat, als je de grens overgaat registeren ze je nummerplaat en als je terug komt registeren ze dat terug, ben je langer dan 48u weggeweest krijg je een boete.
Er wordt ook gefoefeld met het invullen van het passeneger locator formulier hoor. Mijn vriend moest 2 weken geleden 3 dagen naar Luxemburg voor zijn werk (meer dan 48u dus formulier invullen, daarna gingen ze hem een sms sturen als hij in quarantaine moest (niets gekregen), hij had 2 overnachtingen geboekt in een hotel in Luxemburg.
In dat bedrijf zeiden ze dat alle andere mensen die daar komen van België en ook daar moeten zijn voor meer dan 48u of met meer personeel komen zodat ze vlugger klaar zijn (lees ze blijven maar 1x overnachten) of een hotel boeken voor meerdere overnachtingen net aan de grens in België zodat ze dat formulier niet moeten invullen.