Durbuy, Dinant, Namen vind ik ook leuke steden.
Charleroi!!! Ik vind dat dus echt geen leuke of gezellige stad.
Ik ook niet, maar met die city safari zag je het echt op een andere manier. Nog steeds niet zo’n fan van de stad, maar was wel een hele fijne uitstap.
Mechelen vind ik trouwens ook een fijne stad, maar geen idee hoe standaard die is. En een natuurgebied bezoeken (als je toch eens iets anders dan cultuur wil)? Of iets als de abdij van Postel?
Thanks voor de tips allemaal, daar kan ik wat mee!
@bostons oh ja daar ben ik met school ooit geweest, leuk om nu zelf eens te ontdekken.
@Daelyss leuk! Ik denk altijd aan Durbuy als redelijk commercieel, maar dat is misschien een vooroordeel
@Mees Charleroi trekt me niet zo, maar ik ga die city safari eens opzoeken, misschien is dat inderdaad wel leuk. Qua natuur zit ik hier wel goed (Kempen), maar ik ga eigenlijk altijd op dezelfde plekken wandelen, dus wel een goede reminder om ook eens andere gebieden te bezoeken!
Ja er zijn veel toeristen in Durbuy en de stad haalt ook haar voornaamste inkomsten uit toerisme. Maar is echt heel gezellig. Wel iets meer voor een dagtrip of combineer het met een dagje Spa( van het water)
Ja denk dat ik het als weekendje weg zouden doen en er dan een mini-roadtrip van maken met Luik of Spa of zo, is anders toch best een eind rijden vanuit hier.
Volledig eens met @Daelyss: Dinant, Durbuy, Namen (aanrader: picknicken op de citadel + terrasjes op de groentenmarkt).
Ook erg leuk: de grotten van Han (+ omgeving), Bouillon (aanrader: het dorp in het algemeen, dierentuin + 's avonds fakkeltocht in het kasteel, de gids spreekt goed NL en het was tegen m’n verwachtingen in echt boeiend, fiets-bootje huren en varen)
Op mijn to do lijst: ninglinspo
In Vlaanderen is de westhoek mss eens leuk om te doen, als dagtrip vanuit de Kempen? Combi Heuvelland + ieper bv.
Ik ga als Nederlander volgende maand naar België verhuizen. Heb er zin in😌! Hoop dat 8 juni de grenzen open gaan zodat er wat meer mensen kunnen helpen met verhuizen/uberhaupt mn nieuwe woonplek kan showen. Heb nu weinig problemen om de grens over te gaan want je mag je partner bezoeken en verhuizen.
Klinkt goed allemaal! Ieper staat inderdaad al jaren op het lijstje, deze zomer eindelijk maar eens werk van maken
Welkom Naar waar verhuis je?
Kan iemand die in Antwerpen woont me zeggen hoe het daar nu is in de winkelstraten (met name in het weekend)? Lang aanschuiven? Druk? Vriend heeft iets nodig en wilt per se dit weekend gaan maar ik weet niet of dat een goed idee is.
Als je meteen om 10:00 ‘s ochtends er bent is het goed te doen. Later op de dag is het op de Meir wel druk. Bij bepaalde winkels (primark, Kruidvat maar ook zo’n sneakerwinkel) ontstaan lange rijen waar mensen geen afstand houden. Maar direct na opening is het eigenlijk best wel chill winkelen.
Oh en een winkel als Juttu (groot, best prijzig) was zelfs zaterdagmiddag heel goed te doen. Denk dat vooral de goedkopere winkels echt druk zijn.
Op straat vind ik het smiddags wel best druk.
En gaan de rijen ook een beetje vooruit of is het echt lang wachten?
Eerlijk gezegd geen idee, ben er zelf niet in gaan staan of blijven kijken. Maar het viel me eigenlijk alleen bij die drie winkels op (die sneaker winkel was die iets met JD).
Heeft België eigenlijk nog speciale politie naast gewone politie? Ik vraag het omdat ik hier net iemand zag worden aangehouden, en die agent heeft gewone kleren aan (maar wel een oranje Fluo band met politielogo om bovenaan), en hij rijdt gewoon in een zwarte Volvo. Het enige opvallende is dat er een blauw licht onder het knipperlicht zit.
Dit is me al vaker opgevallen, soort politie undercover?
Of is dat heel normaal en hebben we dat in Nederland ook maar let ik er nooit op?
Zo voor drugdeals enzo snap ik het wel, maar zo iemand even aan de kant zetten midden op de dag lijkt me wat extreem voor zo’n undercover agent? Haha
Leden van de lokale recherche misschien?
Dit is waarschijnlijk agent in burger en/of recherche. Dat hebben we in NL ook! (Denk alle landen eigenlijk wel). Misschien wel een speciale eenheid. Je hebt in Belgie wel onderscheid in federale en lokale politie, maar dat onderscheid is in deze situatie niet per se van belang denk ik!
Ik heb geld overgeschreven gekregen van mijn lokale delhaize? Ik snap niet waarom haha
Federale en lokale politie hebben zelfde uniform inderdaad. Denk dat er in Antwerpen wel wat recherche rondloopt :p.
En: welke delhaize, ik moet daar dringend ook eens naartoe precies…
Haha bedankt voor jullie antwoorden. Het ziet er wel indrukwekkender uit! Zag het ook een keer uit m’n raam, auto kwam aanscheuren en ineens stapten allemaal mannen uit. Ook echt ander type haha, petje en airmaxjes maar wel een stuk knapper.
Ik vind de normale politieagenten van België er altijd een beetje uitzien alsof ze op de bakkersafdeling van de Albert Heijn werken door dat gekke mutsje
@Falula heb je niet toevallig dubbel of teveel betaald, dat ze dat nu terugboeken?