ik ben the wolf of wallstreet aan het kijken haha
Ik probeer dit weekend niet teveel erover te lezen of ermee bezig te zijn. Anders word ik gek denk ik haha.
Ik heb gisteren wat gelezen over opties en over wat normale % short zijn enzo. En gamestop vergeleken met wat andere bedrijven (via yahoo finance de statistieken).
Voor zover ik begrijp is het helemaal nieuw dat er meer dan het aantal floats (beschikbare aandelen) short staan dus dat de hedge fondsen elk aandeel anderhalf keer moeten kopen.
Hierbij denk ik dat het echt gekkenhuis wordt en het zal mij niet verbazen als het aandeel echt op 700 opend maandag omdat iedereen na het weekend hierover gehoord heeft.
Maar het kan net zo goed dat het maandag keihard naar beneden gaat.
Ik vind het spannend iig en vind het sowieso leuk dat ik de afgelopen dagen heel veel geleerd heb over de beurs en aandelen!
@Roguee hahahahaha hele goeie keuze.
Ja ik denk dat het morgen half 4 echt chaos wordt met alle orders. Ben wel echt benieuwd wat er gaat gebeuren!
Voor degenen die aandelen in GME of AMC hebben, gaan jullie het er gelijk uithalen als er winst is of wachten jullie af?
Ik heb dit ook. Ik heb hier al zoveel plezier uitgehaald! Nog niet zoveel dat ik m’n investering er al uit heb, maar toch
@Adamas Ik denk dat GME maandag goed opent en daarna weer dipt, geheel zoals de hedge funds willen. Het is alleen maar hopen dat niet iedereen in paniek raakt en dan ook gaat verkopen. Ik wil zelf aan de strategie vasthouden en wachten op de squeeze, maar dat werkt natuurlijk alleen als iedereen dat doet…
Volgens deze post is het probleem nog veel groter dan dat iedereen denkt. Jij had toch ook gelezen over naked shorts? Volgens investepedia zijn naked shorts sinds 2009 verboden. Alleen is er bijna geen controle op.
Er zijn op deze manier al meerdere bedrijven geruïneerd. Als dit klopt dan gaat wat volgende volgende week gebeurt voor grote problemen zorgen op de financiële markt.
@Adamas ik verkoop mijn drie hele aandelen GME zodra ze 1900 per stuk waard zijn haha. Tenzij dat morgen al gebeurt (onwaarschijnlijk hoor)
Het idee voor AMC is wel dat het stijgt als iedereen het houdt. De vraag is alleen of iedereen het zolang gaat houden, dat de hele short squeeze überhaupt doorgaat. Vandaar dat ik denk zo snel mogelijk m’n inleg met een beetje winst eruit te halen en dan kijken wat het voor de rest gaat doen/ alles eruit te halen en dan in een dip opnieuw inkopen van een deel van de winst die ik gemaakt heb.
Ik wilde al lange tijd beleggen en afgelopen donderdag had ik de knoop doorgehakt. Ik heb mij afgelopen dagen ingelezen en zoveel geleerd, holy shit. Ook zit ik nu in crypto. Heb ethereum en XRP. En zit te denken om bitcoin ook bij te kopen. Ik heb geld ‘over’ om te investeren dus ik ben heeeeel benieuwd. Ben ook nooit zo enthousiast geweest over een maandag dan dat ik nu ben. Ik heb geen aandelen in GME maar ben zo benieuwd wat het gaat doen!
Heey welkom haha! Wat leuk dat je nu ook aan het beleggen bent.
Mag ik vragen wat voor jou de reden was om te beginnen met crypto’s? Iedereen is trouwens welkom om hier te komen posten. Ook als je geen aandelen of crypto’s hebt.
Grapje, niet gelukt. Ga ik morgen nog een GME aandeel kopen ja/nee please vote.
JA
Hahaha, FF turning into Reddit? Dacht dat de conservatieve beleggers hier me even met beiden benen op de grond konden zetten.
Haha Ik vind het veel te spannend. Ik ga maandag eens proberen opzoeken hoeveel mensen in Gamestop of AMC hebben gehandeld.
Ik ben ook heel benieuwd naar maandag, alleen moet ik werken van 15.00 tot 20.00 #help. Ik vind dat stuk over “het is een veel groter ding” als het waar is wel heel ziek en tegelijkertijd eng. Wat gebeurt er met onze andere aandelen dan? Als iedereen die verkoopt uit angst dan gaan die sowieso naar beneden
Maand geleden begonnen met Semmie maar dat vind ik te passief. Dus ik ben ernaast begonnen met crypto omdat ik bitcoin en ethereum erg interessant vind, vooral als je hoort wat de toekomst nog biedt voor deze coins. Daarnaast begin ik er net mee en beleg nog niet met veel geld.
En ik heb 1 aandeel in AMC na de hype. maar wil mij komende weken wel meer verdiepen voor ETF’s en aandelen voor de long run.
Waarom ga je bij 1900 verkopen? Zit daar een bepaalde gedachte achter?
Ik heb ook een aandeel GME gekocht, omdat ik nog winst uit andere aandelen “over” had. Ik denk dat ik hem bij $1250 (ong €1000) wil verkopen. Puur omdat ik dat een mooi bedrag vind
Ben voor het weekend ook nog in GME (net op tijd donderdagmiddag) en AMC gestapt, ben ook van plan wat in zilver te gaan doen. Echt al dagenlang alleen maar hiermee bezig haha, doe niks anders dan lezen en reddit volgen
Wel een beetje zuur want ik kende dat subreddit al langer maar heb me er niet zo mee bezig gehouden afgelopen tijd, had ik dat maar wel gedaan. Maar goed, dat zal je altijd zien
Dat is best wel gevoelsmatig.
Ik ga trouwens nu eerst een aandeel verkopen voor 1900 en niet alles er direct afhalen. Ik heb nu drie aandelen gekocht. De eerste verkoop ik bij 1900 dat voelt toch beter dan 2000 bijvoorbeeld.
De rest bepaal ik denk ik na morgen. Het momentum is voor mij belangrijk haha.
Ah ja, ik snap het!
Ik vind het ook best wel spannend wat er gaat gebeuren. Als ik m’n geld verlies dan is dat jammer, maar dat overleef ik wel. Maar meer het idee dat er deze week wat gaat gebeuren, omdat het leven verder behoorlijk saai is momenteel